Jd-Morrison Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei.. Jeg skal kjøpe meg ny mus, noen som har noen anbefalinger til en god mus og et godt sted å bestille den? Mine krav er: -Optical (er lei kulen) -Pris ca.400kr Siden jeg skal bestille noe som er så billig så er det kjipt å betale 100kroner i frakt. Så viss noen sider tilbyr gratis frakt. Så er det å foretrekke. Noen som kan hjelpe meg? Fra Ivar Lenke til kommentar
Motig Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Vil på det sterkeste anbefale deg å gå for en trådløs mus. Den ledningen er helt forferdelig, og personlig tror jeg aldri jeg noen gang kommer til å bruke mus med ledning igjen. Jeg synes faktisk ikke det er så nøye om en mus er optisk eller ikke. Selv foretrekker jeg kule, for jeg synes man får bedre og mer direkte kontroll med det. Men det må selvsagt være en profesjonell modell, ikke noe billig dritt. Selv bruker jeg Logitech Cordless Desktop Pro, og den er helt fantastisk. Dette bare for å fortelle at optisk faktisk ikke er et must, mens trådløs så absolutt er det. En bra mus som er både trådløs og optisk er Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer for Bluetooth. Bare vær oppmerksom på at optiske mus sluker batteri mye fortere enn mus med kule. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Les her http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=107920 Lenke til kommentar
fanti Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 mx300 er den jeg har å anbefale. spiller en del quake3 på nettet, og må si det er denne og explorer 3.0 som har vært best, og jeg har prøvd dem alle. mx300 + icemat = ultrasmooth Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 er den beste musen, syns jeg. Hvis du bor i Oslo så kan du kjøpe denne hos Komplett Data (er ikke sikker på hvilke andre steder Komplett har butikk) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...2&view=detailed Hvis du trykker på linken får du vite litt mer om den, men det som jeg likte denne bedre enn Logitech MX 500 for, er at du kan programmere alle knappene til å gjøre forskjellige ting til forskjellige spill og programmer. F.eks: den lille sideknappen kan gå fram og den store tilbake på Internett Explorer eller Opera. Og den lille knappen kan være Primary Weapon og den store kan være Secondary Weapon i Counter Strike. Lenke til kommentar
XgF`MentaL Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 er den beste musen, syns jeg. Hvis du bor i Oslo så kan du kjøpe denne hos Komplett Data (er ikke sikker på hvilke andre steder Komplett har butikk) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...2&view=detailed Hvis du trykker på linken får du vite litt mer om den, men det som jeg likte denne bedre enn Logitech MX 500 for, er at du kan programmere alle knappene til å gjøre forskjellige ting til forskjellige spill og programmer. F.eks: den lille sideknappen kan gå fram og den store tilbake på Internett Explorer eller Opera. Og den lille knappen kan være Primary Weapon og den store kan være Secondary Weapon i Counter Strike. Komplett har butikk i Bergen ( laksevog ) Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Motig: Du surrer. Hvis han skal bruke musa til spilling er det akkurat motsatt av det du sier. Skal vår venn bruke musa til spiling, grafisk arbeid osv holder det ikke med kule mus. Har du prøvd å spille cs med en trådløs kule mus med dårlig batteri? Prøv det også vi du forstå hva jeg prater om. Det er langt i fra nøyktig nok! i tillegg tar det ikke lang tid før de rullene inni musa er fulle av dritt. Men hvis han skal bruke den til kontor arbeide og surfing på internett holder det. For å si litt om tråden: Hvis du legger den tråden på en litt smart måte så merker du ikke at den er der. Hvordan mus folk liker er veldig smak og behag. Noen liker små, noen liker store. Så hadde jeg vært deg ville jeg tatt turen til for eks. komplett og prød de forskjellige. Logitech MX-300 og MX-500 er utmerkede muser. Det samme er Microsoft Intelli Mouse Explorer v. 3.0 og Microsoft Intelli Mouse Optical ver 1.1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Vil på det sterkeste anbefale deg å gå for en trådløs mus. Den ledningen er helt forferdelig, og personlig tror jeg aldri jeg noen gang kommer til å bruke mus med ledning igjen. Jeg synes faktisk ikke det er så nøye om en mus er optisk eller ikke. Selv foretrekker jeg kule, for jeg synes man får bedre og mer direkte kontroll med det. Men det må selvsagt være en profesjonell modell, ikke noe billig dritt. Selv bruker jeg Logitech Cordless Desktop Pro, og den er helt fantastisk. Dette bare for å fortelle at optisk faktisk ikke er et must, mens trådløs så absolutt er det. En bra mus som er både trådløs og optisk er Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer for Bluetooth. Bare vær oppmerksom på at optiske mus sluker batteri mye fortere enn mus med kule. Du har akkurat motsatt mening som meg, tydeligvis er smaken som baken... Jeg mener at optiske mus med ledninger er det beste, så slipper du det sabla batteri tullet... Personlig har jeg Logitech Dual Optical, og den kommer jeg nok ikke til å bytte på noen år:) Lenke til kommentar
Motig Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Vel folkens, trådløse kulemus bruker jo ikke mye batteri. Tror jeg har bytta 2 ganger på ett år. Trådløse optiske mus er derimot en helt annen sak. Trådløse optiske mus kan også ha problemer med å henge med i svingene ved spilling. Dette problemet får man imidlertid ikke med trådløse kulemus, for de oppdateres like raskt trådløst som med tråd. Min trådløse kulemus er glimrende å spille UT2K3 med. Har aldri hatt bedre mus til actionspill. Angående dritt i musa Hvis du bruker en bra musematte og er sånn passe renslig (tørker støv en gang iblant) så er det ikke noe problem. Har ennå ikke måttet åpne min Cordless Desktop Pro som jeg har hatt i ett år. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Angående dritt i musa Watch the language man Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Min personlige anbefaling: kjøp mus MED ledning. Mus med halvtomt og tomt batteri er ekstremt irriterende når du må vente til mandagen å kjøpe nytt!!!! Lenke til kommentar
Esperados Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Kjøp mx300/500. Har en MX500, er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvis du vil ha optisk trådløs mus, er vel MX700 et glimrende alternativ, sier ikke at det er den beste musa, siden noen kommer til å rope microsoft mus, og starte en svær diskusjon om det. Siden den kommer med ladestasjon har jeg aldri opplevd at musa har vært tom for batteri. Ikke en gang i ferien, hvor jeg skal innrømme at jeg brukte en god del tid (opptil 8 - 10 timer i strekk) på Delta force BHD. Er svært fornøyd, og kan ikke tenke meg til å bruke noe annet. Eneste minus er vel prisen, da den erlitt over ditt krav... Har også en logitech dual optical, som er meget rimelig og svært god. Bare ledningen som trekker ned der, men kan du leve med den, er det ingen grunn til å bruke 800 spenn for å få en god trådløs. Dette er min helt subjektive mening, så hvis du har muligheten til å teste de forskjellige musene, selv bør du gjøre det, og selv ta en avgjørelse for hva DU mener er best for deg selv. Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 http://www.hardware.no/tester/input/dual_o...cal/index3.html Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 http://www.hardware.no/tester/input/dual_o...cal/index3.html Faen ble dobbelposting dette... trykte vist to ganger.. :oops: Lenke til kommentar
Sven_O Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Fanti sa mx300 + icemat = ultrasmooth har hørt at Msie 3 var den eneste optiske musa som virker på icemat? men uansett så foretrekker jeg personlig Msie 3.0 etter å ha prøvd ligitech sine. som sagt før i threaden burde du prøve begge :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå