yates56 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hei! Har da begynt å bruke Linux Mint, og er hittil veldig fornøyd med hvordan alr ser ut osv. Så er det noe bra/greit videoredigerings program for Linux Mint? Har sett litt på Cinelerra, men fungerer dette bare på Ubuntu? Takker for svar! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har lite peiling på videoredigering(og ihvertfall i sammenheng med Linux), men alle programmer som funker i Ubuntu funker også i Mint, da Mint bare er Ubuntu pluss litt til. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Okey, da prøver jeg å innstalere Cinelerra. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Hva gjør jeg når jeg skal innstalere det? Har lastet det ned nå, og skal til å innstalere. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 et godt valg er open video editor Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Fikk til innstalasjoen, tar å prøver open video editor og. Takker for svar! Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Nei!!!!! Ikke noe nedlasting!!! Du "behøver ikke" laste ned programmene for å installere dem på Mint/Ubuntu - systemet gjør det for deg. Instruksjonene for Ubuntu Intrepid burde fungere http://cinelerra.org/getting_cinelerra.php#intrepid Edit: Open Movie Editor installerer du ved å søke etter openmovieeditor i Synaptis, apt-get eller Mint's installasjonssystem. Edit: Mulig jeg var litt treig Endret 3. mars 2009 av Kagee Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg prøvde begge disse to kodene i terminalen. Koder: Alternatively, use one of the following terminal commands: wget -q http://akirad.cinelerra.org/pool/addakirad.deb && sudo dpkg -i addakirad.deb && rm addakirad.deb && sudo apt-get update or echo deb http://akirad.cinelerra.org akirad-intrepid main | sudo tee /etc/apt/sources.list.d/akirad.list && wget -q http://akirad.cinelerra.org/dists/akirad.key -O- | sudo apt-key add - && sudo apt-get update Men ingen av dem etter de var "innstalert" Lenke til kommentar
raakken Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Alt av programvare bør(?) installeres ved hjelp av synaptic/leggtilogfjern-programmer(husker ikek hva det heter i farten), evt. last ned en .deb fil og klikker på den.( google programmetduvil ha + .deb) Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Etter at du har kjørt denne kommandoen: wget -q http://akirad.cinelerra.org/pool/addakirad.deb && sudo dpkg -i addakirad.deb && rm addakirad.deb && sudo apt-get update (Du hadde ikke trengt å kjøre kommandoen heller, du kunne ha lastet ned .deb-filen med Firefox og installeren ville åpnet seg rett fra Firefox). Da er pakkebrønnen på plass. Nå åpner du Synaptic (i menyen, System > Admin> Synaptic i Ubuntu). Søk etter "cinelerra". Hvis du ikke får opp noe resultat har du ikke lagt til pakkebrønnen riktig. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Pitivi og Avidemux kan og brukes hvis du ikke vil ha for avanserte programmer. atlef. Lenke til kommentar
ways Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 jeg bruker kino. (sudo apt-get install kino). fungerer meget tilfredsstillende, og er den mest stabile og rene video-editoren etter min erfaring. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 OpenMovieEditor fungerer bra etterhvert. Men bruk f.eks. Hyper Converter etterpå hvis du skal produsere annet enn MOV-filer. Legg også til filter-pakken som beskrevet på hjemmesiden til OME. Krever kompilering, men det er relativt enkelt. Endelig et videoprogram som fungerer, og som ikke er ALTFOR simpelt. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hva gjør jeg når jeg skal innstalere det? Har lastet det ned nå, og skal til å innstalere. Hvordan gjør jeg det? Hehe, dette gjorde jeg også i starten... Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Har gitt opp linux og alt det. Har gått over til OS X, myyyyyyyye bedre! Lenke til kommentar
ways Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Har gitt opp linux og alt det. Har gått over til OS X, myyyyyyyye bedre! hehe. hver sin smak. jeg endte opp med å gi mac'en min til et familiemedlem.. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Dette er de som følger med i Ubuntu Studio: (noen er nevnt fra før) * CinePaint * PiTiVi * Kino * Stopmotion Edit: Fikk ikke med meg at det var emnestarteren som hadde gitt opp linux Edit2: OT: Innlegg nummer 100 Endret 28. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg gir linux en liten sjangse til. Har innstallert OpenSuse på en litt eldre stasjonær Packard Bell. Synes det er litt morsomt å prøve ut nye ting. En litt anderledes hverdag Men bruker mine mac'er mest:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå