AudunSæther Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hei. Holder på å sette opp WDS+WDT, og har kommet rimelig langt. Nå vil jeg se på "Database"-delen av DeploymentWorkbench. Har installert SQL Express, og får koblet til med SQL Management Studio - men jeg får ikke koblet til med "New DB Wizard" i Workbench. Jeg har vært inne i SQL Server Configuration Manager og enabled både Named Pipes og TCP/IP Sockets, samt lagt til program og port i brannmuren. Når jeg kobler til med SQL Server Management Studio benytter den seg av DC\SQLEXPRESS som "ServerName". Network Protocol står til <Default> - hvis jeg endrer til NP eller TCP/IP her får jeg ikke koblet til, men lar jeg den stå som <Default> får jeg koblet meg på. I wizarden i workbench må jeg enten bruke NP eller TCP/IP - men som sagt får jeg bare Inaccessible Server. Noen som har gjort dette før og kan veilede meg litt her? EDIT: fant ut av det selv - SQL Server Browser må være startet. Da fungerere både NP og TCP/IP. Endret 3. mars 2009 av Izte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå