Gå til innhold

Ulåst iPhone 3G 16gb på Finn.no - fabrikkny. Shall i?

Anbefalte innlegg

Hehe, vi får se :-)

Purret på selger om vi kunne bruke finn sin betalingsgaranti, tror ikke jeg tør å kjøpe uten denne - å da skal vel alt være relativt trygt.

Men altså ... Om vi skal være litt "godtroende" å faktisk tru på personen; at han faktisk har en god innkjøpsavtale med en eller anna fabrikk - er det noe som tilsier at han som mellommann (privat) skal gjøre slik at man mister reklamasjon, garanti og angrerett/andre punkt fra forbrukerloven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.. er det noe som tilsier at han som mellommann (privat) skal gjøre slik at man mister reklamasjon, garanti og angrerett/andre punkt fra forbrukerloven?

*Man får ikke garanti/reklamasjon/angrerett osv, på et privat salg/kjøp, så vidt jeg veit..

*Hvis kjøpt på en fabrikk, så gjelder da reglene i det landet, å ikke så å si de beste forbrukerrettighetene man kan få i verden, som man får i Norge..

(Videre, så er det sikkert ikke betalt toll/mva på dem, med tanke på den prisen han selger dem til..)

*Høyst sansynlig, så har heller ikke fabrikken lov å selge iPhone te privat personer, så dem da er solgt under bordet, å det da ikke foreligger noen produkt informasjon i Apple sit system, som igjen sikkert vil si at du kan glemme alt av garanti.. (Ps. Bare antagelsa, ikke noe jeg veit.. Men det sier seg selv, at når en forhandler ikke får lov å selge dem ulåst i norge osv, så får så klart heller ikke en fabrikk det..)

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert spa opp en ti femten versjoner av følgende uttrykk:

"There is no such thing as a free lunch."

Og det er en grunn til at det finnes såpass mange utrykk om det samme fenomenet. Så lenge det finnes grådighet og skurker i verden så vil folk la seg lure.

Det er jo klart at det finnes en mikroskopisk sjanse for at det finnes en eller annen med et enkeltmannsforetak som ikke er helt stø i matte og som selger slike telefoner med tap, men jeg tror heller jeg setter mine penger på Viking-Lotto. Føler at sjansene mine er større der...

-KJ

Lenke til kommentar
Åssen du får det til å bli 7000 skjønner jeg ikke. Billigste du får iPhone er vel med iTalk Small og så låse den opp. Koster 4196 eller noe.

5398,- kommer jeg frem til på 16gb versjonen med iTalk small.

telefon 2299,- + bruddgebyr 2700,- + månedsavgift 399,-

Lenke til kommentar

Begynner å halle mot samme tro som jevel nu, ikke det at jeg hadde blitt lurt, da jeg uansett hadde gått for finn garantien, eller åpna pakken på postkontoret, men jeg har liksom ikke fått svar fra selgeren etter at ordet "FINNs kjøpsgaranti" ble nevnt. Ellers har han vært kjapp å svare ... :grin:

Gir han mårradagen til å svare på, hvis jeg ikke hører noe etter den stund (sendt to mail uten å få svar nu), så roper jeg shenanigans! :new_woot:

Lenke til kommentar

Han har jo lov til å være AFK, he he :!:

Nei, nu er det kveld.. blir arti å se om personen har svart i morgen. Går han med på å bruke betalingsgarantien, kan jeg ikke se noe hinder, bortsett fra dette med garanti/reklamasjon/forbrukerrett og generell oppfølgning da ...

Lenke til kommentar

Hadde tenkt til å skrive en lang rekke kommentarer til hvorfor dette er svindel, men jeg ser at flere her allerede har gjort en utmerket jobb. Dersom trådstarter fortsatt skulle være i tvil så er det bare til å søke på forumtråder med søkeordet "Finn".

"Gunstig innkjøp er nøkkel til god pris".. haha, dette er det beste jeg har lest hittil i år! :p

Lenke til kommentar
Åssen du får det til å bli 7000 skjønner jeg ikke. Billigste du får iPhone er vel med iTalk Small og så låse den opp. Koster 4196 eller noe.

5398,- kommer jeg frem til på 16gb versjonen med iTalk small.

telefon 2299,- + bruddgebyr 2700,- + månedsavgift 399,-

Jeg tenkte på 8gb. Det jeg betalte for min.

Lenke til kommentar

Så du lurte på dette med å åpne pakken før du betaler, quoter bare min egen FAQ på dette:

Jeg tror jeg har blitt svindlet, kan jeg sjekke pakkens innhold før jeg betaler oppkravsbeløpet?

Her er svaret nei. Om kundebehandleren samtykker til dette bryter dere begge loven, bot kan bli gitt og kundebehandler risikerer jobben. Dette er innbrudd på en annen persons "eiendom". Posten har ett ansvar ovenfor avsender som vi må holde. Dette inkluderer avsenders sikkerhet mot att mottager svindler avsender iform av og bytte innholdet. Men hva med deg tenker du nå. Vel du kan nekte og motta pakken, noe jeg anbefaler deg og gjøre om du tviler på avsender. Om du bestemmer deg for å åpne pakken kan det være greit og gjøre dette foran kundebehandler, da har du ett vitne på hva du mottok og har en langt sterkere sak om du skulle politianmelde saken. Har sett folk som har sendt ting X i retur til svindler i postoppkrav hvor svindler har betalt for pakken.

Lenke til kommentar

Vanligvis pleier det å være drittunger som legger ut falske annonser, men denne fyren er 52 år. Ikke tjente han noe særlig (208 000,- i 2007). Han har 2 firmaer, Scandic Food & Sea Food org nr 990384975 og DIGITALCONSULT, org nr 883 992 962

Så det er ikke typisk kjeltringfakter her da..

Lenke til kommentar

Fikk "svar" på min mail, akkurat samme regla som trådstarter fikk. Og ikke noe svar på selve spørsmålet om jeg kunne komme og se på telefonen før kjøp. Så da er det vel ganske tydelig at dette er scam. ;)

Svaret jeg fikk:

Hei,

Dette er fabrikknye modeller 3G 16 GB med norsk språk. Farger; sort og Hvit Alt orginalt tilbehør med Norsk lader.

For mer tekniske data se: http://www.apple.com/iphone/specs.html

Pris 3.500,- inkluderer: MVA,oppkravsgebyr,frakt og omkostninger

Gunstig innkjøp er nøkkel til god pris

Disse sendes direkte fra meg i oppkrav. Noe som betraktes som kontant ved levering.

Faktura medfølger og internasjonal garanti fra Apple. Følger kjøpsloven.

Ved feil på telefon sendes denne til meg og ny/byttetelefon blir sendt samme dag.

Bestilling med navn og mottakeradresse blir effektivert i løpet av 5-7 arbeidsdager. Regner med å kunne greie 2-4 dager innen 14 dager.

Selvfølgelig medfølger garantibevis og faktura

Posten er jo relativt trygt og kjøpsloven gir jo angrefrist.

Med den etterspørselen som har vært så har jeg bestilt opp ny forsendelse, og jeg har ikke tenkt å komme i klammeri med forbruksrådet

TV2 eller liknede. Jeg har andre forretninger som jeg ikke vil bli skadelidende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...