kenzuke Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hepp, vurderte å gå for en iPhone, å da kom jeg over denne annonsen - sendte mail til selger (eneste kontaktform, da det ikke er oppgitt noe tlf-nr.), og fikk svar: Dette er fabrikknye modeller 3G 16 GB med norsk språk. Farger; sort og Hvit Alt orginalt tilbehør med Norsk lader. Pris 3.500,- inkluderer: MVA,oppkravsgebyr,frakt og omkostninger Gunstig innkjøp er nøkkel til god pris Disse sendes direkte fra meg i oppkrav. Noe som betraktes som kontant ved levering. Faktura medfølger og internasjonal garanti fra Apple. Følger kjøpsloven. Ved feil på telefon sendes denne til meg og ny/byttetelefon blir sendt samme dag. Bestilling med navn og mottakeradresse blir effektivert i løpet av 3-4 arbeidsdager. Selvfølgelig medfølger garantibevis og faktura Posten er jo relativt trygt og kjøpsloven gir jo angrefrist. Hva tror dere, er det mulig at jeg går på en bommert om jeg bestiller opp en stk av disse? Står i e-posten at de sendes som oppkrav, noe som forsåvidt kan være relativt trygt - spesiellt om man kjenner noen i posten, slik at man får åpnet pakken på postkontoret, FØR man trekker kortet. Edit: Fikk forresten en mail nr.#2 da jeg spurte om de kunne benyttes av alle operatører; Telefonene er ikke sperret fra fabrikken, så da kan du bruke hvilken som helst operatør. Garantien opprettholdes. Endret 3. mars 2009 av kenzuke Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Er det mulig å kreve posten å få se i esken før man betaler postoppkravet ? I så fall kan du bestille å kreve å få se i esken. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Vet ikke helt hvor mye jeg kan kreve, men jeg har en venn som jobber på postkontoret hvor mine pakker kommer. Får sikkert lov å åpne pakken før jeg drar kortet. Kan sikkert ikke begynne å teste tlf osv, men så lenge man ser at det faktisk ligger en ubrukt, hel iPhone neddi der så ... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Er vel ganske strengt på dette med at du ikke kan få åpne pakken før du har betalt den ut, har vel litt med at varen er selgers eiendom helt til han har fått betalt for varen. Men om pakken inneholder en murstein f.eks. så er det vel lettere å kunne få bevis for dette om du åpner den på stedet sammen med en av posten sine ansatte. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Finn tilbyr jo betalingsgaranti da, så det er vel bare å benytte den? 22.50,- i gebyr er jo ikke all verden. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde vært litt skeptisk. 3500 inkludert frakt og alt av avgifter er jo langt under det man må betale Netcom for å få den billigst mulig. Men det kan jo hende han har kontakter innen Apple. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Gunstig innkjøp er nøkkel til god pris Det er ikke noe som helter "gunstiig innkjøp" på iPhones. Sorry, too good to be true. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Må vel være gråimport av noe slag. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg sendte e-post til selgeren, og spurte om vi kan benytte oss av FINNs betalingsgaranti, mot at jeg betaler "gebyret" på 23kr. Venter på svar. Får jeg et ja, bestiller jeg tvert. Får jeg et nei, blir jeg litt skeptisk. Om det er en god unnskyldning for at vedkommende ikke vil bruke betalingsgarantien, så kan jeg allikevell bestille i oppkrav, mot at jeg sjekker med posten at jeg får åpne pakken før betaling / under oppsyn fra en av de ansatte ... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ser bra ut det der! Endelig IPhone til en "normal" pris. Kjøpe gjennom Netcom er jo RAN. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det ser litt for godt ut til at det kan være sant. Om du får den til den prisen kan du være fornøyd. Men herre min hatt, unlooked? Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Reagerte også på "unlooked" - ha ha Derfor spurte jeg i e-posten om den var ulåst, i tilfelle dette var et utrolig skittent salgstriks, hvor selger i ettertid kan påstå at denne ikke var "unlocked", fordi det ikke kom fram i annonsen. Anyways - jeg blir nok å bestille denne, enten med FINNs garanti, eller ved å kontrollere pakken i butikken. Resultatet av kjøpet poster jeg i denne tråden så snart pakken har kommet frem til meg. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg anbefaler at du spør han hvordan har har mulighet til å selge den for den prisen. Jeg tror ikke man kan få en ny telefon til den prisen uansett hvor i verden man skaffer den. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Tja... du kan jo sende han en epost å spørre sjøl? :-) Som du så over, så skrev han at nøkkelen til lav pris er gunstig innkjøp - så er det jo bare et spørsmål om hvor gunstig en person kan få det. Jeg tror vi selger iPhone her hvor jeg jobber, men innprisen på dem er sikkert en tusenlapp mer en hva han selger dem for så ja ... det er en grunn til at jeg ønsker å benytte meg av FINN-garantien, uten at jeg på noen måte påstår at selgeren som står oppført, er en svindler. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Sendte en e-post jeg nå å sjekket om jeg kan få komme se på telefonen før kjøp. Godtar han det så er det jo straks litt aktuellt! Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) ""Gunstig innkjøp er nøkkel til god pris"" Hum, dette sier seg da vel selv, at det er grå innport av noe slag, som igjen vil si at alt av Norske rettigheter frafaller, da det er retighetene i landet den er kjøpt, som da gjelder. (Dvs. mot Apple) -Som igjen vil nok med stor sansynlighet medføre til ingen garanti reparasjons muligheter i Norge.. ""Disse sendes direkte fra meg i oppkrav. Noe som betraktes som kontant ved levering."" Oppkrav eller forskuds betaling, har lite å si, da hvem som helst kan sende ei iPhone eske, med not tull i, eller ein ødelagt iPhone i.. ""Faktura medfølger og internasjonal garanti fra Apple."" Hva vil egentlig en Internasjonal garanti fra Apple si? Da han her egentlig klart sier at det ikke er snakk om noen Norsk Garanti eller reklamasjons tid på den.. ""Følger kjøpsloven."" Og kjøpsloven gir deg hvilke retigheter, i mellom to privat personer? ""Ved feil på telefon sendes denne til meg og ny/byttetelefon blir sendt samme dag."" Hvorfor må den sendes til han, å ikke Moobi. Hvis det er Garanti på den som han sier, da det er Moobi som hånterer iPhone Apple garanti i Norge.. ""Posten er jo relativt trygt og kjøpsloven gir jo angrefrist."" Posten gir ingen garanti for svindel, osv.. Og igjen Angrefrist.. Er vel ikke noe som heiter det, ved kjøp i mellom to privat personer.. Eller? ""Selvfølgelig medfølger garantibevis og faktura"" Garanti bevis og Faktura, bruker for det ofte å være det samme.. Og fakture, i fra en privat person, vil nappe gjelde som noen garanti bevis.. (Å skulle det være faktura kopi, i fra hans kjøp i utlandet, så gjelder den iallefall ikke for noe i Norge..) ----------------------------- Kort sakt, mange bjeller som ringer her... Men, men, det er dine penger. .:CyberMan:. Endret 3. mars 2009 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 pkt. 3,4,6 og 7 tror jeg du kan stryke. Synes det så ut som dette var en enmannsforetak. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Dette er SVINDEL, SVINDEL og ATTER SVINDEL. Ulåste iphones på finn.no, nye og til skitpriser med alt sammen i orden har flere ganger vist seg å være svindel. Ikke bit på. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 pkt. 3,4,6 og 7 tror jeg du kan stryke. Synes det så ut som dette var en enmannsforetak. Hum.. Jeg personlig kan iallefall ikke see noe som tilsier at han selger den på noe annen måte, enn som en privat person... Å hvis så, så mister du så å si alt som forbrukerloven gir deg.. Ps. Må ærlig så at jeg langt i fra er noen ekspert på salg i mellom to privat personer, men er av den opfatning at man da mister alt av angre rett, reklamasjon, garanti osv, i den forstand som vi snakker om, da vi snakker om et salg i fra en forhandler.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Vel, det er jo i utgangspunktet en død debatt, da den som kjøper den iphonen der aldri vil få den levert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå