P@rm@nn Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei, for å gjøre en lang historie kort trenger jeg en ny Socket a kjøler for min Amd Xp2000+ Palimo. Helst ikke så bråkete, og kansje litt Oc venlig, og helst kunne kjøpe den i bergen( komplett eller flexi-data som egenltig fører det samme eller Absolutt Data Minde). Lurte også på om papst vifter er bråkete, og litt om PSU. Litt lengre historie; -Når jeg kjøpte Cpu i september en gang kjøpte jeg en grei kjøler. Det er en coolermaster av ukjent modell. Er 99% sikker på at den ikke har kobber legering. Funket greit, holdt vel en max temp på ca 46 eller noe. Brukte den goop "platen" som var på som standard. Når jeg bytte Hk så lot jeg den (kjøleren) ligge noen dager, med goopen på. Så koblet jeg bare alt på det nye hovedkortet uten å rense kjøleren å ta på ny goop, da jeg ikke har noen tillgjengelig. Det resulterte i elendig kjøling, spesielt nå når det er blitt så varmt her i bergen. En gang slo pc en seg av av seg selv siden jeg har bedt den om å gjøre det ved 60C. Nå overvåker jeg temp konstant, ogd en ligger oppe mot 54C med kabinette åpent og vinduet åpent. Nå i dag bar det ny varmerekord her i bergen, så jeg underklokket både CPU(fsb 100) og CPU voltage. Har forresten et Lian Li pc 60 med 2 vifter forran, en bak og en PSU med 2 vifter, så kabinett kjølingen skal det ikke være noe med. Tenkte først bare på å kjøpe ny goop, men så fant jeg ut at en ny vifte er kasnje en ide det også? Den skal helst ikke bråke så j3vlig, og litt overklokking er ikke å forakte. men Oc er ikke så viktig, da CPU en ikke akkurat er noen reser på det. Det viktigste er egentlig at den får en lavere max load temp(driver å komprimerer en del mp3 med lame). Den skal også kunnne kjøpes her i bergen, altså komplett, flexi-data eller Absolutt Data Minde. Leste litt her, og ser ut som om GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Igloo Silent Breeze 462 XP2700+ (19dBA) ble anbefalt som stille og grei? Ser også at den har kobberbunn -En annen ting jeg lurte på er dette med papst vifter. Har fått med meg at de er gode, men hva er det som er så bra med de? Er det det at de levere så mye luft, er det det at de er stille, eller er det det at siden de leverer så mye luft kan man senke hastigheten på de så de blir stille? Vurderer å skifte ut alle 80mm viftene mine(5stk). -Man kan skifte ut viftene i PSU ikke sandt? Har åpnet en gammel 200W PSu, og der brukte viften 2 kontakter istedenfor 3 som mine 80mm vifter bruker. Er dette slik det fortsatt er(jeg har en 340W enermax), eller kan jeg bruke slike vanlige 80mm vifter med de kontaktene de bruker? Ble j3vlig mye lengre innleg en jeg hadde tenkt meg, virker mye mindre når du sier det inni deg(på litt rask bergensk dialekt) Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Den 19dB saken er grei den. Angående vister, Papst12dB er ikke så støysvake at det gjør noe. Jeg synes den bråker i meste laget. Men det er nå meg. Den flytter nok luft. I PSU er det 2kontaktsviftefester. Jeg har moddet flere PSU'er. Letteste måte er å trekke ledningene til viftene ut av PSU'en, for så å koble de på molexpluggene. Lenke til kommentar
Star Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Har en EKL Papst vifte for 1.4 ghz her.. på 27db med kulelager stillegående til tusen.. aldri hatt trøbbel. .går uansett Finnes en modell over for 2.0 ghz, altså også XP 2200+ Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Takker for alle svar på tross av et uhyggelig langt innleg. Tror det blir silent breeze på meg da. Psu modinga får det bli med foreløbig. Bare en lite filleting igjenn, vet noen om det følger med goop med den kjøleren. Og da mener jeg ikke slik liten "tape" som henger der som default, men vanlig goop? Får kjøpe for sikkerhets skyld, 25,- fra eller til. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hei ! Har silent Breeze og er kjempefornøyd med den, xp2400@xp2700 ligger mellom 39-44C romtemp. 22-24C Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 K takker, den er nå bestilt hos flexi-data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå