panzerwolf Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Kjører distroen Ultimate Edition (Ubuntu-basert) 64bit på en Phenom II 940 med 8GB RAM: 1) Kan man i Virtualbox dedikere hvor mange CPU'er den virtuelle maskinen skal bruke? Fikk opp bare én da jeg prøvde i går og fant heller ikke noe umiddelbar mulighet for dette.... 2) Finnes det noe plugin e.l. som gjør at man kan kopiere/ flytte filere direkte mellom den virtuelle maskinen og verten? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 1. hver virtuelle maskin får tildelt 1 tråd av cpu'en din. 2. ja via samba. husker ikke helt hvordan det ser ut i det virtuellet "vinduet" men trykk på den mappe saken.. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 1) Synd Men får prøve å klare meg uten. 2) Ja, har sett det, men da må man vel ta via en nettverksdeling som må monteres opp? Tenkte om det var noe "drag 'n drop"-mulighet... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Innstaler guest-tools og du vil få muligheter for drag-and-drop/shared clipboard afaik. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Mener jeg prøvde etter å ha lagt inn guest-tools, men skal forsøke igjen. Etter at jeg la det inn på gjesten (WinXP 64bit), fikk jeg ikke opp Start-menyen på den, men det kan ha vært noe annet galt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå