olahe Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 hei lurer på om det er en måte og legge over det jeg har i windows over i linux om jeg må legge over filene med en minnebrikke eller noe eller om jeg bare kan gjøre det på dataen? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Om begge er installert på samme maskinen (eksemplet gjelder først og fremst ubuntu) sudo fdisk -l let frem til riktig disk (f.eks. sda1) mkdir /mnt/sda1 sudo mount -t ntfs-3g /dev/sda1 /mnt/sda1 nautilus /mnt/sda1 Endret 3. mars 2009 av Demantios Lenke til kommentar
Smif Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Fint om du legger med litt mer info. Iallefall distro. Men menerå husker det var Mint6. Da kan du bare åpne nautilus og klikke på disken på venstre side, da monteres den automatisk. (Demantios forklarer det samme bare manuelt) Dette en hvis windows disken/partisjonen sitter i samme maskin. (men igjen, trenger mer info.) Lenke til kommentar
olahe Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 hva trenger du mer info om? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Vil tro at han tenker på hvilken distro du bruker. Endret 3. mars 2009 av Runarbs Lenke til kommentar
olahe Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 distro hva er det=P? Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Namnet på linuxdistribusjonen du har, for eksempel Ubuntu, Suse, Mandriva, Mint etc Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 hva trenger du mer info om? Ligger både linux og windows på samme maskin?! Lenke til kommentar
olahe Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 hva trenger du mer info om? Ligger både linux og windows på samme maskin?! ja bruker ununt foresten men dere vett ikke om noen av de andre er bedre for jeg vil gjerne ha den beste har stor lagringsplass på pcen så det skulle ikke være noe problem Lenke til kommentar
Smif Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 ... ja bruker ununt foresten men dere vett ikke om noen av de andre er bedre for jeg vil gjerne ha den beste har stor lagringsplass på pcen så det skulle ikke være noe problem Regner med du mener Ubuntu(?) Best distro? Hva er verdens beste bil? Det er umulig å si, kommer helt ann på. Men Ubuntu er neppe noe dumt valg. Diskplassen har null, niks og ingenting å si. Tipper du bruker under 5Gb til insatllasjonen, dine egene filer derimot. Hva med å lære seg punktum og komma? Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Litt off topic, men som Smif sier, så er det veldig vanskelig ålese hva du mener. Spesielt når du har flere spørsmål i ett avsnitt. Du vil få lettere og kjappere hjelp hvis du kommer med alle opplysningene med en gang, og det hadde vært mye lettere for oss alle om du hadde brukt komma og punktum. Jeg er selv ikke så flink til å vite hvor jeg skal sette punktum og komma, men det blir ihvertfall lettere for andre å lese. Lenke til kommentar
olahe Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Litt off topic, men som Smif sier, så er det veldig vanskelig ålese hva du mener. Spesielt når du har flere spørsmål i ett avsnitt. Du vil få lettere og kjappere hjelp hvis du kommer med alle opplysningene med en gang, og det hadde vært mye lettere for oss alle om du hadde brukt komma og punktum. Jeg er selv ikke så flink til å vite hvor jeg skal sette punktum og komma, men det blir ihvertfall lettere for andre å lese. ok det skal jeg. ser du punktommet eller . Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Litt off topic, men som Smif sier, så er det veldig vanskelig ålese hva du mener. Spesielt når du har flere spørsmål i ett avsnitt. Du vil få lettere og kjappere hjelp hvis du kommer med alle opplysningene med en gang, og det hadde vært mye lettere for oss alle om du hadde brukt komma og punktum. Jeg er selv ikke så flink til å vite hvor jeg skal sette punktum og komma, men det blir ihvertfall lettere for andre å lese. ok det skal jeg. ser du punktommet eller . Hehe, det er bra Det er bare for ditt eget beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå