Gå til innhold

hvordan legge over filer fra windows til linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om begge er installert på samme maskinen (eksemplet gjelder først og fremst ubuntu)

sudo fdisk -l

let frem til riktig disk (f.eks. sda1)

mkdir /mnt/sda1
sudo mount -t ntfs-3g /dev/sda1 /mnt/sda1
nautilus /mnt/sda1

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Fint om du legger med litt mer info. Iallefall distro. Men menerå husker det var Mint6. Da kan du bare åpne nautilus og klikke på disken på venstre side, da monteres den automatisk. (Demantios forklarer det samme bare manuelt)

Dette en hvis windows disken/partisjonen sitter i samme maskin. (men igjen, trenger mer info.)

Lenke til kommentar
hva trenger du mer info om?

Ligger både linux og windows på samme maskin?!

ja bruker ununt foresten men dere vett ikke om noen av de andre er bedre for jeg vil gjerne ha den beste har stor lagringsplass på pcen så det skulle ikke være noe problem

Lenke til kommentar
...

ja bruker ununt foresten men dere vett ikke om noen av de andre er bedre for jeg vil gjerne ha den beste har stor lagringsplass på pcen så det skulle ikke være noe problem

Regner med du mener Ubuntu(?)

Best distro? Hva er verdens beste bil? Det er umulig å si, kommer helt ann på. Men Ubuntu er neppe noe dumt valg. Diskplassen har null, niks og ingenting å si. Tipper du bruker under 5Gb til insatllasjonen, dine egene filer derimot.

Hva med å lære seg punktum og komma? ;)

Lenke til kommentar

Litt off topic, men som Smif sier, så er det veldig vanskelig ålese hva du mener. Spesielt når du har flere spørsmål i ett avsnitt. Du vil få lettere og kjappere hjelp hvis du kommer med alle opplysningene med en gang, og det hadde vært mye lettere for oss alle om du hadde brukt komma og punktum.

Jeg er selv ikke så flink til å vite hvor jeg skal sette punktum og komma, men det blir ihvertfall lettere for andre å lese.

Lenke til kommentar
Litt off topic, men som Smif sier, så er det veldig vanskelig ålese hva du mener. Spesielt når du har flere spørsmål i ett avsnitt. Du vil få lettere og kjappere hjelp hvis du kommer med alle opplysningene med en gang, og det hadde vært mye lettere for oss alle om du hadde brukt komma og punktum.

Jeg er selv ikke så flink til å vite hvor jeg skal sette punktum og komma, men det blir ihvertfall lettere for andre å lese.

ok :p det skal jeg.

ser du punktommet eller :thumbup: .

Lenke til kommentar

ok :p det skal jeg.

ser du punktommet eller :thumbup: .

Hehe, det er bra ;) Det er bare for ditt eget beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...