MillZ Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har nå søkt på google frem og tilbake i flere timer uten å finne svar. Prøver meg her, og håper på det beste. Har en Acer Aspire 5930G. Bruker Windows Vista Home Premium 32-bit OS. For ca. en måned siden stilte jeg datamaskinen tilbake til fabrikkinstillingene, for jeg hadde så mye unødvendig på den. Da ble det noe krøll med lyddriveren. Satt jeg den på 0, kom det fortsatt litt lyd osv. Tenkte jeg skulle fikse problemet ved å avinstallere driveren og installere den på nytt. Gikk inn på enhetsbehandlingen, fant frem til lyddriveren, for så å velge 'avinstaller'. Fikk beskjed om å restarte maskinen før jeg kunne fortsette. Trykte Ja, og han skrudde seg av. I oppstartsprosessen derimot stoppet det opp. Han ville ikke gå lengere, og slo seg helt vrang. Jeg får følgende blåskjerm: *** STOP: 0x000000F4 (0x00000003, 0x8973F8B0, 0x8973F9FC, 0x82045430) Skjønte selvfølgelig at det var driveren som var problemet, så jeg prøvde å starte opp i sikkermodus, men teit nok, så ville han ikke starte opp i noen av sikkermodusene. Valgte da å starte fra forrige fungerende oppstart. Utrolig nok startet maskinen opp. Fikk feilmeldinga "IEXPLORER.EXE har sluttet å virke", valgte å avslutte det, samtidig som jeg valgte å automatisk la Windows søke etter løsninger på problemet med blåskjermen. Plutselig restartet maskinen seg uten forvarsel, og da jeg kom tilbake inn kunne jeg ikke velge å søle etter feil. Fikk igjen beskjed om at IEXPLORER.exe hadde sluttet å virke. Tenkte at problemet ville kanskje la seg løse hvis jeg brukte systemgjenoppretting og stilte den tilbake, så gjorde det. Da den startet opp igjen fikk jeg på nytt blåskjerm. Jeg prøvde da å gå inn i avanserte oppstartsalternativer, og prøvde med sikkermodus. Det fungerte heller ikke. Prøvde da å ta ut alle ledningene (mus og strømkabelen var de eneste), for så å ta ut batteriet og la den stå i et par minutter. Da jeg prøvde å starte opp uten noe som helst koblet til maskinen, fungerte det fortsatt ikke. Skriver dette på en annen laptop jeg har. Håper det er noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet. Har virkelig ikke lyst å installere Windows på nytt. Jeg har heller ikke noen CD til dette, ettersom det ikke fulgte med datamaskinen. Windows var forhåndsinstallert. Har derimot tatt en sikkerhetskopi etter forrige gang jeg installerte Windows, hvis det er noen måte jeg kan bruke den for å tilbakestille systemet? Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Ut fra feilmeldingen så kan det se ut som om det er en hardware feil minne, eller harddisken er vel det jeg ville tippet på. Endret 3. mars 2009 av SmoPe Lenke til kommentar
MillZ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har nå kommet meg inn.. Plutselig fungerte det å velge at han skulle starte fra forrige gang oppstarten fungerte, men får IEXPLORER.exe har sluttet å virke hver gang jeg starter maskinen nå.. Forhåpentligvis har feilen rettet seg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå