Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm uten blå skjerm?

Anbefalte innlegg

Ja, du leste riktig, jeg opplever blåskjermer utan at skjermen blir blå! DVS: etter at min pc har stått på noen tid (fra 5 min til 8 timer) låser den seg. bildet fryser, men om jeg spiller en snag i winamp, så avsluttes den, men neste sang starter aldrig. når windows (Vista x64) starter opp, får jeg beskjed om at windows er blitt gjenopprettet fra en krasj. Jeg trykker på mer info, og der står "Error type: BlueScreen"

Det virker som om "blåskjermene" kommer når jeg spiller spill, men CS1.6, garrys mod, HL2, BF2 og RA2YR gjør like mye for å "fremtvinge" en "blåskjerm". CPUen er aldrig over 20% ved "blåskjerm" og rammen er alt fra 22% og opp.

Jeg har 8 vifter på 120mm som blåser MASSE luft rundt om i kabinettet, og skjermkortet alene har 3 stk! samme med CPU. DVS det erto vifter som suger vekk, og en som blåser inn på både CPU og GPU. Kjører nyeste driver fra nvidia (182.06)

Jeg har

Asus P6T HK

Asus EN8800gt 1GB stock

Intel Core i7 920 stock

crucial ballistic 6x1GB

Thermaltake thoughpower 850w

Vista x64

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Min datamaskin lider av noe lunde samme problem.

Plutselig henger hele dataen seg opp, gjerne uten at jeg har gjort noe som helst. Det merkelige er at jeg kan bevege på musen, men ikke trykke på noe. ctrl+alt+del fungerer heller ikke. maskinen går fortsatt og jeg må restarte den manuelt. problemet kom plutselig for ca en uke siden. forslag?

Lenke til kommentar

Maskinen min lider av det samme problemet, nesten. Den låser seg når den føler for det selv egentlig, noen ganger når jeg starter opp så starter den å kjøre noe diskrepverktøy elr noe sånn, så gjør den ferdig det og starter på nytt. Da starter vista helt greit og funker greit en stund før den plutselig blir veldig treg og tilslutt låser seg. Jeg kan bevege på musepekeren, mn CTRL-AlT-DEL funker ikke.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Det begynte idag etter at jeg kom hjem fra jobb..

Edit: Nå skjedde det igjenn, Etter å ha prøvd CTRL-ALT-Del så ventet jeg en stund, og da ble skjermen helt svart også kom det opp en feilmelding der det sto: "kan ikke åpne dialogboksen for sikkerhetsalternativer under påloggingsprossesen.

Feil-Sikkerhetsalternativer.

Noen som vet hva det kan være?

Endret av MoPa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...