Gå til innhold

Guttetur til Danmark - Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Hei :-) Jeg og vennegjengen tenker på om vi kanskje skal få lånt oss ei hytte i Danmark for ei uke i sommer. Vi er en gjeng på 18, 19, 19, 20 og 20 år. Til sommeren har forhåpentligvis 4 av oss sertifikatet (3 har allerede), og vi tenkte å ta en ferie for oss selv, for å kjenne litt på friheten :-) Tenkte egentlig ikke å reise så langt inn i Danmark, men langt nok til å få den rette Danmark-opplevelsen. Er det noen som erfaring med å reise til Danmark i så ung alder? Tenker da mest i forhold til selve kjøreturen, og på eventuelle aldersgrenser på leie av hytte.

Vi er muligens litt seint ute, med tanke på at de fleste nok har bestilt ferie for en god stund siden, men jeg vil tro det er en del hytter ledige enda. For å utelukke all tvil, ja det er sommeren 2009 det er snakk om her.

På forhånd takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg og noen kamerater dro til Roskildefestivalen i bil da jeg var 18. Vi var fra 17-19år.

Kan ikke huske at vi møtte på noen spesielle problemer. Bilen vi kjørte var riktignok en litt gammel bil, så jeg sendte den på et verksted før vi dro, bare for å sjekke at alt var i orden... Kosta vel rundt 1500,-. Vi var bare 2 stk som hadde førerkort, og vi bytta på å kjøre ca halvveis. er ikke SÅ fryktelig langt å kjøre. Husker ikke helt nøyaktig, men med noen pauser tror jeg vi brukte 10-12 timer? (GODT mulig dette er helt feil, men det var liksom å kjøre over natta:))

Leie av hytte har jeg ikke noe erfaring med i Danmark, men siden hvertfall en av dere er over 20 burde det ikke være noe problem i det hele tatt!

Ellers har jeg kun positive opplevelser igjen fra den turen! Var veldig gøy, så anbefaler det på det varmeste!

Lenke til kommentar

Null stress å kjøre til Danmark, har gjort det flere ganger selv.

Er det nord i Jylland dere vil leie hytte? Kanskje rundt Skagen eller no?

Da er det lettest å kjøre til Gøteborg å ta båten over til Fredrikshavn, evt båt fra Oslo.

Skal dere ned til Sjælland, så er det bare å peise på ned til Helsinborg, tar dere ca 5-6t avhengig av hvor mange pauser dere tar. (10-12t fra Oslo, kjørte dere en gammal Lada med håndbrekket på eller? :p )

Fine veier, hvor man fint ligger i 120-140.

Angående hytter, så kan man være heldig og få en "last minute" hytte. Dvs folk som har booket en, men avbestilt i siste liten.

Jeg kan anbefale å leie en hytte rundt Skagen. Dog vet jeg ikke om det er noen særlige aldersgrenser ved leie av hytte.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Null stress å kjøre til Danmark, har gjort det flere ganger selv.

Er det nord i Jylland dere vil leie hytte? Kanskje rundt Skagen eller no?

Da er det lettest å kjøre til Gøteborg å ta båten over til Fredrikshavn, evt båt fra Oslo.

Skal dere ned til Sjælland, så er det bare å peise på ned til Helsinborg, tar dere ca 5-6t avhengig av hvor mange pauser dere tar. (10-12t fra Oslo, kjørte dere en gammal Lada med håndbrekket på eller? :p )

Fine veier, hvor man fint ligger i 120-140.

Angående hytter, så kan man være heldig og få en "last minute" hytte. Dvs folk som har booket en, men avbestilt i siste liten.

Jeg kan anbefale å leie en hytte rundt Skagen. Dog vet jeg ikke om det er noen særlige aldersgrenser ved leie av hytte.

hehe, tok nok kanskje litt feil, men kommer jo nå på at vi kjørte fra Gjøvik, ikke Oslo. Og vi kjørte jo ikke bare til Helsingborg, men til (og litt forbi) Roskilde by. 8 timer tok det kanskje:)

Lenke til kommentar

Utgangspunktet for reisen blir Stavanger. Nå har det kommet nytt ferjesamband fra Stavanger-området, nærmere bestemt i Risavika, altså tar vi nok ferje derfra. Tenker vel egentlig at så langt nord som mulig i Danmark hadde vært mest praktisk med tanke på reisetid, men så vil vi også oppleve litt i Danmark, som for eksempel Djurs Sommarland, som er en klassiker for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...