Kentt Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei har en kode som jeg lurer på om noen av dere ønsker og oversette for meg; <?php function SendSms($sender, $recipients, $message, $priceGroup, $flash) { $CID = "xxx"; $password = "xxxxx"; if (!is_numeric($priceGroup) || !is_numeric($flash)) return "priceGroup and flash must be a number"; $serverRequest = "http://api.sendega.com/SendSMS.asp"; $serverRequest .= "?CID=".$CID; $serverRequest .= "&Password=".$password; if (is_numeric($sender)) $serverRequest .= "&fromNumber=".$sender; else $serverRequest .= "&fromAlpha=".$sender; $serverRequest .= "&recipient=".$recipients; $serverRequest .= "&Msg=".urlencode($message); $serverRequest .= "&priceGroup=".$priceGroup; $serverRequest .= "&flash=".$flash; $serverResult = file_get_contents($serverRequest); if (!$serverResult) return "Returned error while trying to connect to Sendega"; $xml = simplexml_load_string($serverResult); if ($xml->success == "true") $result = $xml->msgid; else $result = $xml->errormsg; return $result; } ?> Tror ikke det er så veldig vanskelig, jeg er bare veldig ny på Rails. Lenke til kommentar
flexd Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hei har en kode som jeg lurer på om noen av dere ønsker og oversette for meg; <?php function SendSms($sender, $recipients, $message, $priceGroup, $flash) { $CID = "xxx"; $password = "xxxxx"; if (!is_numeric($priceGroup) || !is_numeric($flash)) return "priceGroup and flash must be a number"; $serverRequest = "http://api.sendega.com/SendSMS.asp"; $serverRequest .= "?CID=".$CID; $serverRequest .= "&Password=".$password; if (is_numeric($sender)) $serverRequest .= "&fromNumber=".$sender; else $serverRequest .= "&fromAlpha=".$sender; $serverRequest .= "&recipient=".$recipients; $serverRequest .= "&Msg=".urlencode($message); $serverRequest .= "&priceGroup=".$priceGroup; $serverRequest .= "&flash=".$flash; $serverResult = file_get_contents($serverRequest); if (!$serverResult) return "Returned error while trying to connect to Sendega"; $xml = simplexml_load_string($serverResult); if ($xml->success == "true") $result = $xml->msgid; else $result = $xml->errormsg; return $result; } ?> Tror ikke det er så veldig vanskelig, jeg er bare veldig ny på Rails. Kjedet meg på skrivedag.. Dette er utestet og skrevet direkte på forumet, men noe sånt :9 + har ikke parset XML outputtet, hva nå enn det er. require 'rubygems' require 'net/http' require 'nokogiri' def SendSms(sender, recipents, message, priceGroup, flash) @cid = "xxx" @password = "xxxxxx" if !priceGroup.is?(Numeric) || flash.is?(Numeric) then return "priceGroup and flash must be a number!" end if sender.is?(Numeric) then @sender = "&fromNumber=#{sender}" else @sender = "&fromAlpha=#{sender}" end begin h = Net::HTTP.new("www.api.sendega.com",80) resp, data = h.get("/SendSMS.asp?CID=#{@cid}&Password=#{@password}#{@sender}&recipient=#{recipments}&Msg=#{message}&priceGroup=#{priceGroup}&flash=#{flash}" puts "response is: #{resp.inspect}" doc = Nokogiri::XML(data) # Parse stuffet her, aner ikke hvordan det ser ut. rescue => e puts "There was some error: #{e} end end Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå