foenix Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kjøpte meg en brukt pc med preinstallert Windows xp. Forrige eier slettet sin konto på maskinen, men jeg regner med at det ligger mye rusk i registeret og jeg ønsker derfor å reinstallere Windows før jeg tar maskinen i bruk. Det fulgte ikke med Windows cd, kun påklistret lisens-etikett, men jeg har en original-cd fra før og lurte på om jeg kan installere windows fra den og taste inn koden fra den påklistrede etiketten. Vil det gå bra eller har hver original-cd sin egen kode? Lenke til kommentar
xX Martin Xx Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kjøpte meg en brukt pc med preinstallert Windows xp. Forrige eier slettet sin konto på maskinen, men jeg regner med at det ligger mye rusk i registeret og jeg ønsker derfor å reinstallere Windows før jeg tar maskinen i bruk. Det fulgte ikke med Windows cd, kun påklistret lisens-etikett, men jeg har en original-cd fra før og lurte på om jeg kan installere windows fra den og taste inn koden fra den påklistrede etiketten. Vil det gå bra eller har hver original-cd sin egen kode? hvilket merke er pcen? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Det er en Packard Bell. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Se på lisenslappen på maskinen. Hvis det det står "Packard Bell" på den må du ha en XP-plate fra Pckard Bell for å kunne benytte lisenskoden. I tillegg vil det stå hvilken type XP lisensen gjelder for (eks.: "Home Edition"). Den XP-platen du benytter må også stemme overens med dette. Maskiner som leveres uten CD har ofte en rutine som gjør at du kan brenne ut dine egne "original"-CDer. Sjekk om det er tilfelel med din maskin. Det kan også være at de har en rutine for å tilbakeføre maskinen til leveransetidspunktet. Lenke til kommentar
xX Martin Xx Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 på packard bell er det innebygd recovery program Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå