xcitu Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Heisann. Jeg har som mål å klare dette: (Skikkelige) Armhevinger: 45 Sit ups m/ bein 90 grader opp: 70 (Skikkelige) Hang Ups: 14 Spring/jogge/gå/whatever 3000 m: 12:00 min. Hittil tar jeg: Armhevinger: 24 Sit ups m/ bein 90 grader opp: 20 Hang Ups: 6 3000m: Starter med 5 min @ 7 km/t, jogger deretter i 10 min på 12 km/t. Er vell 3100m +/- på 15 min, vell? For å oppnå mine mål må jeg selvsagt gjøre masse av disse øvelsene, men jeg lurer på om det finnes alternative metoder for å oppnå disse? Annet jeg kan trene, på siden, for å oppnå målene. Takker forsvar. Lenke til kommentar
jacket332 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Trisepstrening vil hjelpe på Armhevingene. Benkpress og andre brystøvelser vil også hjelpe for armhevinger. For 3000m er det vell ikke mye annet enn jogging som vil hjelpe. Kanskje spinning? Lenke til kommentar
Finne Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Heisann. Jeg har som mål å klare dette: (Skikkelige) Armhevinger: 45 Sit ups m/ bein 90 grader opp: 70 (Skikkelige) Hang Ups: 14 Spring/jogge/gå/whatever 3000 m: 12:00 min. Hittil tar jeg: Armhevinger: 24 Sit ups m/ bein 90 grader opp: 20 Hang Ups: 6 3000m: Starter med 5 min @ 7 km/t, jogger deretter i 10 min på 12 km/t. Er vell 3100m +/- på 15 min, vell? For å oppnå mine mål må jeg selvsagt gjøre masse av disse øvelsene, men jeg lurer på om det finnes alternative metoder for å oppnå disse? Annet jeg kan trene, på siden, for å oppnå målene. Takker forsvar. Trener du for militæret? I såfall, så bør du trene armhevinger for å ta flere armhevinger. Det du kan gjøre, er at du legger til 3-4 sett. Samme med situps. Når du ligger på 6 hang-ups, er nedtrekk en gunstig øvelse å trene. Finn deg en løpebane å løpe på istedet for tredemølle, da tredemølle belaster musklene på en annen måte enn utendørs. Skjønner ikke hvorfor du ligger på 7 km/t i 5min og deretter 10 min på 12 km/t. Ville heller hatt en forholdsvis konstant fart under hele 3000meteren. Kanskje hatt en litt roligere i begynnelsen og raskere på slutten, men ellers konsant. Anbefaler å kombinere intervall øvelser og rolig/hurtig lankjøring. 4x4 min er en god øvelse. Lykke til. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 I aldersgruppen 19-25 år var snittet godt under 30 armhevinger , så jeg synest vel at 24 er bra.. Men du kan bli bedre , hvis du vil ta flere armhevinger , gjør flere og legg til 1 hver gang du gjør øvelsen Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har de samme målene som deg og har fulgt befalskoleprogrammet. Ligger på ca: Armhevinger: 40 Sit ups m/ bein 90 grader opp: 50 Hang Ups: 10 3000m: 13 min + Har ihvertfall fått god framgang på pushups, sit ups og hang ups med befalskoleprogrammet. Kondisjonen er på vei oppover og trener hovedsaklig 4 x 4 og langkjøring. Den farta du har på 3000 meteren er ALT for lav. For og klare 3000 meteren på 12 min må du ha en snittfart på 15 km/t. Med den farta du har klarer du litt under 2600 meter på 15 minutter hvis jeg har regna riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå