Gå til innhold

Klikkelyder ved oppstart

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg starter pcn min, kommer det klikkelyder fra pcn. Trodde først det var en av hardiskene som sang på sitt siste vers, men lyden kommer ikke fra hardiskene. Har prøvd å koble ut begge.

Jeg har prøvd med 4 forskjellige ram brikker, men lyden er der fortsatt?

Noen som har peiling på hva det kan være??

Lyden går over etter 5-6 sekunder, og kommer ikke tilbake før jeg starter den på nytt.

Når den kommer til windows skjermen der det står: Windows starter opp, henger den seg i et par minutter før den kommer helt inn i windows. Kan dette ha noe med klikkelydene å gjøre?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste som kan lage klikkelyder i en PC er vifter og harddisker og i noen tilfeller CD/DVD drev.

Alt annet er stortsett svært stillegående :p Så det jeg ville ha sjekket er vifter, kan hende du har noen lager som er gåen eller at du har kabler som ligger borti vifta.

Og du er helt sikker på at det ikke er harddisken? Sist jeg hadde klikkelyder var det en ekstern harddisk som hørtes ut som en bestefarklokke.

Lenke til kommentar

Hehe, er 100% sikker på at det ikke er hardisken ja, har startet den uten hardisk, og lyden er der likevel.

Kanskje den kommer fra CDrommen. Har Pcn liggende ned atm, kanskje det er derfor?

Rart hvis det skulle være en vifte, i og med at lyden går over etter nøyaktlig like lang tid hver gang.

Men det med windows oppstarten skjønner jeg ikke, at den skal henge seg i 3-4 minutter før den kjører videre. Hver gang? Noen som har opplevd lingnende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...