eplemufc Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hei! Jeg har et meget merkelig problem med det trådløse nettverket i huset. Eee boxen mottar signaler og har signalstyrke på 70-80 % der den skal stå, det er bare det at den mottar meget varierende internett-hastigheter uten at det foregår noe bruk av nettverket. I det ene øyeblikket kan hardwares speedometer vise 300 kbit/s og i det andre 3000 kbit/s (som det skal være) og i noen tilfelle står signalstyrke som UTMERKET, men det finnes ikke nettverkstilkobling (verken til selve nettet eller routeren). Har en HP 6715s som ikke har noen av disse problemer, og kjører smertefritt rett ved siden av. Routeren står på alle slags signaler (også n-standaren som eee-boxen kan bruke) i tillegg til at den skal finne den minst forstyrrende channel. Har prøvd å ekprimentere med å tilpasse disse instillingene nøyaktig til det eee-boxen oppgir, men dette hjelper heller ikke. Har også prøvd en Buffalo-router - men dette førte bare til samme problem.. noe som gjør at man skulle tro det er noe med dataen, men dette er den tredje maskinen med samme problemet så det er også lite trolig. Dermed skjønner jeg ikke hvor problemet ligger da jeg ikke finner noen andre som har problem med eee-box-nettverk på nettet. Noen som har noen ideer om hva jeg kan prøve på? Endret 3. mars 2009 av eplemufc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå