Gå til innhold

[Løst]Hjelp til HDD kabinett/dock

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en bærbar PC, så jeg trenger mer plass. Jeg har sett litt på HDD kabinett/docking og interne HDD.

Jeg skal kjøpe en: WD 2TB

HDD docken jeg hadde tenkt på: Thermaltake BlacX

Det står på Thermaltake sine hjemmesiden at det støtter opp til 1TB(Trodde kanskje det var fordi da dem skrev det fantes det ikke større. Spørte dem for sikkerthets skyld). Så jeg sendte mail og spurte om det gikk å putte en 2TB i den. Og det viste seg å ikke være mulig.

Har dere noen forslag til hva jeg kan kjøpe?

Endret av Durochris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv de to nederste, og de fungerer helt fint. Hvis du planlegger å gå for flere løse 3,5" (eller 2,5") harddisker så blir kanskje docking bedre. Hvis du kun skal ha èn så kanskje Sharkoon QuickDeck er best.

Hvis du skal bruke en av de to nederste så kan det være en idè å kjøpe en slik.

Lenke til kommentar
Hei! Er ute i samme ærend som deg, bortsett fra at jeg ville foretrukket å ha FW800 i tillegg til USB2. Har du (Durochris) kjøpt? Isåfall hvilken?

Har ikke kjøpt enda. Skal kjøpe når 2TB kommer i nettbutikkene(norske) Kan gi en tilbake meldig på hvordan den jeg kjøpte funker.

Lenke til kommentar
jeg bruker denne som funker uten problem med mine 1.5tb seagate, vurderer selv skifte til denne for 2disker og esata.

Sendte mail til Sharkoon og spurte om de passet med 2TB HDD. For Thermaltake sin BlacX passer bare med 1TB eller mindre(ikke spørr why)

Her er svaret fra Sharkoon:

Hello,

all support 48bit addressing and large HDD capacities. It makes no sense to release a HDD case without support large HDD capacities. We have testet up to 1.5TB capacity.

With best regards

Andreas Klein

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hvis man bruker denne og du setter 2 forskjellige HDD nedi kan det ikke kom opp som 1 HDD og man kan ikke kjøre RAID med 2 HDD. Jeg lurer fordi jeg bare ser 1 USB.

Litt gammel tråd, men jeg velger å svare deg alikevell.

Den vil vell fungere som en usb hub,dvs at begge diskene er tilgjenglig i windows og ikke mulig å kjøre i raid. Ukjent mulighet er kanskje softraid. Hastigheten vil jo også bli begrenset av kapasiteten av usb. Bruker du begge diskene samtidig faller nok hastigheten mye på totalen, men en og en skal det i teorien fungere som en "vanlig" ekstern usb disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...