Gå til innhold

Ny touch telefon. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny telefon og vil ha en touch telefon uten fullt tastatur. Altså samme stil som iPhone. Det som er viktig er at det er mulig å ha det "gøy" med telefonen, det å bruke internett og sjekke mail er noe som vil bli gjort ganske skjeldent. Når jeg sier "gøy" mener jeg at den må kunne to nok så gode bilder (Blitz må kameraet også ha), spille inn fine videoer (Helst også med mulighet for opptak med 120Fps). Den må også han tilstrekkelig med lagrings plass for filmer og musikk. Lyd kvaliteten bør være bra både om man bruker headset eller høyttalerne. Skjermen er ikke det viktigste, men den må duge såpass at det er mulig å sjekke mail og internett en gang i blandt. Den må ikke ha 3,5 mm utgang men det hadde vært et stort pluss om den har det. Radio og GPS må også være på plass. Ellers må alt av slike små ting være med som: Alarm, kalkulator, stoppeklokke osv. Bluetooth 2.0 m/ A2DP, Wi-fi, Super 3G, alt må være med.

Minnekort er ikke nødvendig så lenge det er nok lagringsplass, minst 4GB, om det er under det er minnekort nødvendig. Taletid og størrelse spiller ikke så mye rolle, men bør være bra nok batteri til at man kan høre på musikk i minst 3 timer. Når gjelder OS skal det være WM bør også være omtrent like brukevennlig som iPhone, med zoom funkosjnen osv. Bør også være mulig å trykke 2 steder på skjermen samtidig.

Hehe, dette ble en del info det :p

Er ikke sikkert det finnes en slik telefon som dette en gang, men spør nå alikevel jeg :p Og om det ikke finnes noe slikt som dette, finnes det noe lignende/vil det komme noen lignende i næremste framtid?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke en telefon som har alt du ønsker nå, men det er flere som er ganske nærme.

Nokia 5800 og HTC Touch HD er begge ganske nye telefoner, men begge har svake kameraer.

Nokia N97 kommer i juni, og har bedre kamera, 32 GB integrert minne m.m. - men den har jo fulltastatur, som både gjør den tykkere og øker prisen.

Den mest interessante, og nærmeste ift behovene dine, ser ut til å være den kommende Samsung Omnia HD: http://www.amobil.no/artikler/samsung_har_..._omnia_hd/67930. Som det står i artikkelen, er den forventet til Norge i andre kvartal (apr-juni), og den er mildt sagt RÅTØFF. Bra kamera, stor touchskjerm, 16 GB internminne + minnekortstøtte, radio, GPS, 3,5mm-minijack, HDMI-utgang(!), wifi, HSPA (super-3G) osv. Så vidt jeg kan se, er det eneste den mangler, ift. ønskene dine, multitouch.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Du får ikke en telefon som har alt du ønsker nå, men det er flere som er ganske nærme.

Nokia 5800 og HTC Touch HD er begge ganske nye telefoner, men begge har svake kameraer.

Nokia N97 kommer i juni, og har bedre kamera, 32 GB integrert minne m.m. - men den har jo fulltastatur, som både gjør den tykkere og øker prisen.

Den mest interessante, og nærmeste ift behovene dine, ser ut til å være den kommende Samsung Omnia HD: http://www.amobil.no/artikler/samsung_har_..._omnia_hd/67930. Som det står i artikkelen, er den forventet til Norge i andre kvartal (apr-juni), og den er mildt sagt RÅTØFF. Bra kamera, stor touchskjerm, 16 GB internminne + minnekortstøtte, radio, GPS, 3,5mm-minijack, HDMI-utgang(!), wifi, HSPA (super-3G) osv. Så vidt jeg kan se, er det eneste den mangler, ift. ønskene dine, multitouch.

Den så spennende ut :D Men har ikke Windows som OS :/ Har symbian like mange muligheter?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet ja, så vidt jeg vet - problemet er at miljøet for utvikling til WM er mye større, og dermed utnyttes mulighetene i mye større grad. Så ikke før nå at du satte WM som et krav, men jeg forstår ikke helt hvorfor. WM er da ikke multimedia/underholdningsorientert, som er det du skriver at du ønsker. Hvorfor vil du ha WM?

Lenke til kommentar
I utgangspunktet ja, så vidt jeg vet - problemet er at miljøet for utvikling til WM er mye større, og dermed utnyttes mulighetene i mye større grad. Så ikke før nå at du satte WM som et krav, men jeg forstår ikke helt hvorfor. WM er da ikke multimedia/underholdningsorientert, som er det du skriver at du ønsker. Hvorfor vil du ha WM?

WM har så mange muligheter når det kommer til extra programmer osv. Vet ikke om symbian har det, men har en Nokia N80 med symbian, å N80 vil jeg si det er veldig få muligheter når det kommer til extra programer, teamer osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...