IHS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Så bibelen skriver seg selv? Hvorfor har de ikke fjernet det som er feil isteden for å lage en lang greie med de foregående feil? er det for at noen "dumminger" skal tro på det da eller? Skjønner meg ikke på bibelen jeg kontraster er viktig, for å få det rette bilde dum kan du selv være Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Ja, for det rette bildet får en med det samme en leser i bibelen Hvorfor ikke batre ta vekk det meste av det dere ikke tror er overens med denne solskinns kjærlighets guden deres og kalle boka bibelen 3? (Bibelen 2 er opptatt....) Ville sikkert solgt i hopetall og mye mer moderne enn den røre historien som i dag foreligger....... Endret 4. mars 2009 av RWS Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det nye testamente du tenker på RWS? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det nye testamente du tenker på RWS? Tja, noe slikt. Jeg mener, dere TROR jo egentlig ikke på det som står i GT allikevel, så hvorfor ikke... ... men vet også at det ikke er forenelig med resten av kirken, med biskoper og himmel loser, for enten er det alt eller ingenting... Men på de gangene jag har vært i kirken i de siste årene, enten det har vært brylupp eller begravelse, har jeg til gode å høre noe negativt om denne guden din, de er forsiktige der, disse himmel losene Alt en hører ER jo hvor fortreffelig kristendommen er og det er jo sikkert slik de "selger" kristendommen også, altså uten helvette og den bloddryppende guden som gjengis i GT... Så en skulle kanskje tro at tiden var moden for et lite løft der i gården? Vkk fra det dogmatiske i bibelen kanskje? Greit at dere kristne ikke følger de dogmene, noe JEG er glad for, men de står der.... Hvorfor ha med noe en ikke bruker liksom? Men da heter det vel kanskje ikke kristendom lenger? Hmm, vanskelig... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Ja, for det rette bildet får en med det samme en leser i bibelen Hvorfor ikke batre ta vekk det meste av det dere ikke tror er overens med denne solskinns kjærlighets guden deres og kalle boka bibelen 3? (Bibelen 2 er opptatt....) Ville sikkert solgt i hopetall og mye mer moderne enn den røre historien som i dag foreligger....... Historien om Jesus Kristus er så god og omfattende at den egentlig ikke er mulig å gjengi i en bok. Så det var et dårlig forslag. Personlig opplevelse må til, for å få det helt riktige bilde av Gud. Endret 4. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Sartre sa at helvete er andre mennesker, nei sa Wittgenstein helvete er en selv. Så da er det vel åkke som egentlig.. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ja, for det rette bildet får en med det samme en leser i bibelen Hvorfor ikke batre ta vekk det meste av det dere ikke tror er overens med denne solskinns kjærlighets guden deres og kalle boka bibelen 3? (Bibelen 2 er opptatt....) Ville sikkert solgt i hopetall og mye mer moderne enn den røre historien som i dag foreligger....... Historien om Jesus Kristus er så god og omfattende at den egentlig ikke er mulig å gjengi i en bok. Så det var et dårlig forslag. Personlig opplevelse må til, for å få det helt riktige bilde av Gud. Ingen bibel ingen kristendom, så nå rører du fælt syns jeg Men personlige opplevelser må helt sikkert til ja pluss en hel del ignoranse av fakta om hvordan verden egentlig virker.... Det rare er at hadde du bablet som du gjør om annet enn religion så hadde de låst deg inne på et polstret rom og kastet nøkkelen.... Men ikke for desinformerte, forvaklede religiøse... De får av en eller annen grunn gå løse.... He he, det rimte faktisk... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ja, for det rette bildet får en med det samme en leser i bibelen Hvorfor ikke batre ta vekk det meste av det dere ikke tror er overens med denne solskinns kjærlighets guden deres og kalle boka bibelen 3? (Bibelen 2 er opptatt....) Ville sikkert solgt i hopetall og mye mer moderne enn den røre historien som i dag foreligger....... Historien om Jesus Kristus er så god og omfattende at den egentlig ikke er mulig å gjengi i en bok. Så det var et dårlig forslag. Personlig opplevelse må til, for å få det helt riktige bilde av Gud. Ingen bibel ingen kristendom, så nå rører du fælt syns jeg Men personlige opplevelser må helt sikkert til ja pluss en hel del ignoranse av fakta om hvordan verden egentlig virker.... Det morsomme her er at du er en av de som vet minst om "hvordan verden egentlig virker" Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, for det rette bildet får en med det samme en leser i bibelen Hvorfor ikke batre ta vekk det meste av det dere ikke tror er overens med denne solskinns kjærlighets guden deres og kalle boka bibelen 3? (Bibelen 2 er opptatt....) Ville sikkert solgt i hopetall og mye mer moderne enn den røre historien som i dag foreligger....... Historien om Jesus Kristus er så god og omfattende at den egentlig ikke er mulig å gjengi i en bok. Så det var et dårlig forslag. Personlig opplevelse må til, for å få det helt riktige bilde av Gud. Ingen bibel ingen kristendom, så nå rører du fælt syns jeg Men personlige opplevelser må helt sikkert til ja pluss en hel del ignoranse av fakta om hvordan verden egentlig virker.... Det morsomme her er at du er en av de som vet minst om "hvordan verden egentlig virker" Tja, jeg vet ihvertfall hvordan man skal putte overdrevne qoutes inn i spoilere.... Gjør du? He he, der fikk du tenker jeg! Blir nok stille nå.... Stort sett er vel den eneste forskjellen på deg og meg at jeg ikke tror blindt på alt som kommer min vei... Jeg må ha en viss form for bevis for at jeg skal akseptere ting og ser derfor med kritiske øyne på det meste her i verden og er fornøyd med en verden uten hokus pokus... Ene og alene for at jeg til dags dato i snart femti år ikke har sett noe hokus pokus som ikke har hatt en naturlig forklaring. Så jo, i mitt dagelige virke og liv vet jeg hvordan ting virker pluss litt til hvordan ting virker fordi det intresserer meg. Fordi jeg ikke bare tror blindt men gjør en innsats for å finne det ut også... Kan du si det samme? Eller legger du alt på ei fjøl og lar jesus ta seg av det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, for det rette bildet får en med det samme en leser i bibelen Hvorfor ikke batre ta vekk det meste av det dere ikke tror er overens med denne solskinns kjærlighets guden deres og kalle boka bibelen 3? (Bibelen 2 er opptatt....) Ville sikkert solgt i hopetall og mye mer moderne enn den røre historien som i dag foreligger....... Historien om Jesus Kristus er så god og omfattende at den egentlig ikke er mulig å gjengi i en bok. Så det var et dårlig forslag. Personlig opplevelse må til, for å få det helt riktige bilde av Gud. Ingen bibel ingen kristendom, så nå rører du fælt syns jeg Men personlige opplevelser må helt sikkert til ja pluss en hel del ignoranse av fakta om hvordan verden egentlig virker.... Det morsomme her er at du er en av de som vet minst om "hvordan verden egentlig virker" Tja, jeg vet ihvertfall hvordan man skal putte overdrevne qoutes inn i spoilere.... Gjør du? Ja, det er vel omtrent det eneste du sikkert vet Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Ja, for det rette bildet får en med det samme en leser i bibelen Hvorfor ikke batre ta vekk det meste av det dere ikke tror er overens med denne solskinns kjærlighets guden deres og kalle boka bibelen 3? (Bibelen 2 er opptatt....) Ville sikkert solgt i hopetall og mye mer moderne enn den røre historien som i dag foreligger....... Historien om Jesus Kristus er så god og omfattende at den egentlig ikke er mulig å gjengi i en bok. Så det var et dårlig forslag. Personlig opplevelse må til, for å få det helt riktige bilde av Gud. Ingen bibel ingen kristendom, så nå rører du fælt syns jeg Men personlige opplevelser må helt sikkert til ja pluss en hel del ignoranse av fakta om hvordan verden egentlig virker.... Det morsomme her er at du er en av de som vet minst om "hvordan verden egentlig virker" Tja, jeg vet ihvertfall hvordan man skal putte overdrevne qoutes inn i spoilere.... Gjør du? Ja, det er vel omtrent det eneste du sikkert vet Nå har du fått vridd dette helt på hodet igjen, for det er du som TROR og ANTAR og det er jeg som bruker viten.... (Se på den flotte spoileren du ) Som sagt i en annen tråd her: Viten er så mye bedre enn dogmatiske senge historiene til noen sauebønder for to tusen år siden Endret 5. mars 2009 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du RWS, tema for tråden er helvete (ildsjøen utenfor paradiset) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg synes også at det er litt snodig at helvete heller ikke blir nevnt før i NT... fant plutselig gud opp en helt ny måte å straffe folk for å ikke tro på lausungen hans? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg synes også at det er litt snodig at helvete heller ikke blir nevnt før i NT... fant plutselig gud opp en helt ny måte å straffe folk for å ikke tro på lausungen hans? Folks oppstandelse til himmel og helvete nevnes også i GT Profeten Daniel > Og mange av dem som sover i jorden, skal våkne opp, noen til evig liv, andre til skam og evig avsky. Da skal de forstandige skinne som den strålende himmelhvelvingen; og de som har ført de mange til rettferd, skal skinne som stjernene, evig og alltid. Gud straffer ingen og "lausunge" kan du selv være. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 og for det andre er ikke "ren" ondskap definert slik som absolutt mørke og kulde. Det har du forsåvidt rett i. Vi kan jo bare se på det såkalte norske "velferdssamfunnet for å se det, Dette systenet er et tvers gjennom ondt system. Men det er kamuflert som noe godt og riktig, og flertallet lar seg også lure til å oppfatte det som et "godt" system. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du RWS, tema for tråden er helvete (ildsjøen utenfor paradiset) Så det er greit så lange DU svarer og spør, men ingen andre...? Okeeey... Tror du på helvette? Tror du folk havner i en ildsjø eller tror du definisjonen på helvette er fravær av jesus, som den forrige herren med sans for rare hatter (Jallas definisjon av paven ) stadfestet helvette? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du RWS, tema for tråden er helvete (ildsjøen utenfor paradiset) Så det er greit så lange DU svarer og spør, men ingen andre...? Okeeey... Tror du på helvette? Tror du folk havner i en ildsjø eller tror du definisjonen på helvette er fravær av jesus, som den forrige herren med sans for rare hatter (Jallas definisjon av paven ) stadfestet helvette? Paradiset er et liv i Guds kjærlighet. Helvete er et liv utenfor Guds kjærlighet. Jesus om seg selv > Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Jesus > Som Far har elsket meg, har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du RWS, tema for tråden er helvete (ildsjøen utenfor paradiset) Så det er greit så lange DU svarer og spør, men ingen andre...? Okeeey... Tror du på helvette? Tror du folk havner i en ildsjø eller tror du definisjonen på helvette er fravær av jesus, som den forrige herren med sans for rare hatter (Jallas definisjon av paven ) stadfestet helvette? Paradiset er et liv i Guds kjærlighet. Helvete er et liv utenfor Guds kjærlighet. Jesus om seg selv > Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Jesus > Som Far har elsket meg, har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet! Tar sjansen på et liv uten den kjærligheten jeg... For tenk om jeg satser på feil "hest" her? Tenk om det er selveste Zevs som skal sende meg til undergrunnen når jeg en dag parkerer tøflene her på jorden? Eller tor og odins vallhall? Eller mayaenes mektige offer guder? Da vil det være dumt å satse alt på den kristne guden da sansynligheten ikke er stor for akkurat den kristne guden, selv om han har vært i vinden de siste tusen årene her på berget? Tror jeg vil få større forståelse av en hvilken som helst av disse gudene når jeg ikke har trodd på noen av dem i steden for å stå der med skjegget fullt av postkasser fordi jeg trodde på feil gud.... Nei, satser blanco jeg der gitt.. Eller helgardering om du vil.... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Paradiset er et liv i Guds kjærlighet. Helvete er et liv utenfor Guds kjærlighet. Jesus om seg selv > Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Jesus > Som Far har elsket meg, har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet! Tar sjansen på et liv uten den kjærligheten jeg... Det er helt greit, hvis du klarer det. For andre er det helt utenkelig. Denne gudomelige kjærligheten er forøvrig ikke noe som kommer senere. Den kan kan oppleves her og nå. I så måte er de kristne allerde i paradiset, mens de andre er utenfor. Endret 5. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå