since91 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Just some thoughts; Jesaja 45: 7 Jeg skaper lyset og danner mørket, jeg skaper lykke og ulykke. Det er jeg, Herren, som gjør alt dette. Joh. Åp. 1.8 Jeg er Alfa og Omega sier Gud Herren, Han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Med andre ord; Gud skapte ondskap, Gud skapte helvete, Gud har dømt mennesker til en evighet i helvete. Ikke kom med "fri vilje" prekenen; Ikke alle får sjans til å høre om Jesus, noe som igjen dømmer dem til en evighet i helvete. Gud visste at dette kom til å skje før han skapte universet. Jeg er selv kristen. Men finner disse spørsmålene vanskelige. Noen som har tanker rundt det? Fint om andre kristne kommer med innspill.. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Alt er bare humbug uansett, så who cares. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Sånn som jeg, merk jeg, synes Bibelen fremstillier Gud, så ja, jeg hadde hold meg unna den karen. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Alt er bare humbug uansett, så who cares. Word! Bibelen er fiction, hvorfor skal du virkelig bry deg om hva som står i den når ingenting er sant. Og hvis du tror på at mye i bibelen er sant, hvordan kan du da like Gud? Når han er den største folkemorderen i historien. "The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully." - Richard Dawkins, The God Delusion Lenke til kommentar
since91 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Flotte svar! Not. Det dere sier har ingenting å gjøre med hva jeg kommer med. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) "The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully." - Richard Dawkins, The God Delusion Dessuten er han den dårligste forfatteren som noen gang har utgitt en bok ... og i NT er han jo direkte ynkelig.... Sende seg selv ned på jorden for å bli myrdet for så å tilgi alle synder... Det der har aldri hengt på greip for meg.... Aldri ville jeg tilbedt en gud som setter sin egen tilbedelse høyere enn samtelige av dyder... Anyway, adults with imaginary friends are stupid.... Endret 2. mars 2009 av RWS Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) "The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully." - Richard Dawkins, The God Delusion Dessuten er han den dårligste forfatteren som noen gang har utgitt en bok ... og i NT er han jo direkte ynkelig.... Sende seg selv ned på jorden for å bli myrdet for så å tilgi alle synder... Det der har aldri hengt på greip for meg.... Aldri ville jeg tilbedt en gud som setter sin egen tilbedelse høyere enn samtelige av dyder... Anyway, adults with imaginary friends are stupid.... Godteri for øynene det der, RWS! Det er vel en sykdom også om jeg ikke tar helt feil, schizophrenia. Endret 2. mars 2009 av JustLikeYou Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Just some thoughts; Jesaja 45: 7 Jeg skaper lyset og danner mørket, jeg skaper lykke og ulykke. Det er jeg, Herren, som gjør alt dette. Joh. Åp. 1.8 Jeg er Alfa og Omega sier Gud Herren, Han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Med andre ord; Gud skapte ondskap, Gud skapte helvete, Gud har dømt mennesker til en evighet i helvete. Ikke kom med "fri vilje" prekenen; Ikke alle får sjans til å høre om Jesus, noe som igjen dømmer dem til en evighet i helvete. Gud visste at dette kom til å skje før han skapte universet. Jeg er selv kristen. Men finner disse spørsmålene vanskelige. Noen som har tanker rundt det? Fint om andre kristne kommer med innspill.. Du høres ikke kristen ut. 1. Du må skille mellom GT og NT (jødenes oppfatning av Gud er ikke helt riktig) 2. Gud skapte ikke helvete (området rundt djevelen) 3. Gud har ikke dømt noen (alle møter det sanne mennesket - Jesus) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Just some thoughts; Jesaja 45: 7 Jeg skaper lyset og danner mørket, jeg skaper lykke og ulykke. Det er jeg, Herren, som gjør alt dette. Joh. Åp. 1.8 Jeg er Alfa og Omega sier Gud Herren, Han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Med andre ord; Gud skapte ondskap, Gud skapte helvete, Gud har dømt mennesker til en evighet i helvete. Ikke kom med "fri vilje" prekenen; Ikke alle får sjans til å høre om Jesus, noe som igjen dømmer dem til en evighet i helvete. Gud visste at dette kom til å skje før han skapte universet. Jeg er selv kristen. Men finner disse spørsmålene vanskelige. Noen som har tanker rundt det? Fint om andre kristne kommer med innspill.. Du høres ikke kristen ut. 1. Du må skille mellom GT og NT (jødenes oppfatning av Gud er ikke helt riktig) 2. Gud skapte ikke helvete (området rundt djevelen) 3. Gud har ikke dømt noen (alle møter det sanne mennesket - Jesus) Så alle de som finner bibelen litt rar er høres ikke kristne ut? Hva er egentlig vitsen med å ha GT i bibelen i det hele tatt? (Bortsett fra de ti bud såklart, de MÅ jo være med for at kristenmannen skal få legitimitet i dages samfunn... ) Personlig syntes jeg de fleste kristne i dag er....., tja, nesten litt semi kristne? De river ut omtrent alt som står der og som ikke passer med det de ser rundt seg i dag og hopper glatt bukk over alt det "onde" denne guden har gjort, for ikke å snakke om at de "bøyer" det meste slik at det "passer" med vitenskap (skapelses beretningen osv osv) Det siste MÅ de jo gjøre for ikke å bli ledd loddrett ut av enhver forsamling, for de fleste normalt tenkende mennesker VIL ta noen skritt tilbake og slå på tulling alarmen hvis noen sier de faktisk TROR at skapelsen, noahs ark og det andre spinnville sludderet er sant!!! Så her er min definisjon av "moderne" kristne: -De tror på jesus...... -De tror ikke på GT, (ville vel helst rivd ut alt der) -De tror ikke på helvette -De tror på alt det gode denne guden og denne jesusen liksom har gjort (Noen ganger så tviler jeg på at de har hørt om alt det onde denne guden deres ettersigende skal ha gjort, eller at de i det hele tatt har lest bibelen!) Alt i alt så bøyer de bare vitenskapelig fakta slik at det passer med deres religiøse overbevisning, for gjør de ikke det er det mange, meg iberegnet, som ikke vil ta dem alvorlig på andre områder heller. Oppsummering: Hva er vitsen med religiøs tro når den allikevel så og si, på veldig mange områder, er tilpasset vitenskap? (Bortsett fra denne jesusen da.. : ) Hvorfor tro på noe som en til de grader krevet at du MÅ kaste fornuften ut av vinduet for å tro på dette? Eller ihvertfall bøye og tøye, strekke og skyve og tolke halvt ihjel for å få dette til å passe med ting vi i dag VET svarene på? Hvorfor gjør religiøse dette? Er det hjernevask? Er det tvang? Er det samholdet med andre ignorante likesinnede? Det er jo ikke en dritt av slik overtro vi trenger lenger.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 1. Du må skille mellom GT og NT (jødenes oppfatning av Gud er ikke helt riktig) Men din oppfatning er riktig da eller? Hva med Smiths venner, Jehovas vitner osv? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Man kan jo tro at hybelkaniner er gud og komme unna med å kalle seg kristen nå for tia... 0,o! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Just some thoughts; Jesaja 45: 7 Jeg skaper lyset og danner mørket, jeg skaper lykke og ulykke. Det er jeg, Herren, som gjør alt dette. Joh. Åp. 1.8 Jeg er Alfa og Omega sier Gud Herren, Han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Med andre ord; Gud skapte ondskap, Gud skapte helvete, Gud har dømt mennesker til en evighet i helvete. Ikke kom med "fri vilje" prekenen; Ikke alle får sjans til å høre om Jesus, noe som igjen dømmer dem til en evighet i helvete. Gud visste at dette kom til å skje før han skapte universet. Jeg er selv kristen. Men finner disse spørsmålene vanskelige. Noen som har tanker rundt det? Fint om andre kristne kommer med innspill.. Du høres ikke kristen ut. 1. Du må skille mellom GT og NT (jødenes oppfatning av Gud er ikke helt riktig) 2. Gud skapte ikke helvete (området rundt djevelen) 3. Gud har ikke dømt noen (alle møter det sanne mennesket - Jesus) Så alle de som finner bibelen litt rar er høres ikke kristne ut? Hva er egentlig vitsen med å ha GT i bibelen i det hele tatt?.... for å vise hvor feil man kan ta, hvor langt ut på jorde man kan havne Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) 1. Du må skille mellom GT og NT (jødenes oppfatning av Gud er ikke helt riktig) Men din oppfatning er riktig da eller? Hva med Smiths venner, Jehovas vitner osv? De er mer GT aktige akkurat som jødene og muslimene (dvs. på jordet) Det er NT som er den er rette veien å gå Endret 3. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det er NT som er den er rette veien å gå Rett vei? Damn, personlig mener jeg alt som har med religion å gjøre er feil vei å gå jeg.. Men men Hva er det som får dem til å ta feil da? Hvorfor er andre tolkninger mer rett? Blir forvirra jeg :S Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) 1. Du må skille mellom GT og NT (jødenes oppfatning av Gud er ikke helt riktig) Men din oppfatning er riktig da eller? Hva med Smiths venner, Jehovas vitner osv? De er mer GT aktige akkurat som jødene og muslimene (dvs. på jordet) Det er NT som er den er rette veien å gå Rett vei? Damn, personlig mener jeg alt som har med religion å gjøre er feil vei å gå jeg.. Men men Hva er det som får dem til å ta feil da? Hvorfor er andre tolkninger mer rett? Blir forvirra jeg :S GT folkenes forvride bilde av Gud kommer av at de tror Gud er lik dem selv. NT forteller oss det motsatte. Endret 3. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Catus Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det evige helvete... Kun reservert for de som vil ditt og velger dette. Vi andre har skjærsilden og Himmelen. Skjærsilden er stedet før himmelen, tenk det som et sted du vasker skjorten din før du møter Gud. Så når du møter han er alt rent og pent. Liker forresten det engelske ordet for skjærsilden bedre.. gir et bedre bilde Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Det evige helvete... Kun reservert for de som vil ditt og velger dette. Vi andre har skjærsilden og Himmelen. Skjærsilden er stedet før himmelen, tenk det som et sted du vasker skjorten din før du møter Gud. Så når du møter han er alt rent og pent. Liker forresten det engelske ordet for skjærsilden bedre.. gir et bedre bilde Åp 22:14 > Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn. Paulus > Mine kjære, når vi har disse løftene, så la oss rense oss for all urenhet på kropp og sjel og fullføre vår helliggjørelse i ærefrykt for Gud. Åp 22:11 > La den som gjør urett, fortsatt gjøre urett, og den urene fortsette i sin urenhet! La den rettferdige fortsatt gjøre det som er rett, og den hellige fortsette i helliggjørelse. Endret 3. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det evige helvete... Kun reservert for de som vil ditt og velger dette. Vi andre har skjærsilden og Himmelen. Skjærsilden er stedet før himmelen, tenk det som et sted du vasker skjorten din før du møter Gud. Så når du møter han er alt rent og pent. Liker forresten det engelske ordet for skjærsilden bedre.. gir et bedre bilde Åp 22:14 > Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn. Paulus > Mine kjære, når vi har disse løftene, så la oss rense oss for all urenhet på kropp og sjel og fullføre vår helliggjørelse i ærefrykt for Gud. Åp 22:11 > La den som gjør urett, fortsatt gjøre urett, og den urene fortsette i sin urenhet! La den rettferdige fortsatt gjøre det som er rett, og den hellige fortsette i helliggjørelse. Minner deg på at du ikke er på bedehuset nå.... i tilfelle du trodde at alle her tror at disse bibel sitatene har noen verdi... Lenke til kommentar
since91 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Minner deg på at du ikke er på bedehuset nå.... i tilfelle du trodde at alle her tror at disse bibel sitatene har noen verdi... Selvfølgelig har de en verdi. Dette var ikke ment som enda en kristen vs. ateist diskusjon. Heller en diskusjon innenfor dette teamet. Og da har jo nettopp bibelvers stor verdi.. "" "" Leste nettopp noe om at ondskap ikke er skapt, og at det ikke er en "ting". Men at det er fravær fra det gode. Der det ikke er godhet råder ondskap. hmmm.. Endret 3. mars 2009 av Jonatan777 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det evige helvete... Kun reservert for de som vil ditt og velger dette. Vi andre har skjærsilden og Himmelen. Skjærsilden er stedet før himmelen, tenk det som et sted du vasker skjorten din før du møter Gud. Så når du møter han er alt rent og pent. Liker forresten det engelske ordet for skjærsilden bedre.. gir et bedre bilde Åp 22:14 > Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn. Paulus > Mine kjære, når vi har disse løftene, så la oss rense oss for all urenhet på kropp og sjel og fullføre vår helliggjørelse i ærefrykt for Gud. Åp 22:11 > La den som gjør urett, fortsatt gjøre urett, og den urene fortsette i sin urenhet! La den rettferdige fortsatt gjøre det som er rett, og den hellige fortsette i helliggjørelse. Minner deg på at du ikke er på bedehuset nå.... i tilfelle du trodde at alle her tror at disse bibel sitatene har noen verdi... Svaret var til Henach ikke til deg RWS håper du kan leve med det her på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå