Gå til innhold

Nye tiltak mot fildeling forhandles fram i all hemmelighet.

Anbefalte innlegg

Ser ut som om enda et tiltak er på vei i Sverige, der kan du visstnok få 100 000 i bot for å laste ned én film. Er ikke det ganske drøyt? Noen kan jo få flere millioner i bot da? Kan jo ødelegge livet til mange mennesker! Håper ikke dette kommer til Norge med det første, selvom jeg altid har kjøpt alle filmene mine :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ville se en prosedyre på dette er at en rettighetshaver eller representant for dette innhenter informasjon som gir skjelig grunn til mistanke om at en IP driver med distribusjon eller ulovlig eksemplarfremstilling av opphavsrettsbeskyttet materiale og tar dette med til en rettsinstans.

En rettsinstans vil følgelig gi en kjennelse som pålegger tjenestetilbyderen å gi en kode som en etterforskingsinstans kan bruke for å senere identifisere personen eller instansen bak IP-adressen.

Rettighetshaveren eller dens representant kan da bruke denne ID-en i en anmeldelse.

På den måten så kan personvernet beskyttes og kun deles med instanser som har en viss grad av taushetsplikt og det vil være mulig for etterforskere å finne eventuelle gjerningsmenn og utføre en etterforsking uten at uvedkommende får tilgang til personopplysninger.

Nå var dette noe jeg bare tenkte ut på sparket og implimentering av en slik ordning vil selvfølgelig kreve finsliping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...