sdhild99 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Trenger litt hjelp folkens. Jeg trodde jeg hadde litt peiling, men nå står jeg fast. Jeg har en PC med følgende hardware: Gigabyte GA-5AX hovedkort (tror det er rev. 3.0) Creative Riva TNT2 M64 skjermkort AMD K6-2 500Mhz prosessor Billion ISDN SMC nettverkskort Creative lydkort Tidligere kjørte denne PCen W98 SE Nå har jeg installert W2K Pro SP3 Engelsk. (Format og clean install - ikke oppgradering) Problem # 1: ACPI støttes ikke av hovedkortet under W2K. Derfor får jeg den teite 'Du kan nå slå av maskinen' meldingen. Dette er rettet i en senere BIOS-versjon som jeg tror finnes her: http://www.giga-byte.com.tw/Motherboard/Su...(Rev%205.2).htm Problemet er at jeg IKKE får flashet BIOS. Jeg får meldingen: "BIOS file size error. Please download the 4MB BIOS file". Det finnes ingen 4MB fil for nedlasting - dessuten synes jeg dette er en drøy størrelse på en BIOS. Problem # 2: Jeg har et vanlig Billion ISDN kort (vet ikke flere spesifikasjoner). På Billions webside er det ikke alt for mange drivere å velge mellom, noe som burde gjøre valget enkelt. http://www.billion.com/communication/commu...munication.html Problemet her er at driverne nekter å installeres: Jeg får følgende feilmeldinger: An error occured during the installation of this device. There is no driver selected for the device information set or element. Under Device Manager står følgende: The drivers for this device are not installed (Code 28) I begge tilfellene mener jeg å ha riktige filer/drivere, men det bare nekter å fungere. Kan noen hjelpe meg litt her? Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Jeg bytta ut ISDN-kortet med et ASUSCOM. Men problem #1 sliter jeg med enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå