Gr0v Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg skal installere cups med kommandoen # apt-get install cupsys cupsys-client Det går jeg ikke og jeg får beskjeden E: Klarer ikke å finne pakken cupsys. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Bruk det riktige navnet på pakken. Siden du ikke har giddi å skrive hvilken distro du benytter så er det igrunnen umulig for meg å vite hva den heter, men jeg sjangser på "cups". Dersom det skulle vises seg å være feil, så er det lov til å bruke de verktøyene du har tilgjengelig, for eksempel: apt-cache search cups Lenke til kommentar
Gr0v Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg bruker Debian. Har en leksjon i et fag jeg følger her, og der står det at jeg skal kjøre kommandoen apt-get install cupsys cupsys-client. Når jeg gjør det søket du foreslo så får jeg opp et par progrmamer som libcups2 og kdeprint, men jeg vil gjerne installere slik som i leksjonen. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Etch, Lenny eller unstable? Uansett, pass på at databasen din over tilgjengelig programvare er oppdatert. apt-get update Så kan du prøve igjen. Du kan også bruke Debian sitt online pakkesøk. http://www.debian.org/distrib/packages Endret 2. mars 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Gr0v Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Debian 5.0. Har ikke sett at det står Lenny eller Etch noen plass. Ja, jeg er ny innen Linux;) Prøvde forøvrig å finne fila /etc/apt/sources.list, men den var der ikke en gang. Kanskje eg må tilføye noe der for at jeg skal kunne finne pakken med cups? Lenke til kommentar
Gr0v Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg fant forresten sources.list, men det går ikke an å se på innholdet med kommandoen more sources.list. Vil det si at den er tom? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jo, det skal gå fint. Men bare prøv med noe annet da. less/cat/vi/nano etc. Regner med du har leserettigheter, hvis ikke bruker du root til å lese den. evt. "ls -l /etc/apt/source.list" for å se rettigheter/størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå