visualuproar Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Bygde for en stund siden min 3dje pc og har problemer med at den stadig fryser. Det kan skje når som helst, midt i et spill eller når jeg bruker word. Den henger seg ikke opp med fryser totalt, eneste jeg kan gjoere er å slå den av og på igjen. Jeg har demontert og satt sammen pcen igjen men problemet fortsetter. Har allerede testet RAM med memtest i dos og fikk ingen feilmeldinger. Noen som har noen erfaringer og tips til neste steg i feilsøkingen? Specs: Hovedkort: Asus STRIKER II EXTREME cpu: Intel Core 2 Quad Q9650 ram: Corsair DDR3 4GB Kit PC10600 1333MHz gpu: ASUS EN GTX 280OC psu: Antec Quattro 850W Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hvordan er det med varme? Hvordan testet du ramen? Hvor lenge? Forsøkt å legge inn OS fra annen kilde? Kjørt scandisk på hdd? Lenke til kommentar
-= El Diablo =- Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hvordan er det med varme? Hvis den fryser så trenger den nok litt mer varme ja.... Men, spøk til side: Har dette skjedd plutselig, eller har det vært sånn siden du bygde den? Evnt. installert noe ny hardware/software/drivere rett før det begynte? Har du prøvd chkdsk /f c: -> reboot? Lenke til kommentar
visualuproar Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Det har skjedd med både windows xp og windows 7 64 bit beta som jeg kjører nå. Tror ikke det kan være hardisken siden jeg har kjørt OSet på den på den forrige pcen min. Kjørte memory test under oppstart i dos via usbstick. Det gikk helt fint. Pcen gaar heller ikke varm. Så det staar vel paa hovedkort cpu eller psu? Veldig plagsomt dette... kan liksom skje når som helt etter 5 min eller 5 timer. grrrrr Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg ville oppdatert bios, var utrolig mye kluss med Nforce 790 kort, men det har bedret seg med nyere bioser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå