koozie Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hei for ca. 3 uker siden begynte min bærbare pc å stoppe å lade batteriet, har levd med dette frem til nå. Men begynte å bli litt lei, så bestemte meg for å sende inn den pc'en. Derfor fant jeg frem min gamle bærbare, for å legge inn noen programmer jeg har behov for på den. Til min store forundring ville ikke batteriet på denne maskinen heller fungere, så nå står jeg her som et spørsmålstegn. Den første maskinen er en hp maskin, har prøvd med 2 forskjellige batterier og 2 forskjellige ladere, men ingen av dem klarer å lade batteriet. Har prøvd å ladet på skolen, hjemme og på hybelen min. Har også prøvd å flashet biosen, uten hell. Den andre maskinen er en gammal cybercom pc. Kan dette være et virus eller er det bare helt tilfeldig at begge maskinene ikke skal fungere`? Begge har vært koblet til et hybel nettverk så det er store muligheter for virus spredning. På begge maskinene viser "lade ikonet", når batteriet er koblet i. og batteriet er på 1%, men lader ikke noe mer enn dette. Noen som har noen tips om hva som kan være gale? Endret 2. mars 2009 av koozie Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du får ikke ladet batteriet, men du kan koble laderen til PC-en for å få strøm? Da er det sansynligvis noe med batteriet. Med den andre PC-en kan det være at du ikke kan lade den med en lader som er beregnet på annet merke. Jeg er ikke sikker på hvor mye dette har å si, men det virker logisk for meg. Jeg tviler på at det er noe virus på ferde, virus går som regel ikke til angrep på noe som har med strømforsyning å gjøre. De funksjonene sitter for dypt for mange virus. (Tror jeg.) Lenke til kommentar
koozie Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Du får ikke ladet batteriet, men du kan koble laderen til PC-en for å få strøm? Da er det sansynligvis noe med batteriet. Med den andre PC-en kan det være at du ikke kan lade den med en lader som er beregnet på annet merke. Jeg er ikke sikker på hvor mye dette har å si, men det virker logisk for meg. Jeg tviler på at det er noe virus på ferde, virus går som regel ikke til angrep på noe som har med strømforsyning å gjøre. De funksjonene sitter for dypt for mange virus. (Tror jeg.) PC1: den har 2 ladere (har testet begge) og har 2 batteri (har testet med begge på begge laderene) PC2: har sin egen lader som er beregnet for denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå