vofferud Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei hadde bestuilt flytur for en stund siden og er noen måneder til jeg drar. så fikk jeg en mail om at de hadde forandret flighten fra morgen til ettermiddagen. jeg måtte trykke på en link for å godta dette. dette passer dårlig med mine planer og jeg venter på å godkjenne tilfelle det er noe jeg kan gjøre. er det det? og har dem lov til dette uten min godkjennelse? <akker for svar:) Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du spør om et flyselskap har lov til å endre rutetidene sine uten å spørre deg? Selvsagt kan de endre rutetidene, og hvis du har bestilt flere måneder i forveien, er det selvsagt en mulighet for at det kan skje.. Mener dog å ha hørt at om endringen er over et visst antall timer, så kan du evt. velge å få billetten refundert. Men andre kan sikkert svare bedre på det enn meg. Prøvd å ringe flyselskapet? Får jeg spørre hvilket selskap det er? Jeg hadde forøvrig en lignende situasjon: Hadde bestilt forårets sommerferie, hos Continental Airlines, ca. et halvt å før jeg skulle dra. En dag jeg var inne og kikket på bestillingen, fikk jeg beskjed om at avgangstidspunktet for en flight var endret, fra klokken 09:48 til 09:47 Lenke til kommentar
vofferud Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Du spør om et flyselskap har lov til å endre rutetidene sine uten å spørre deg? Selvsagt kan de endre rutetidene, og hvis du har bestilt flere måneder i forveien, er det selvsagt en mulighet for at det kan skje.. Mener dog å ha hørt at om endringen er over et visst antall timer, så kan du evt. velge å få billetten refundert. Men andre kan sikkert svare bedre på det enn meg. Prøvd å ringe flyselskapet? Får jeg spørre hvilket selskap det er? Jeg hadde forøvrig en lignende situasjon: Hadde bestilt forårets sommerferie, hos Continental Airlines, ca. et halvt å før jeg skulle dra. En dag jeg var inne og kikket på bestillingen, fikk jeg beskjed om at avgangstidspunktet for en flight var endret, fra klokken 09:48 til 09:47 takk for svar:) var Norwegian men tenkte hvis jeg ikke goskjenner hva skjer da? dem kan jo sikkert gjøre det uansett eller?? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) De har rett til å endre både tid og dato. Dette varsler de vanligvis god tid i forveien. Du kan velge å: a) Godta endring med de ulemper det medfører for deg. b) Kontakte selskapet og kreve å få endret til en annen avgang. Har gjort dette flere ganger og har da ikke hatt problemer med å få en dyrere avgang med selskapet. c) Ikke godta endringen og kreve kjøpet hevet. Her er det separat tilbakebetaling for flybilett og avgifter som kan gi litt jobb. Det er ofte så nært avgang at det vil bli mye dyrere å bestille reisen med et annet selskap, men det får du ingen erstatning for. Husk at det også kan oppstå endringer når du kommer til flyplassen og det er problemer med vær/tekniske feil/streik og lignende. Endret 2. mars 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Siterer følgende fra Norwegians hjemmesider: Dersom ruteendringen er på mer enn 30 minutter vil vi tilby gratis endring på samme destinasjon eller refusjon av din bestilling. Lenke til kommentar
vofferud Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 ok så det er ikke noe jeg kan gjøre en å godta hvios jeg vil dra altså? men dumt at det bare er 30 min før at de betaler. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ah, tenkte meg det.. De har holdt på sånn før og. Det "fine" med Norwegian, er at de har mange ruter, hvor de ikke engang flyr hver dag. Om de endrer ruten, så har de ikke så mange alternativer, enn den ene flighten den dagen.. Om du godkjenner, har du sagt: "Greit, jeg godtar at jeg må reise flere timer senere", og du har ikke noe mer du skulle ha sagt. Jeg har ikke så store erfaringer med Norwegian, men mener som sagt å ha hørt at du kan få igjen pengene dersom endringen er på mer enn en viss tid (husker ikke hvor mye). Du nevner heller ikke hvor du skal fly, men om de kun har den ene avgangen, har de heller ingen andre fly å plassere deg på. De eneste alternativene for deg, blir da å enten godkjenne dette, eller kontakte de, og få igjen pengene, og kansellere hele reisen. Men som sagt, hør med Norwegian. De er de eneste som kan gi deg riktig svar Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) ok så det er ikke noe jeg kan gjøre en å godta hvios jeg vil dra altså? Nei, som jeg skriver har du andre valg. Endret 2. mars 2009 av robertaas Lenke til kommentar
vofferud Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 jojo men altså enklest og billigst da. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Dersom du googler ruteendring norwegian finner du et par artikler som kan være verdt å lese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå