-LarsLR Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei, skal gå til innkjøp av et nytt xfx285 kort fra nettstedet komplett. Men så at det var 2 typer av kortet fra xfx. De er nesten like i pris, men det litt dyrere har en litt større klokkehastighet, mens det litt billigere står har en annen teknologi en det andre. Vil jeg merke noen forskjell om jeg velger og ta det billigste? Og; har det dyreste kortet akkurat den samme teknologien som det billigste, bare at det ikke har blitt notert opp på det andre? Link til kortene; Billigste xfx 285 kortet. Dyreste xfx 285 kortet. Takk for svar Mvh Lars. Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 du vil vel ikke merke noe forskjell og det svakere kortet klokkes sikkert lett opp til den samme hastigheten Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 du vil vel ikke merke noe forskjell og det svakere kortet klokkes sikkert lett opp til den samme hastigheten Ok, men har ingen planer om og klokke skjermkortet, det har jeg en veldig dårlig erfaring med... Men; den teknologien som det står at det er Nvidia PureVideo HD-teknologi er dette en standard teknologi så det er i det andre xfx 285 kortet og? lurte litt på, fordi denne teknoligien skal vist sende et mye bedre bilde i film osv siden den sender et bedre bilde og er kompirtabel med blueray. Men er denne teknologien i det dyreste kortet å? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Alle GTX 285 er Nvidia referansekort, forskjellen er klistremerket på kjøleren og noen er overklokket fra fabrikk. Purevideo HD har alle, det betyr at skjermkortet avlaster cpu med dekoding av video (blant annet blu-ray), men det gir ikke noe bedre bildekvalitet og en Q6600 har ingen problemer med å dekode Blu-Ray uten hjelp av skjermkort. Endret 2. mars 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
pululf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Den eneste forskjellen på de to kortene er klistremerket på toppen, og klokkehastighet. Så å kjøpe det dyreste kortet er som å hive penger ut av vinduet. Det billigste kortet kan klokkes opp til samme hastighet, og det er gjort på 5 minutter. Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ingen grunn til å velge et kort som er klokket et par Mhz raskere enn det billigere nei. Regner med at du vil merke en forskjell på +1 fps i meget krevende spill (da de ekstra fpsene gjelder), men for å være ærlig så tror jeg ikke det kortet kommer til å slite for mye med dagens software. Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Hei, ok. Takk for svar, da vet jeg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå