MMDH1602 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei! Jeg har fått i oppgave å skrive en debattartikkel om skole og hva som er bra og hva som er dårlig med norsk skole i dag. Jeg skal også komme med forslag om hvordan norsk skole kan bli bedre. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Innledning Forklare hva oppgaven går ut på, og hva du vektlegger. Midtdel Skrive opp problemene med skolen Komme med forslag på forbedringer Drøft for og imot disse forslagene Avslutning Kort oppsummering Det er iallefall slik jeg ville løst en slik oppgave, men det kan nå være at sjangerkravet stiller seg litt annerledes siden det er en debattartikkel. Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Kort og greit tusen takk! Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Her har du innledningen og starten på debattartikkelen min om norske skoler Kunne du se på det og gi meg en tilbakemelding og kanskje noen tips. Kanskje også rette noen skrivefeil hvis jeg har det. Det hadde vært kjempefint Norsk_debattartikkel.doc Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Morn igjen! Skulle bare fortelle deg at filen skal være på 3 sider. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Har sendt deg et PM. Jeg er ingen ekspert i dette, men du får bruke det du tror er fornuftig til oppgaven. Endret 2. mars 2009 av thrice Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Norske skoler i Norge Hvor ellers? Ville kanskje hatt en litt bedre innledning, og skrevet det litt mer "strukturert". Slik det er nå, er det veldig rotete og hulter til bulter. Lag en skikkelig problemstilling; nå gaper du over veldig mye, til kun å være en 3-siders artikkel. Føler også det var litt mye oppramsing, litt lite fakta og mye synsing. Ta å søk litt på nettet etter relevante artikler, og ta utgangspunkt i dem. Da får du litt mer "kjøtt på beinet" - plutselig blir det mye mer interessant å lese. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...ticle629166.ece http://folk.uio.no/sveinsj/Sjoberg_cappele...olepolitikk.pdf http://www.nho.no/files/4_7.pdf Endret 2. mars 2009 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Gode råd Bojangels. Bare husk å skriv hvor du har hentet tingene fra så du ikke blir tatt for kopiering. Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Ok tusen takk skal du ha... Fikk en ny oppgave i dag hva syns du jeg skal velge debattartikkel eller leserbrev? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Plukk etter den sjangeren du synes er enkel. Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Hmm... ok nå som jeg har skrevet ferdig nesten en debattartikkel skriver jeg det jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå