Xander^ Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Skal ha meg ny bil og er litt "lost" mht merker, modeller og hestekrefter Jeg har sett litt rundt og blir bare mer og mer usikker på hva jeg burde gå for, derfor trenger jeg sårt hjelp.. For øyeblikket eier jeg en driftsikker Toyota Carina 1.6 XLI 1990 type "konebil". Denne duger helt fint, men vil ha noe nyere og større siden jeg har planlagt norsk bilferie i sommer. Det jeg helst ønsker i en slik bil er: - Driftsikkerhet (foretrekker japansk, men er åpen for forslag) - Praktiske løsninger - Komfort - Greit med drag, gjerne turbo - Relativt drivstoffgjerrig - Enkel å skru på om noe skulle ryke - Lav km - Bilen må være produsert etter årtusenskiftet - 5-seter Andre ting som kunne vært interessant: - 4x4 - st.vogn Er det håp tror dere? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 de nye volvoene er ikke dårlig. uansett så er volvo verdens mest trafikksikrebil. siden du nevner japansk så er jo toyota ikke dumt. og toyota har heller ikke mye feil. jeg ville gådd for toyota. toyota er gode biler. nyere volkswagen er heller ikke dum. hviss du kjøper en bil som er fra år 2000 og oppover til nå er du sikret en god bil hva er maks pris du strekker deg til da ? siden du nevnte firhjulstrekk så er vell kansje toyota rav4 noe. men er ikke sikkert det var det du var på utkikk etter ? rav4: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1872554 toyota avensis er jo også en god bil. denne var en grei pris på synes jeg. også at den har lav km stand http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2085477 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hvorfor plukker du frem to annonserte biler til så mye over 100 000, når ts nevner at det er makssummen han er villig til å bruke? Endret 2. mars 2009 av Atald Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Skaffet meg en Peugeot 406 2001mod for halvannet år siden og angrer ikke et sekund. Koster vel rundt 80k nå for et relativt pent brukt eksemplar. Bare en liten anbefaling når det kommer til stor bil med god driftssikkerhet og komfort Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hvorfor plukker du frem to annonserte biler til så mye over 100 000, når ts nevner at det er makssummen han er villig til å bruke? da vil jeg se at du kommer med en bil som er like bra som de bilene til under 100 000 da ? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Hvorfor plukker du frem to annonserte biler til så mye over 100 000, når ts nevner at det er makssummen han er villig til å bruke? da vil jeg se at du kommer med en bil som er like bra som de bilene til under 100 000 da ? Jeg er ikke helt med.. En bil til 150k eller 1.5 mill hjelper meg fint lite hvis budsjettet mitt er 100k.. Leste du emnet før du postet? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 uansett så er volvo verdens mest trafikksikrebil. Vovlo verdens mest trafikksikre bil? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hvorfor plukker du frem to annonserte biler til så mye over 100 000, når ts nevner at det er makssummen han er villig til å bruke? da vil jeg se at du kommer med en bil som er like bra som de bilene til under 100 000 da ? Om trådstarter ser etter bil til maksimalt 100 000,- hjelper det han fint lite at han kan få en knallbil til 175 000,-. Comprende? Så at en annen nevnte 406, og sjekket på finn. Ser ut som du kan få en del 406'er, både stasjonsvogner og sedaner til den prisen. Da må du dessverre droppe håpet om firehjulstrekk, og mine erfaringer med Peugeot tilsier ikke at det er en driftssikker bil. Kan en Mondeo være interessant? Renault Laguna, 2003-modell, stv. Endret 2. mars 2009 av Atald Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 prute litt på denne? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16460234 Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Det ble en 02` Accord 1.8 VTEC Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Gratulerer, en god bil du endte opp med - hadde den i tankene da du nevnte en japansk bil til under 100.000. Lykke til med ferien! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå