sinnaelgen Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 hvilken rett har en leverandør til å påtvinge meg raskere nettlinje ( i mit tilfelle - en dobling ) og samtidig en økning i pris. de skriver selv at de er innfor loven når de vasler meg 3 måneder på forhand min leverandør går over til altibox systemet og der er nett hastigheten slik at jeg får en dobling i hastighet i forhol til det jeg har i dag. altså fra 5 til 10 MBs . jeg kan ikke sa at de er noen vanlige nettsteder i dag som utnytter det . video avspilling på nettet er stort set ikke mere en 1 MS det er også påstått at forbrukerrådet har testet altiboks og den skal liksom vær den beste. i dag kan jeg velge alla tv2 kanalene ved å taste kanalnummerer , men hvis det stemmer at men må in i en en egen portal for alle tv2 sine kanaler unntatt hovedkanalen hvordan kan det da være bedre. det er også skrevet at man ikke kan gjøre opptak på tv2 kanalen på denne portalen , men man kan se dem så mange ganger man vil . spørs nå hvor lenge de ligger der da. i tillegg så er det vist nok en betalingstjeneste. PVR boksen har den absolutt minste harddisken som finnes . hvorfor ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 De har rett til det da du har godtatt vilkårene der det står at de kan gjøre det. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du kan da fritt velge andre tilgjengelige leverandører...? Om så er, hvorfor ikke bare vise at du er misfornøyd med din nåværende leverandør, og skifte. Det kalles forbrukermakt Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 hvilken rett har en leverandør til å påtvinge meg raskere nettlinje ( i mit tilfelle - en dobling ) og samtidig en økning i pris. Har du bindingstid eller av andre grunner er hindret fra å si opp kontrakten? Jeg vil tro at det de gjør må oppfattes som at de slutter å selge et produkt, og innfører et nytt. De vil gjerne ha eksisterende kunder til å kjøpe det nye produktet, men de kan ikke tvinge deg. Du må kunne avslutte kundeforholdet og velge et annet produkt, fra en annen leverandør, dersom du ønsker. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 det er ikke så enkelt å bytte ? dette er fiberkabel som er installert for en del år siden. saken er at i det området der jeg bor var vi lei av dårlig nett linje ( det enste var gjennom telefonen med modem ) . jeg hadde sel kun tv kanalen via (bord)vanlig antenne . det var bare 3 kanaler jeg delvis kunne få inn. parabol var alt for ustabilt. da var det kabel tv det enste alternativet . denne levrandøren var de eneste som kunne tilby det . det har ikke skjedd mye siden da. så i realiteten så har jeg ikke alternativer . det er påstått at altibox er det beste alternativet ( i følge forbruker rådet ) , men det har jeg problemer med å forstå. at de vil innføre altibox er fordi de selv ikke klare å lage et system som brukerne er fornøyd med de påstår at jeg må betale priser som altibox selskapet forlanger. jeg er redd for at prisen på nett linjen også går opp til det doble . fra 399 (400) til 800 kr pr måned. man har klaget på portalen ( den delen man navigerer gjennom alle tjenestene ) og mange av tjernøstene til altibox virker ikke enklere å navigere gjennom. nå har jeg ikke fått regnet på det side det ikke er kommen noen pris liste anda Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg er kunde av Lyse(Altibox) og betaler ca. 450,- i måneden for internet, og 250,- for tv(basispakken). Det er en helt grei pris for 10Mbit-linje, synes jeg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du har valgt å bestille tjenester fra en tjenestetilbyder. At disse er de eneste som kan levere det du ønsket der du bor hindrer de ikke å ha vilkår som sier at de selv kan sette prisene med x antall måneders varsel. Disse vilkårene har du som kunde GODTATT ved bestilling. Du har godtatt at de kan endre prisen. Da kan du ikke komme her nå og synes at det er urimelig når det faktisk skjer. Uansett om det ikke finnes andre tilbydere i nærheten - dette er markedsstyrt. Om du ikke liker forandringene, får du ta å si det opp. Alle andre klager ang portalen, ting som mangler, dårlig signal osv får du ta med de, reklamere på og få utbedret - evt få prisavslag. Det har ingenting med denne saken her å gjøre. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tilbudet gjennom Altibox og deres tjenester har jeg ingenting å utsette på. Stabile linjer, som faktisk leverer hva som er lovet. Tv-tilbudet er jeg ikke så opptatt av, men oppfatter det som helt kurant. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 hos meg heter det stor basispakke som inkluderer 60 radio og tv kanaler. det koster 269 kr som sagt 5 mbit linje hos meg må jeg pr.dd. betale 399 kr. i utgangspunktet så har jeg liten sans for en tvungen hastighetsøkning og prisøkning. men an godtar det nok så lenge økningen er minimal. noen av kanalen jeg har i dag er tv2 sine 4 kanaler og tv2 sport 1 ( resten blir ekstra abonnement ) de 4 Discovry kanalene ( inkl disc. science) det virker som de nå blir fordelt over flere tilleggspakker som da gjør det dyrere totalt set . så har man NRK 1,2,3 jeg har bl.a disse kanalene i en programpakke : NRk 1 inkl nrk norldand TV 2 TV N an tv ( lokal kanal) NRK 2 NRK 3 SVT1 SVt2 DR 1 DR 2 TV 4 TV2 Zebra TV2 nyheter TV2 film TCM Showtime Discovery chanel Discovery world Discovery science Discovery travel animal travel schanel National geographic Eurosport 1 Eurosport2 det er det de kanalen jeg ønsker å beholde etter omleggingen. men det virker som om de er fordelt over 3 eller flere programpakker. noen som da vet hva det koster hos altibox ( lyse energi) Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du kan sjekke Altibox for slike ting. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Du har valgt å bestille tjenester fra en tjenestetilbyder. At disse er de eneste som kan levere det du ønsket der du bor hindrer de ikke å ha vilkår som sier at de selv kan sette prisene med x antall måneders varsel. Disse vilkårene har du som kunde GODTATT ved bestilling. Du har godtatt at de kan endre prisen. Da kan du ikke komme her nå og synes at det er urimelig når det faktisk skjer. Uansett om det ikke finnes andre tilbydere i nærheten - dette er markedsstyrt. Om du ikke liker forandringene, får du ta å si det opp. Alle andre klager ang portalen, ting som mangler, dårlig signal osv får du ta med de, reklamere på og få utbedret - evt få prisavslag. Det har ingenting med denne saken her å gjøre. det har med saken å gjøre da jeg sammenligner det med altibox sine tjenester i den grad man får hvite hvilke tjenester som er der. nå ble det nevnt for å forklare hvorfor de endre systemet i mange tilfelle når man godtar en tjenseter så er det regler som regulerer det ut over de vilkårne man har underskrevet på. en leverandør har f.eks ikke lov til å øke prisen mere en x kr pr måned når konkurrenter stadig går ned i pris på tjenesten sine så må alle gjøre det og ikke en som plutselig øker prisen Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 I vilkårene dine har du sannsynligvis gått med på ikke vesentlige endringer i pris og tilbud. Å f.eks. doble prisen vil klart være brudd på dette. I så tilfelle kan du bryte eventuell bindingstid. Å holde fast på det "gamle" opplegget vil nok være vanskelig. Du kan derimot kreve prisavslag dersom den nye tjenesten ikke fungerer som den skal. Alternativet er å bytte leverandør. Burde være mulig å få f.eks. adsl gjennom tlf linjen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 I vilkårene dine har du sannsynligvis gått med på ikke vesentlige endringer i pris og tilbud. Å f.eks. doble prisen vil klart være brudd på dette. I så tilfelle kan du bryte eventuell bindingstid. Å holde fast på det "gamle" opplegget vil nok være vanskelig. Du kan derimot kreve prisavslag dersom den nye tjenesten ikke fungerer som den skal. Alternativet er å bytte leverandør. Burde være mulig å få f.eks. adsl gjennom tlf linjen. det var i grunnen det jeg lurte på. altså ikke for stor endring i pris ved endring . det blir ikke enkelt med adsl gjennom tlf kabelen da tlf kabelen er brutt. nå går fast telefonen gjennom fiberkabelen via et adapter ( tele2) til hus terminalen. det gamle opplegget var uansett for dårlig. det første systemet lignet litt på altibox . farge tastene ble brukt som meny knapper , senere p.g.a. treg respons så endre leverandøren systemet til at nesten alt skulle gjøre gjennom et meny valg. for å få lagt inn denne fiberkabelen måtte jeg selv betale 8 000 kr for noen år siden . det er ikke noen jeg kviter meg med så lett. husk at jeg har både tv kanalen og Internett gjennom denne kabelen. er det noen som har pris oversikt over de forskjellige tv pakkene til altibox ? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Priser får du hos din leverandør, hvem det er er vanskelig å spå.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Priser får du hos din leverandør, hvem det er er vanskelig å spå.. det er så nytt at de har ikke lagt ut prisen enda. hadde håøpet at lyse hadde en oversikt slik at jeg kunne sjamanligne de forskjellig tv pakene. altibox bli ikke aktivert før i juni/juli en gang ? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du finner priser på Lyse sine sider... Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Og sjansen for at Lyse-prisene er svært eller helt like hos andre Altibox-leverandører er vel rimelig stor. Ligger noen priser hos Agder Breiband også man kan sammenligne med. Edit, ser kjapt det er visse smånyanser i prisene. Endret 3. mars 2009 av Panter Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Og sjansen for at Lyse-prisene er svært eller helt like hos andre Altibox-leverandører er vel rimelig stor. Ligger noen priser hos Agder Breiband også man kan sammenligne med. Edit, ser kjapt det er visse smånyanser i prisene. de er naturlig at lyse er litt biligere side de leverer til de andre aktørne Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Regner uansett med at de vil komme med informasjon om ulike tilbud og priser i god tid før skifte. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 det er ikke så enkelt å bytte ?dette er fiberkabel som er installert for en del år siden. saken er at i det området der jeg bor var vi lei av dårlig nett linje ( det enste var gjennom telefonen med modem ) . jeg hadde sel kun tv kanalen via (bord)vanlig antenne . det var bare 3 kanaler jeg delvis kunne få inn. parabol var alt for ustabilt. da var det kabel tv det enste alternativet . denne levrandøren var de eneste som kunne tilby det . det har ikke skjedd mye siden da. så i realiteten så har jeg ikke alternativer . det er påstått at altibox er det beste alternativet ( i følge forbruker rådet ) , men det har jeg problemer med å forstå. at de vil innføre altibox er fordi de selv ikke klare å lage et system som brukerne er fornøyd med de påstår at jeg må betale priser som altibox selskapet forlanger. jeg er redd for at prisen på nett linjen også går opp til det doble . fra 399 (400) til 800 kr pr måned. man har klaget på portalen ( den delen man navigerer gjennom alle tjenestene ) og mange av tjernøstene til altibox virker ikke enklere å navigere gjennom. nå har jeg ikke fått regnet på det side det ikke er kommen noen pris liste anda Prisen blir isåfall 449,- dersom du ikke har noen "særavtale" med Signal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå