Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jomfru, russetid, etikk - vil jeg angre?

Gjest russ09

Anbefalte innlegg

Er vel ikke noe fasit svar her egentlig. For noen er sex en veldig viktig og spesiell ting, og første gangen skal være like perfekt som et brylupp. Er du en av den typen, så vent, for de fleste husker sin første gang. Det kommer ann på din karakter om det vil prege deg eller innvirke på deg senere. På den andre siden har du de som ser på sex som en litt intim måte å klø hverandre på ryggen og ikke tenker noe mer på det, igjenn du må nesten finne deg selv og hvordan ditt syn på sex er.

Du vil huske din første gang, det er sikkert (med mindre du er så ravende full at jorden står opp-ned, men da får du deg sannsynligvis ikke noe heller) men om du vil angre eller tenke på det kommer ann på karakter, kan nevne at min første gang var et sånn tillfeldig , ikke-vellyket festknull, jeg verken angrer eller tenker noe mer på det fordi jeg er av den typen som ikke syntes det er noe big-deal, men vil fremdeles huske det sånn sett.

Angående fremtidige kjærester så er det ikke uvanlig å ha hatt sin første gang i en liknende situasjon. Noen foretrekker partnere som er jomfru, andre foretrekker partnere med mye erfaring og noen ønsker de midt på treet. Dersom du skulle treffe den rette som hatet tillfeldig sex, så er det jo også mulig å vri på sannheten, men mest sannsynlig vil ikke et slikt forhold vare, dersom en så liten ting som hvordan en mistet jomfrudommen spiller en avgjørende rolle for forholdet, med mindre du er samme type person selv.

Du må stille deg spørsmålene: Ønsker jeg dette ?

Er det en "big deal" ?

Hva er konsekvensene for meg ?

Dersom svarende er slik at mulighetene er der så bruk kondom både for din egen sikkerhet og for å ungå eventuelle andre uønskede konsekvenser. Kos deg med russefeiringen :)

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gjøre det som føles riktig for deg. Personlig synes jeg russetid er oppskrytt, og hadde ikke sex første før jeg traff min kjære som 21-åring. Jeg er glad jeg ventet, men om du synes det er verdt å ha seg på en random russefest med hvem det nå måtte være, så får du jo bare gå for det. Det er ikke vi som kan bestemme hva som er riktig for deg. ;)

Lenke til kommentar

Det med at du må være "klar" når du gjør det synes jeg personelig er bare en haug med dritt.

Men det kan jo være andre grunner hvorfor folk sier nei altså redd for å få barn osv.

Men hvis jeg forstår det slik at du er gutt tviler jeg på om du kommer til å tenke mye på "den første gangen"

uannsett du sier at du vil vente på den rette? jeg synes du burde trene litt før du møter den "rette" ;)

Lenke til kommentar

Det er en grunn for at vi menneske skal ha masse sex og rote med masse damer. Det er fordi vi skal gjøre oss klar til den gangen vi møter den rette. Va med om du møter den perfekte dama , så har du ingen erfaring og vet ikke hva du skal gjøre.

Ta å leve livet , opplev mye , få erfaring og ha det skøy. Sex er ikke verre enn å kysse , alt det tullpraten rundt sex får det til å virke som en hellig gral !

Lenke til kommentar
Ehh.. å jo man kan bli gravid med kondom, den er dessverre ikke 100 % sikker.

Og når man har "sex" har gjerne en av partene en orgasme.

Nå har jeg pult 40 forskjellige partnere uten kondom Så kan nok betryggende si at sex er like lite farlig som kyssing. Så bare det er mer 100% sikkert enn kondom

Lenke til kommentar

Stolt nå? -.-'

og uannsett hvis du har gjordt det uten kondom foreslår jeg at du sjekker om du ikke er steril.

og kondom er IKKE 100 % sikkert, bare navie folk som kan si det og VIPS så er de gravide.

EDIT!!: hvis du har gjordt det SÅ mange ganger uten kondom foresllår jeg at du sjekker om du ikke er steril ****

Lenke til kommentar
Stolt nå? -.-'

og uannsett hvis du har gjordt det uten kondom foreslår jeg at du sjekker om du ikke er steril.

og kondom er IKKE 100 % sikkert, bare navie folk som kan si det og VIPS så er de gravide.

EDIT!!: hvis du har gjordt det SÅ mange ganger uten kondom foresllår jeg at du sjekker om du ikke er steril ****

For mye overtroiske mennesker i dagens verden ;) akkurat som nyhet innslagene med at man får kreft av spise poteter. Joda greit at det skjer med noen , men er kun 1 av 1 million det skjer med.

Jeg bruker aldri kondom og har mange venner som driter i det. Det er som å spise banan med skallet på . Hva er vitsen? Kondomer er for barn. Va gjorde dem for 1000 år siden ? ;)

Hehe :D vist jeg er steril , så er egentli en gave. Er jeg sikret mot barnebidrag :)

Lenke til kommentar

helt idiotisk sagt av deg for å være ærlig.

kun 1 av 1 million? for en haug med bullshit! du vet tydligvis ikke hvor stor sjanse det er for å få barn når du ikke bruker kondom ( ganske stor sannsynelighet selv om du bruker kondom )

Og du sier kondomer er for barn? Jeg mener det HELT motsatte! det er voksene som klarer å tenke på konsekvensene å skjønne at det er best å være på den trygge siden!

Mens barn derimot (sånn som deg virker det som) gir faen i om de blir gravide.

Men skjønner også poenget ditt, hvis en dame først blir gravid er det jo bare å ta abort?

og å være steril er ingen gave. å få barn er nemlig en gave.

Lenke til kommentar
Kan ikke bli gravid uten å få orgasme ! =) Og kan iallefall ikke bli gravid med kondom , så like ufarli som å kysse.

Imponert over hvor lavt kunskapsnivået ditt er rund dette temaet.

Ehh.. å jo man kan bli gravid med kondom, den er dessverre ikke 100 % sikker.

Og når man har "sex" har gjerne en av partene en orgasme.

Nå har jeg pult 40 forskjellige partnere uten kondom Så kan nok betryggende si at sex er like lite farlig som kyssing. Så bare det er mer 100% sikkert enn kondom

Nå er ikke det å hindre graviditet som er primærfunksjonen til kondomer da. Og ja, du kan ha mange seksuelt overførbare sykdomer uten symptomer.

Lenke til kommentar

Vizzy har noen bra poeng som jeg skal fremheve, pul en random bare hu ikke sitter i rullestol, det er ubehagelig tro meg, deretter har det åpnet seg en helt ny verden for deg, da tar du å puler alt som går å lever livet til du treffer dama du kunne tenkt deg å dele livet med.

Lenke til kommentar

Jeg husker lite fra min første gang, og den har ikke betydd stort heller =/

Du må nesten se an situasjonen.. om det føles riktig når sjansen byr seg, er det bare å kjøre på ;) hvis ikke, kommer du sikkert ikke til å angre senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...