Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Expert - Pengene Tilbake?

Anbefalte innlegg

Vel, kjøpte en PC for 7 Måneder siden og nå lager den så HIMLA lyd når den starter opp, og den yter heller ikke 100%.

Det er en HP Pavillion A6541.

Specs:

GPU: Nvidia GeForce 9500GS

Cpu: AMD 8450 Triple Core prosessor 2.1Ghz

HK: et eller annet Mini greier.

RAM: 4GB

Pris: 4999Kr.-

Fyren i butikken lurte meg litt med å si at dette var det nyeste av det nye og kunne kjøre alt!

Den kan IKKE det.

Så jeg spør om det går ann å få pengene tilbake?

Skrev også denne meldingen til Expert Kundeservice:

Vel, hei jeg heter Fredrik og jeg kjøpte min HP A6541 Stasjonære pc for 7 måneder siden, men nå lager den en sinnsyk lyd når jeg starter den opp, og den yter heller ikke 100%.

Jeg kjøpte denne datamaskinen i Kristiansand på elkjøp stormarked i Sørlandsparken, og jeg har lyst på pengene tilbake.

Har søkt en del på internett og funnet ut at mange av HP maskinene har produksjonsfeil.

PC'en koster 5000kr.-

Jeg vil ikke ha noe reperasjon, jeg har 3 års garanti og jeg vil a pengene tilbake. Jeg brukte min PC til Spilling og å lage filmer.

Er dette mulig? Er misfornøyd, dette er ikke en klage, men forklar meg hva jeg eventuelt kan gjøre, siden jeg jobber på denne maskinen daglig og har ikke tid til reperasjon.

Det er også bevist at flere ganger når disse maskinene har vært til reperasjon at det hjelper for noen få dager, men så kommer den samme gamle tingen tilbake.

Jeg hadde vært takknemlig om jeg kunne få pengene tilbake.

Kjøpte også en bærbar som vi er veldig fornøyd med, men kan ikke brukes til mine systemkrevende oppgaver. Så i grunn taper dere ingen ting, siden jeg er egentlig en fornøyd kunde, men akkurat min maskin svarte ikke til forventningene.

Når jeg kjøpte maskinen var det nevnt av selgeren at maskinen var bedre enn den egentlig var.

Håper på et positivt svar fra dere.

MVH Fredrik.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hjelp ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh..du vil ha pengene tilbake for en 7 måneder gammel pc!? Vet du hvor mye en pcen taper seg i verdi over en sånn periode? Det er vell litt for seint å si at man er ufornøyd..

En annen ting jeg reagerer på:

Skrev også denne meldingen til Expert Kundeservice:

Vel, hei jeg heter Fredrik og jeg kjøpte min HP A6541 Stasjonære pc for 7 måneder siden, men nå lager den en sinnsyk lyd når jeg starter den opp, og den yter heller ikke 100%.

Jeg kjøpte denne datamaskinen i Kristiansand på elkjøp stormarked i Sørlandsparken, og jeg har lyst på pengene tilbake.

Expert og Elkjøp er ikke de samme, du er klar over det? :roll:

Garantien din gjelder nok nok bare for reparasjon, og hvis du får pengene igjen i denne saken hadde jeg blitt svært overrasket..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Brevet ditt kunne utgjort pensum i grunnkurset "hvordan oppføre seg hvis man ikke vil ha service".

Det er greit nok at man har rettigheter, men det går fortsatt an å være høflig når man påberoper seg dem. En annen ting som går an, og som jeg vil anbefale, er å undersøke hva disse rettighetene faktisk er før man, like ydmykt innstilt, går for å snakke med medmennesket bak disken.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Hvor ble maskinen kjøpt? Elkjøp eller Expert?

Elkjøp har 30 dagers returrett. Ikke 30 måneders returrett.

Om du ikke ønsker maskinen lenger, så er mitt forslag å selge den.

Jeg ser ingen grunnlag for at trådstarter skal få tilbake pengene fra butikken.

Så behold den, eller selg den.

Lenke til kommentar
Specs:

GPU: Nvidia GeForce 9500GS

Cpu: AMD 8450 Triple Core prosessor 2.1Ghz

HK: et eller annet Mini greier.

RAM: 4GB

Pris: 4999Kr.-

Klagen din er litt morsom. Du brukte 7 måneder på finne ut at PC-en ikke har kraft nok? Et tips, vil du ha bedre ytelse på den maskina kan du jo kanskje oppgradere skjermkortet?

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...