Gå til innhold

Bilferie i england

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min lurer på å reise på bilferie i england i sommer. Har hittil bare besøkt London, men kunne tenke meg å reise sørover til Brighton og Bath, og eventuelt kjøre kysten oppover. Er usikker på overnatting, noen som har erfaringer med dette? Hotell kan jo bli dyrt i lengden, og jeg har ingen erfaring med B&B, er disse dyre og hvordan pleier standarden å være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt england på kryss og tvers mange ganger både alene og med samboer og barn. Det er noe som kan anbefales og du har noe å glede deg til. Når jeg har reist med barn, så har vi reist i 14-18 dager. En uke har vi normalt leiet en leilighet/hus/hytte i forkant og deretter har vi beveget oss rundt i landet og overnattet på B&B (av og til hotell).

Ledige B&B finnes stort sett over alt hvis dere kun er 2 personer (pressområder kan de være fult hvis dere er sent ute). Prisene ligger fra 30 £ til 120 £, alt etter hvor dere er og hvilke standard dere ønsker. Når det gjelder standarden er den ikke høy i det billigste segmentet, men grei nok. Men hvis du kun skal sove der så er jo ikke dette, etter min formening, det store problemet. De billigste har en spartansk møblering, tepper på toalett, tapet fra 1970 tallet og hvis du er på landsbygda (B&B på en bondegård) så kan du våkne tidlig til aktiviteter på området (traktorer, etc.). Likevel synes jeg det er kjekt å ligge på slike plasser. Blir bedre kjent med familien som leier ut, diskuterer bondepolitikk på kveldene, spiser frokost med dem på om morgenen og bl.a. fått være med å stelle dyr (hvis vi vil – og det har barna satt stor pris på).

Siden du planlegger turen til Brighton, så vil jeg anbefale deg å kjøre vestover og til områdene rundt Portsmouth, Isle of Wigth, Bournemouth (sandbanks bør besøkes – nydelig plass – en av de dyreste plassene i england å kjøpe bolig) og her kan du ta en kabelferje over til Studland som er en kjempefin badestrand (er du nudist så har de den ene enden). Finnes også mange små perler langs med denne kysten som Rognor Regis, Swanage (kjempe plass hvis du ønsker litt ro), Lulworth Cove og Durdle door. Pluss mange, mange andre plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...