Gå til innhold

Pc til bildebehandling - Godkjent?

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal bygge pc for rå bildebehandling og vurderer å kjøpe følgende:

Produkt Antall Pris/stk. Rimeligste forhandler Linjesum

Asus P5Q Pro 1059,- Amentio 1059,-

Gainward GeForce 9800 GT 1049,- Komplett.no 1049,-

Intel Core 2 Duo E8400 1490,- NetOnNet 1490,-

Kingston HyperX DDR2-800 4 GB (2x2048) 431,- Amentio 862,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA 382,- Multicom 764,-

Rimeligste totalsum 5224,-

Har Chieftec Tx kabinett og North Q 400 w psu fra før.. Vil tinga funke sammen? evt. problemer?

Endret av Victorino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann.. skal bli to av dem tenker jeg.. så totalt femhundre giga.. får holde i noen år.. men ingen som har hatt innvending mot oppsettet ser jeg, annet enn hdd kapasitet, så da antar jeg det er godkjent eller hva?

Hvor store er råfilene dine? Mine er 18mb pr.stk og det blir veldig fort mange Gb av de...

Lenke til kommentar

Til og med hele 500 GB kan være lite av og til, spørs om du skal ha filmer, musikk, ett spill eller to, osv.

Men jo, dette er godkjent dette. Men så kjapt forbi, er ikke sikker, men er ikke 400 W litt lite for 9800 GT?

Anywayz, harddisk om du vil ha hele 1000 GB.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si noe om spesifiaksjonen din siden du ike sier noe om hvilke(t) program du skal bruke, og hva du mener med "rå" bildebehandling.

Generelt synes jeg harddisk spesifikasjonen er litt (veldig) svak.

Her er en artikkel om optimalisering av Photoshop for Mac, og siden artikkelen dreier seg om å få et oppsett jeg oppfatter som ganske high end kan det sikkert være nyttig for deg også. http://macperformanceguide.com/OptimizingP...shop-Intro.html

Selv om den er Mac spesifikk bør jo analyse av minnebehov og andre råd være generelle nok til å gjelde PC også.

Lenke til kommentar

Heisann.. Blir nok en del filer i RAW format, og kjører Photoshop CS3.. Har tre IDE disker fra før (som kanskje skal brukes, men har hørt at sata disker er litt kjappere selv om det er samme rpm), men de fleste bildene som er ferdig behandla blir lagt på ekstern disk til slutt. har vært litt bekymra for at 400w er for lite ja, bør jeg regne ut hvor mye watt komponentene drar eller skal det gå greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...