Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Er det slik at Android ikke er helt ferdig på en måte?

Mye bugs osv?

Det er under stadig utvikling, men alle nye versjoner som gis ut, gis bare ut når de er stabile . Kan alltids dukke opp noen bugs, men det er få av dem, og de som dukker opp blir fikset fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at Android ikke er helt ferdig på en måte?

Mye bugs osv?

Som med Linux så er selve OS-et; Android; stabilt som rakkern. Hvis det er noe som henger seg opp eller klikker er det som regel programmene installert av produsent eller deg selv.

edit: men ja, bugs forekommer, og det er viktig å si fra om disse så det kan bli fikset.

(Correct me if i'm wrong)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

So, jeg kjopte en Xperia X10, og det er min forste smartphone, sa er utrolig morsomt aa leke med :p

Det jeg lurer pa er hva kan jeg egentlig gjore av "hacking" av telefonen?

Kan jeg bytte ut ikoner eller noen andre kule ting?

Har installert noen apps fra android market og bytta wallpaper etc, men lurer pa om jeg kan gjore mer..

Lenke til kommentar

So, jeg kjopte en Xperia X10, og det er min forste smartphone, sa er utrolig morsomt aa leke med :p

Det jeg lurer pa er hva kan jeg egentlig gjore av "hacking" av telefonen?

Kan jeg bytte ut ikoner eller noen andre kule ting?

Har installert noen apps fra android market og bytta wallpaper etc, men lurer pa om jeg kan gjore mer..

Du kan vel gjøre alt du vil, dersom du har kunskaper om det. Å bytte wallpaper er jo ingen ting. Root den, så kan du bytte ut alle bilder i temaet, bruke den som FTP server, bytte ut hovedprogrammer som browser, galleri, IME osv... Er ikke sikker, men du kan jo sjekke om Xperia'en ligger på XDA developers.

Lenke til kommentar

Har nå gitt ut trafikanten på android. Det har tatt tid. Litt selv reklame det her men absolutt on topic.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1205844

Lite tips : Rute planlegger fungerer i mye mer en oslo/akershus. F.eks på tog støtter den alt nsb støtter.

Finnes det ikke allerede 3 stk trafikanten applikasjoner til android?

Men om du har fått inn ruteplanlegger så dette helt gull :)

Dropbox til Android er nå ute! :D

Android ble nå hakket mer genialt..

http://www.droidnytt.no/?p=1787

Lenke til kommentar

Det er mulig å kjøpe apps i market uten å "roote". Er så enkelt som å bruke et SIM-kort fra et land som har tilgang til "paid apps". SIM-kort fra USA kan kjøpes rimelig på eBay. Jeg betalte vel ca kr 30 totalt m/porto.

Lenke til kommentar

Ja, for å måtte bytte simkort hver gang en ønsker å kjøpe ett program er jo ikke tungvindt i det hele tatt.

Nei, heldigvis finnes der drøssevis med sider hvor alle programmene ligger tilgjengelig gratis. Så lenge de ikke lar oss få kjøpe programmene på en normal måte så har jeg ikke noe problemer med å laste ned programmer til telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ingen slike moralske kvaler. Swift på telefonen og filezilla og droid**** på pc-en gjør det så veldig mye enklere. Og det er litt synd, for når betalaps kommer, har jeg vendt meg til ulovlig vare allerede, og det har svæt mange andre i de andre landene det ikke er mulig med betalapps i også. Google har faen meg fortjent å miste de inntektene etter å plage oss unødig, men det er synd for utviklerne.

Lenke til kommentar

Jeg skrev at det er mulig å kjøpe uten å "roote". Bytte SIM er da ikke så tungvindt.

Nå er det jo ikke programskaperen sin feil at vi ikke har tilgang med norsk SIM. At du synes det er OK å "stjele" får være opp til deg.

@glennandre: Jeg har ingen link, det er ca 4 mnd siden jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Så å måtte bruke penger på ekstrautstyr i form av et ubrukelig simkort, montere dette i telefonen hver eneste gang en vil inn på marked, bytte tilbake så snart en har kjøpt programmet en ønsker synes du ikke er tungvindt?

Jeg synes det er helt idiotisk at det er slik, og så snart en monterer ett ubrukelig simkort i telefonen så virker ikke store deler av telefonen slik som den skal.

Slike ting er helt uholdbart i mine øyne, og da tar en fort andre metoder.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Heisann folkens.

Jeg har hatt n1 en god stund og er ganske aktiv i nexus one -tråden, men er ganske fersk i denne tråden, så beklager på forhånd om dette har vært oppe tidligere.

I android market ser jeg ingen comments. Det var lenge sånn det skulle være, men på et eller annet tidspunkt sluttet de å vises. Jeg kan dessverre ikke feste det til hverken tid eller oppdatering.

Dessuten har noen tatt google-skillsene mine :ph34r: , jeg finner ganske enkelt ingen med samme problem vha googling.

Noen som har kjennskap til problemet eller ideer på hvordan det kan fikses? Jeg liker ikke å oppdatere programmer blindt.

Takk.

EDIT:

Løsningen var å endre språk til engelsk, da market kun viser kommentarer i ditt eget språk.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Du har SLideMe som et alternativt marked da, det er noen utviklere som har appsene sine der også. Og noen kan man kjøpe på hjemmesidene deres. Men det er jo absolutt ikke ideelt.

Problemet er bare at SlideMe ikke er så veldig seriøst. En utvikler (utvikleren av Pure calendar) skrev på xda at han endte med å fjerne app-ene sine fra SlideMe - av den enkle grunn at han aldri fikk betalt. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Du har SLideMe som et alternativt marked da, det er noen utviklere som har appsene sine der også. Og noen kan man kjøpe på hjemmesidene deres. Men det er jo absolutt ikke ideelt.

Problemet er bare at SlideMe ikke er så veldig seriøst. En utvikler (utvikleren av Pure calendar) skrev på xda at han endte med å fjerne app-ene sine fra SlideMe - av den enkle grunn at han aldri fikk betalt. :thumbdown:

Jeg kjøpte meg et sim-kort fra at&t og var på det forgjettede kjøpe-markedet. Jeg ble skuffet. Nå er jeg ikke så interressert i spill men bortsett fra det så synes jeg ikke det var så mye å rope hurra

for. Mange av de beste programmene (imo) kan man da også kjøpe direkte fra utvikler. Men det er jo greit å ha tilgang i tilfelle det skulle komme en godbit som koster penger.... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...