Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Det er mulig å sende meldinger uten å oppgi noe nummer (ikke fra vanlige mobiler da). Da står det gjerne et navn istedenfor. F.eks. sender Telenor ut meldinger med avsender "Telenor", og ikke noe nummer. Hvis det står et navn som avsender, og du ikke har noen kontakt med dette navnet, så er det navnet oppgitt som avsender istedenfor et nummer. Dette er ikke en bug med telefonen, det er sånn det skal være (og det er sånn med alle mobiler).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å sende meldinger uten å oppgi noe nummer (ikke fra vanlige mobiler da). Da står det gjerne et navn istedenfor. F.eks. sender Telenor ut meldinger med avsender "Telenor", og ikke noe nummer. Hvis det står et navn som avsender, og du ikke har noen kontakt med dette navnet, så er det navnet oppgitt som avsender istedenfor et nummer. Dette er ikke en bug med telefonen, det er sånn det skal være (og det er sånn med alle mobiler).

Bug'en består i at det tilsynelatende kommer fra en facebook-venn når det egentlig er en melding fra Posten.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Fins det eit program som eg kan bruke til å kontrollere telefonen min når den feks ligger 5 meter vekk og tilkoblet annlegget?

Tenkte alà ein emulator, med bilde av det ein ser på telefonen, slik at eg kan skifte sang på mobilen frå datan (over wifi).

Lurte og på eit program som gjor til at eg kan skrive meldingane mine på datan, og sende dei frå telefonen? Går jo litt fortare å skrive dei på data.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har en Hero som jeg begynner og bli jævlig lei av og vente på den nye ROMen med Android 2.1 skal komme. Går det ann og legge inn en rein eller generell Android versjon, slik at jeg får alle updates osv med en gang? Er det ikke det som skjer med Nexus One?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har en Hero som jeg begynner og bli jævlig lei av og vente på den nye ROMen med Android 2.1 skal komme. Går det ann og legge inn en rein eller generell Android versjon, slik at jeg får alle updates osv med en gang? Er det ikke det som skjer med Nexus One?

Grei artikkel her som tar for seg 2.1 mulighetene du har som hero bruker: http://www.droidnytt.no/?p=450

Annen artikkel som tar for seg forskjellen på sense-ui og vanilla android:

http://www.droidnytt.no/?p=686

XDA Developers er stedet du finner alle custom roms o.s.v.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=512

Lenke til kommentar

En generisk version av Android vil ikke virker på en mobil helt uten videre. Drivere og applikasjonsstøtte må legges inn før ting faktisk virker. Oppdateringer vil f.eks komme fort til Nexus One, men sakte til telefoner som kjører Sense-UI.

Dette fordi HTC må legge Sense-UI oppå en generisk android rom.

Dette er litt av grunnen til at Hero fortsatt ikke har fått 2.1..

Lenke til kommentar

Tipper HTC tenker noe i retning av "Søren altså, måå vi drive å utvikle Hero videre? Vi har jo sluppet Legend og Desire som er mer gøy".. + de vil vel at alle Hero eiere skal bytte telefon..

Uansett, syns HTC alltid burde lage generiske Android rom'er til hver telefon modell. Så kan de som vil ha sense-ui vente.

Lenke til kommentar

Det er litt av grunnen, men ikke grunnen til at det er blitt utsatt fra April til Mai. Det burde vært på plass nå.

Nåja, Custom Roms fungerer jo greit da.

Er vel strengt tatt utsatt til juni? I alle fall det HTC sa sist eg sjekket.

Men no kjem jo VillanRom 5.3 ut ^^.

Lenke til kommentar

Ser ut til at google må gjøre noe med hensyn til marked, da dette til nå faktisk bare er en stor vits.

- Vi får ikke kjøpe programmer, så da laster en ned ulovlig istedet.

- Det eksisterer ikke noen form for kvalitetssikring på programmer som blir tilgjengelig, noe som kan medføre installasjon av skadelig programvare og senke kvaliteten drastisk. I tillegg kan folk lage programmer som suger batteri, ikke bryr seg om at mobilnettet er skrudd av osv.

- Sikkerheten mot marked. Her kan en kjøpe programmer, ta backup av de, angre kjøpet og få refundert penger, så legge inn backupen en har tatt. Dette må gjøres noe med.

Om ikke de får orden på disse tingene så vil vel utviklingen av gode og avanserte programmer og spill stagnere og falle bort, så håper de får orden på dette snart.

Lenke til kommentar

Det siste problemet skylde jo at folk har rootet telefonene, da google har lagt inn en "sikkerhet" for betalapps somn kun består i at man ikke har tilgant til mappen der de ligger som vanlig bruker. Det burde selvfølgelig vært gjort bedre, men så vidt jeg vet er det vel akkurat samme problemet med en jailbreaket iPhone?

BetalApps burde vært der allerede. Det er INGEN unnskylding for å ikke la oss bruke google checkout, bare fordi de jobber med at vi skal kunne betale over mobilregningen (noe jeg ikke øpnsker uansett.) Helt meningsløst.

Kvalitetssikring burde det kanskje vært. Det er ingen apps som overstyrer at du har deaktivert mobilnettet for å komme seg på nett, sådet vet jeg ikk hvor du har det fra. Men at noen programmer bruker for mye resurser, kjører ting i bakgrunnen uten at det er nødvendig osv. Ideelt hadde det væt en form for trusted user reviews, der tilbakemeldinger fra oppegående brukere kunne medføre en advarel til utvikler om at programmet hans drev med ting det ikke burde drive med, og at dem måtte endres om det ikke skulle fjernes fra market.

En ting so i hvert fall trengs er filtrering. Jeg er IKKE ute etter 987 theme stil openhome aHome når jeg søker etter en home rplacement app.

Lenke til kommentar

I tråden "HTC Desire - Hva mer kan vi ønske oss?" og "Anbefalte programmer til Android" blir det nevnt av flere at programmer kan gå på nett selv om mobildata er avskrudd. Av den grunn må de endre navnet på APN for å være sikker på at programmer ikke kommer seg på nett.

Filtrering er jeg enig med deg i, er ett stort savn og utrolig unødvendig å måtte lete seg ihjel blandt drøssevis av themes når en kun er ute etter selve programmet.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Man skrir av mobildata ved å endre APN. Det andre man kan skru av er bakgrunnsdata/syncing for de appsene som bruker det APIet. At HTC kaller det "Mobilodata" på widgeten sin er en annen sak. Man kan jo f.eks. fint bruke nettleseren samtidg, så at det ikke skrur av bakgrunnsdata totalt, sier jo egentlig seg selv. NB:Med forbehold om at HTC muligens har gjort noen tweaks på noen av sine modeller som prøver å deaktivere mer.

Skru av mobilnettet betyr forøvrig å sette mobilen i flight mode, men jeg regner med det ikke var det du ment når jeg lese dt siste innlegget ditt. ;)

Man kan legge inn - akkurat som i google-søk, men det er mange themes som ikke inneholder ordet themes, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...