Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

10 kroner på 2.2

Tviler litt på det. Det har vært relativt stille ang. neste versjon av Android, litt som i forkant av lanseringen av 2.0, som kom helt plutselig ikke lenge etter at 1.6 ble tilgjengelig. Tror gjerne at utviklinglinjen kommer til å fortsette med .5, .6, .0 og .1, og da blir gjerne Froyo 2.5.

Men litt mer angående det som en vet: http://www.engadget....uperphone-armo/ Noen som sikler like mye som meg på denne? Selv om den ikke vil funke med det norske mobilnettet, that is...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor går det i et mønster? :p

Og hvorfor er de forskjelike verjonene spiselige?

Tror de har lagt seg til navnene på ulike godsaker i alfabetisk rekkefølge. Er nok helt tilfeldig, og noe som sikkert ble bestemt for lenge siden.

Cupcake, donut, eclair, froyo

cupcake_timer.jpg

pink_sprinkled_donut.jpg

Eclair.gif

froyo.jpg

Lenke til kommentar

Litt tidlig å "se" et mønster allerede etter én hovedversjon :)

Jeg tenker å legge inn ny ROM på min ADP1 (G1/Dream), i håp om en litt raskere telefon, samt snacks som tethering, root for å kjøre market enabler, kanskje en god MSN-klient? (ser det er listet på noen av ROMene) etc. Hvilken anbefales? Er det vits å trø inn 2.x på en så gammel telefon?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler TheOfficials AOSP-ROM. Rask, stabil, mulighet for themes og forbedret Dialer, en del kan endres i det medfølgende konfig-programmet GUSTO. Cyanogenmod bør du holde deg unna, det er mange versjoner siden den var både stabil eller rask.

Du har jo noen som skal vøre superoptimalisert, men min erfaring er at flere endringer=flere mulige feilkilder. Når det er sagt er det jo flere av dem som har mange fornøyde brukere.

Når det gjelder 2.x-ROMs, kommer OpenEclair 2 ila. denne uken eller den neste. Det er bygget fra grunnen basert på AOSP-kode, og ikke slengt sammen herfra og derfra med et par endringer og hendene krysset på ryggen i håp om at det fungerer tilfredsstillende (slik bla. Kingclick sine ROMs er). Kan vøre verdt å vente på, men det tar gjenre halvannen uke med bruk og tilbkemeldinger før de har fjernet nok bugs til at man har et greit produkt. Med tanke på hvor bra OE 1.01. var, har jeg store håp for denne.

Lenke til kommentar

Jeg tenker å legge inn ny ROM på min ADP1 (G1/Dream), i håp om en litt raskere telefon, samt snacks som tethering, root for å kjøre market enabler, kanskje en god MSN-klient? (ser det er listet på noen av ROMene) etc. Hvilken anbefales? Er det vits å trø inn 2.x på en så gammel telefon?

Selv bruker jeg SuperD, og er stor fornøyd. Var i begynnelsen litt skeptisk, men det har vist seg å være en ypperlig ROM. Bruker også RAM-hack som gir 10 ekstra sårt tiltrengte MB med minne.

Personlig holder jeg meg unna 2.x på Dreamen, når den såvidt klarer å dra 1.6, tviler jeg på at 2.x blir å gjøre det spesielt mye bedre før den blir tweaket like mye.

De IM-programmene som pleier å følge med ROMene, er ofte kun til USA, da de bruker SMS for å sende meldinger osv. Bruker selv MSN Droid, og nå i senere tid Nimbuzz og er godt fornøyd med begge.

Lenke til kommentar

Jepp. Opplever at theOfficial har holdt høy standard , og viktigere: rettet det de gangene det har vært noe feil. I tillegg er det veldig lite som er endret mye på i forhold til originalen, og da er det jo i teorien mindre problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd

Har nettopp oppgradert min htc magic til det nyeste ROMet..med sense UI.

Til min store irritasjon får jeg ikke nå lengre sett videoer på por*hub.. noen som har en løsning på dette? Kommer opp ei hvit side med rare tegn i stedet. Dette skjedde ikke før jeg oppdaterte ROMen.. får sett videoer med YouTube appen..

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er en helt passende tråd.. Og er litt fjern på dette område, men:

Hvordan laster man ned applikasjoner på mobilen? Har en HTC Tattoo og skulle gjerne hatt World of Warcraft Authenticator på den.

Er det på Meny -> Marked?

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er en helt passende tråd.. Og er litt fjern på dette område, men:

Hvordan laster man ned applikasjoner på mobilen? Har en HTC Tattoo og skulle gjerne hatt World of Warcraft Authenticator på den.

Er det på Meny -> Marked?

Jepp. Det er der du finner programmene :)

Lenke til kommentar

Er det noen som får gulesider applikasjonen til å fungere? Altså at den søker opp hvem som ringer mens det ringer.

Aldri brukt den så jeg har ikke noe forhold til om den virker eller ikke. Men husk at det kun vil være mulig å slå opp nummer hvis du har 3G dekning (2G støtter ikke samtidig samtale og datatrafikk). Så sjekk det før du konkluderer med at den ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...