Cord Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vanillain er en knall god ROM basert på 2.1. Kjørt noen dager nå og er knall fornøyd :-) Eneste minuset for min del er 3MP kamera.. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Liker Sense jeg. Villain, lagd av samme person, har sense. Verd å prøve, eller i det minste vurdere når Villain 3.0 kommer ut. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det kan jo også være dere kan diskutere roms under en tråd for den gjeldende telefonen. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Blir ikke helt klok på hvordan Android behandler programmer. Ettersom jeg har skjønt skal programmer "lagres" før de avsluttes, slik at de skal åpnes i samme tilstand som når var i bruk. Når jeg bruker PDF-leseren (HTC sin), bruker et dokument på jobben som jeg trenger å ha tilgjengelig ofte, så vil det avsluttes hvis jeg bruker telefonen til andre ting i mellomtiden, naturlig nok. Problemet er da at den kun husker hvilket dokument som var oppe, og ikke noe mer, som f.eks hvilken side jeg var på. Noen ganger har den t.o.m åpnet feil dokument. Noen som har samme erfaring? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Tror det er opp til programmereren å velge hva som skal lagres før programmet avsluttes. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Så da bør jeg sette i gang og lete etter et annet program med andre ord... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Så da bør jeg sette i gang og lete etter et annet program med andre ord... Ja, men lykke til Er stor mangel på gode PDF lesere på markedet. Endte opp med å kjøpe BeamReader, og den vil jeg anbefale på det sterkeste. Testet nå, men det samme skjer med denne. Husker bare hvilket dokument du har åpent, ikke hvilken side. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 jeg opplever det samme med browser, at den ikke husker at jeg har gjort et valg på siden, som har sendt meg et skritt videre. Så må man velge på ny. ganske irriterende Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Docs to go er et greit alternativ som også leser pdf-filer, men jeg husker ikke om det har samme "feilen". Ellers vil jeg tro det greieste er å lete etter en e-bokleser-app. De har i det minste muligheter til å lage bokmerker på enkeltsider. Vet ikke om noen gode til Android da. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Skulle ikke tro det var så vanskelig å programmere inn posisjonen på pdf-dokumentet :/ Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg har nå installert Android 1.6 på min Asus Eee 900 og kan bekrefte at det fungerer kjempegreit! Er selvsagt begrensninger når man mangler gps, simkort og touch screen, men jeg er overrasket over hvor greit det er! http://www.android-x86.org/ Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Blir ikke helt klok på hvordan Android behandler programmer. Ettersom jeg har skjønt skal programmer "lagres" før de avsluttes, slik at de skal åpnes i samme tilstand som når var i bruk. Når jeg bruker PDF-leseren (HTC sin), bruker et dokument på jobben som jeg trenger å ha tilgjengelig ofte, så vil det avsluttes hvis jeg bruker telefonen til andre ting i mellomtiden, naturlig nok. Problemet er da at den kun husker hvilket dokument som var oppe, og ikke noe mer, som f.eks hvilken side jeg var på. Noen ganger har den t.o.m åpnet feil dokument. Noen som har samme erfaring? Lagres ikke automatisk nei, når et program mister fokus så kalles en save state metode, der devene kan implementere lagring av tilstanden til programmet, og når programmet får fokus igjen kalles en restore state metode. Men det er helt opp til devene hva de vil lagre av informasjon Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Lagres ikke automatisk nei, når et program mister fokus så kalles en save state metode, der devene kan implementere lagring av tilstanden til programmet, og når programmet får fokus igjen kalles en restore state metode. Men det er helt opp til devene hva de vil lagre av informasjon Bare for å pirke litt, programmer kan fint miste fokus uten å avsluttes. Det er først når de havner tilstrekkelig langt bak i "køen" at "save state" kalles og programmet avsluttes. Programmene har forresten muligheten til å legge igjen prosesser som ikke avsluttes. Eksempler er Spotify som fortsetter å spille musikk og gtalk som holder tilkoblingen i live selv om programmene blir avsluttet. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bare for å pirke litt, programmer kan fint miste fokus uten å avsluttes. Det er først når de havner tilstrekkelig langt bak i "køen" at "save state" kalles og programmet avsluttes. Det stemmer ikke, ja programmet kan miste fokus uten å bli avsluttet, men så snart det mister fokus er det i fare for å kunne bli det. Og derfor kalles onSaveInstanceState alltid før OnPause(som kalles når aktiviteten mister fokus) uanstt om aktiviteten skal avsluttes eller ikke. Programmene har forresten muligheten til å legge igjen prosesser som ikke avsluttes. Eksempler er Spotify som fortsetter å spille musikk og gtalk som holder tilkoblingen i live selv om programmene blir avsluttet. Dette kalles en service, og de kan også bli avsluttet men er litt lengre ned i hirarkiet så lenge de kjører så skal litt til før de blir det. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bare å ta en titt på dette bilde fra developers.android.com: Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Da har vi lært noe nytt i dag og Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er det mulig i Android 2.1 å installere programmer på minnekortet uten å roote telefonen? Mener å ha lest at Google jobbet med å få til dette. Lenke til kommentar
Tummelum Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei folkens! Dette er mitt første innlegg på forumet Jeg har nettopp fått min nexus one, og prøver desperat å komme meg på nett med talkmore uten hell! Jeg har vært her og funnet innstillinger, men fikk det ikke til å funke likevel! Det er nok noe jeg har misforstått på "Authentication type" som jeg har satt til "none" og "APN type" som jeg har skrevet "default" i tekst på. Jeg har prøvd med litt forskjellig utenom det også uten hell. Noen tips? Her er innstillingene jeg har slik det står på telefonen: Name: Talkmore Internet APN: Telenor Proxy: 10.10.10.10 Port: 8080 Username: dj Password: dj Server: <not set> MMSC: <not set> MMS port: <not set> MCC: 242 MNC: 01 Authentication type: none APN type: default Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er det mulig i Android 2.1 å installere programmer på minnekortet uten å roote telefonen? Mener å ha lest at Google jobbet med å få til dette. Tror ikke det, de 2.1 romene jeg har prøvd krevde i allefall root for å få det til Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er det mulig i Android 2.1 å installere programmer på minnekortet uten å roote telefonen? Mener å ha lest at Google jobbet med å få til dette. Skal gå Last ned ASTRO fra markedet, finn .apk filen, og installer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå