Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Det kan fikses! :)

Last ned «More Locale 2» fra Market.

Trykk menytasten og velg «coustom locale».

ISO639 bestemmer språk i menyer og apps, sett den til «en» så slipper du å få menyene på engelsk og youtube-appen på norsk.

ISO3166 bestemmer «locale» og telefonnummerformat, sett den til «NO».

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det går an å endre på syntaxen som android bruker til å vise telefonnr (XXX-XXX-XX)? Vil heller ha det uten mellomrom/bindestrek eller til nøds med syntax XX-XX-XX-XX.

Hvor mener du? Når det ringer?

Det har jeg virkelig ikke tenkt over, de fleste som ringer står i telefonlista.

I telefonlista står de akkurat som jeg har skrevet de inn...

Hvilken telefon har du (og er den importert?), og hvilken rom?

Jeg har en magic 32b (vodafone) som kjører cm 4.2.71, satt til english uk. Jeg foretrekker menyene mine på engelsk. Er jo bare å skifte klokka til 24-timers, og legge inn HTC_IME og sette den til å bruke den norske ordlista :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an å endre på syntaxen som android bruker til å vise telefonnr (XXX-XXX-XX)? Vil heller ha det uten mellomrom/bindestrek eller til nøds med syntax XX-XX-XX-XX.
Hvilken telefon har du (og er den importert?), og hvilken rom?

Jeg har Norsk Magic med siste CM (det har ingenting å si hvilket land telefonen er fra så lenge den ikke kjører stock ROM).

Før jeg flasha til "amerikansk" ROM så telefonnumrene riktige ut.

Lenke til kommentar
Aha. Locale til UK hjalp. Jeg hadde den på US, og da kom bindestrekene mellom sifrene.

(Nyeste cm er forresten 4.2.13, så det må vel være en skrivefeil)

Yep, det manglet et punktum. :)

Har ikke sett noe grunn til å oppgradere på en stund.

Men du har rett, når man setter inn et punktum, blir det 4.2.7.1 - Makan til mange punktum :p

Ellers har jeg alltid husket å sette locale til UK, så jeg har ikke oppdaget problemet. Grunnen til det er at man også får søndag som første dag i uka hvis man har US, selv om man har satt mandag til første uka på calendar.google.com

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Settings --> SD card & phone storage

Noen måte jeg får sett hva som tar størst plass osv og slettet det? Er ikke så flink på ny mobil..hehe.

Lenke til kommentar

Medieprogrammet DoubleTwist bliver nu Androids officielle iTunes!

rollplay55545305564037.jpg

Big news for DoubleTwist, the iTunes alternative that allows you to manage media for hundreds of devices, including Android phones, the Palm Pre, and BlackBerry.

Tomorrow, the company will announce that it has forged a partnership with T-Mobile,

which is now promoting it as the supported way to sync media to its line of Android phones.

As part of the deal, T-Mobile will begin displaying doubleTwist banners in their retail stores and on T-Mobile.com. And perhaps most important, doubleTwist will come pre-installed on some Android devices, i ncluding the new Fender/Eric Clapton myTouch 3G handset.

Download programmet DoubleTwist her http://www.doubletwist.com/dt/Home/Index.dt

Læs mere her (dansk) om DVD Jons nye Doubletwist program og historien bag det

http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&p=81941

Link til nyhed (engelsk)http://www.techcrunch.com/2010/01/24/doubl...itunes-tmobile/

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Jeg sliter med at min G1 (ADP1) ofte er fryktelig treg. For eksempel går det ofte nærmere et minutt før dialer-appen kommer opp når jeg trykker på ringeknappen, noe som blir svært irriterende når man skal ta en kjapp telefon.

Kjører HTC sin 1.6, med dxTop. Følgende servicer kjøres:

Quickoffice

AutoLock

Pure Calendar

Dolphin Browser

Scandinavian Keyboard

Beautiful Widgets

Gule Sider

Widgeter jeg bruker:

Pure Calendar

Remember The Milk

Beautiful Home

Jeg lurer på om dette er et problem som er vanlig for brukere av G1? Og dere som har nyere telefoner, er disse stort sett kjappe nok?

Lenke til kommentar

Sliter selv med lag og treghet i blant, men etter at jeg oppgraderte til WesGarner sin ROM har dette blitt en sjeldenhet.

RAM hacken som gir deg 10mb ekstra er gull verdt for min del, da bakgrunnstjenester er halve moroa med Android. Min neste telefon blir nok en Nexus One med 512MB RAM, som er en ørliten oppgradering fra de 192MB G1 har. Når i tillegg bare 97MB (ish) av de er tilgjengelige for brukeren kjenner man det godt så fort man installerer et par programmer som kjører i bakgrunnen. N1 = Multitasking love

Lenke til kommentar

Heisann

Kjører cyanogenmod 4.2.13 og har ett problem med at den sperren enkelte for inkommende anrop.

Har sjekket og er ikke huket av for at den skal gå rett til voicemail, men ennå så får bare de som ringer ett pip og voicemail...

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Heisann

Kjører cyanogenmod 4.2.13 og har ett problem med at den sperren enkelte for inkommende anrop.

Har sjekket og er ikke huket av for at den skal gå rett til voicemail, men ennå så får bare de som ringer ett pip og voicemail...

Noen som har vært borti dette?

Merket det med telefoner fra onecall i det siste, men løste seg av seg selv for ett par dager siden (med orginal fw, har ikke testet med CM)

Virker mest somom det er enkelte leverandører som har gjort noe i det siste men er nå uansett bare antagelser for min del.

--

RF

Lenke til kommentar

haha, ja den er bare SÅ revolutionary.

Kan ikke se hvorfor jeg heller skulle surfe på den enn en netbook, soft-tastatur er ikke like effektivt i lengden.

Altså, selv om jeg er fornøyd med hvor raskt jeg skriver på android-telefonene mine, er det fortsatt halvparten så raskt som jeg skriver på et ekte keyboard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...