Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har en htc Magic med standard ROM:

Firmware 1.5

Build number: 2.16.401.5

Får ikke oppdatert siden HTC Sync ikke funker i Windows 7.

Men tror du er inne på noe. Jeg har ingen kontakter i "My contacts". Hvordan overfører jeg kontaktene dit? Jeg har dog valgt "Sync all contacts"... Har også trykt på "Import contacts" men tok til "Phone". Skal prøve til "Google" nå.

EDIT: Da skjedde det ting. Men fikk kun sync på de kontaktene jeg hadde sletta før (som ble lagt inn igjen fra SIM-kortet). Jeg får slette alle kontaktene jeg har på "Phone" og legge de inn på nytt på "Google" så skal det nok funke.

EDIT 2: Eh... finnes det ikke en måte å slette alle på? Må jeg slette én og én?

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hero ja. Hmm. Vet ikke hvordan htc-rammeverket fungerer opp mot google sitt. Hvis du søker i trpåden tror jeg faktisk khafner eller hva han heter har vært inne på det.

red: google-fu: "The only way to sync them to google would be to grab a free contacts backup tool off the market place. This will save all your contacts as a CSV file on the SDCard. Take this and use the Gmail import options, this will put all your contacts and their info on Gmail. then you just have to go through the contacts and delete all the duplicates."

Da slipper du å legge de inn igjen manuelt. Men jeg vet ikke om noen metode for masse-sletting.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Hero ja. Hmm. Vet ikke hvordan htc-rammeverket fungerer opp mot google sitt. Hvis du søker i tråden tror jeg faktisk khafner eller hva han heter har vært inne på det.

red: google-fu: "The only way to sync them to google would be to grab a free contacts backup tool off the market place. This will save all your contacts as a CSV file on the SDCard. Take this and use the Gmail import options, this will put all your contacts and their info on Gmail. then you just have to go through the contacts and delete all the duplicates."

Da slipper du å legge de inn igjen manuelt. Men jeg vet ikke om noen metode for masse-sletting.

Masse sletting er visst ikke mulig så vidt jeg kan se, men Market hadde løsning: En app som gjorde nettop det, sletta alle kontakter :)

Bare jeg fikk alle kontaktene over til "Google" så syncer den att og fram og begge veier, så nå er alt bare fryd og gammen.

Neste problem: Drivere til HTC Magic (til HTC Sync) i Windows 7.

Lenke til kommentar
Hva trenger du HT sync til? (kan hende det finnes gode alternativer). Jeg har heldigvis befridd meg fra MS-tyranni, så kan ikke hjelpe deg der. :)

Hadde jeg bare ikke trengt MS-tyranniet til å spille spill, hadde jeg konstant brukt Mint. Men... alas...

Vel, den offisielle ROM-update'n krever det:

http://www.htc.com/no/SupportDownload.aspx...2&dl_id=724

Before you proceed the ROM Update Utility (RUU), please confirm the following items: (...)

-HTC Sync has been installed on your PC.

-Your phone is connected to your PC using a USB cable. The PC must recognize your phone.

magic_mr_eng.png

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å pakke ut installasjonsfilen/sjekke midlertidige filer og finne selve zip-filen med oppdateringen? Så vidt jeg vet kan den originale bootloaderen på Magic flashe originale signerte ROMs.Du kan alltids spørre på xda eller modaco, noen der bør kunne hjelpe deg. Har htc bare drivere til xp/vista? Det er i tilfelle meget dårlig.

Lenke til kommentar
Interessant artikkel.

Vil gjerne ha en kommentar fra androidbrukere. Vurderer å gå for SE Xperia X10....

Har X1 (WM) i dag

Nei unskyld meg men makan til MØKKA artikkel. Noe verre WinMo fan boy skal man lete leeeeenge etter.

Først definerer han selv hvilke kriterier som skal definere det bedre systemet

Deretter bruker han en temmelig råtten logikk for å oppnå sitt forhåndsbestemmte resultat.

Når man gir WinMo ledelsen over android på både User interface og Available Apps!

Det må faktisk bare oppleves hvor greit det er med market. Det gjør applikasjoner så uendelig mye mer tilgjengelig og da hjelper det bare ikke at WinMo gjennom 10 år har fått flere applikasjoner.

User interface var også bedre fordi man kunne finne så mange shells for winMo. Hva gir du meg? Hvordan skal man sammenlikne dette da. Gi bilen som ser ut som en 1975 Lada seieren fordi det finnes mange "fine" Ferarri og Jaguar plast-skall som får den til å se "kul" ut. Han gjør også tabben å tro at Sense for WinMo er det samme som Sense for Android og det er det ikke.

Det blir også lite seriøst og si at det er en stooor ulempe at programmer kun installeres i system memory når:

a. man skal være ganske manisk og ha utrolig mye dritt installert for å gå full

b. må man så kan man selvsagt roote og installere programmer på SD kort akkurat som på winMo.

Skal man kunne tukle med systemet for å legge inn helt nye shell må man også kunne tukle med systemet for å installere apps på SD kort. Man kan hvertfall ikke sette opp forskjellige kriterier alt etter hvilket OS som kommer heldigst ut i de forskjellige seksjonene.

Først etter en slik ribbing av makkverket kan vi begynne å diskutere hvorvidt han bruker fornuftige måleparametere på hva som er en god smartphone.

Det ER påfallende at han utelater iPhone og at denne som tross alt er den mest populære enkeltmodellen av alle smart-telefoner ville tapt hans konkuranse med glans på alle punkter. Jeg tror alle som gidder se forbi hans definisjoner fort ser at smartphone handler om mye mer og helt andre prioriteringer enn hva han har gjort.

Lenke til kommentar
snip

Jeg har ingen problemer med å bruke min magic i windows 7, men har vel sånn sett ikke prøvd å legge inn google sync. Men hvis adb rammeverket klarer å kommunisere med telefonen, burde vel også google sync klare det?

Jeg trives forsåvidt veldig godt med en CM-rom fra tidlig desember (1.6-rom). Har ikke sett noen grunn til å oppdatere siden, det er ikke kommet noen nye features, og den kjører stabilt og raskt, med google maps med navigasjon :)

Blir dog en nexus one på meg, bare fordi den er mye raskere, større skjerm til web og ikke minst innebygd 3,5mm :)

Lenke til kommentar

Takker. Har lastet ned fra alarmed light fra marked og den funker også for en syvsover som meg. Her kan man stille inn snooze intervaller, hvor mange ganger en kan "snooze" før man får listet opp noen enkle regnestykker som en må svare på før man får slått av alarmen :sleep:

Endret av poffer
Lenke til kommentar
snip

Jeg har ingen problemer med å bruke min magic i windows 7, men har vel sånn sett ikke prøvd å legge inn google sync. Men hvis adb rammeverket klarer å kommunisere med telefonen, burde vel også google sync klare det?

Jeg trives forsåvidt veldig godt med en CM-rom fra tidlig desember (1.6-rom). Har ikke sett noen grunn til å oppdatere siden, det er ikke kommet noen nye features, og den kjører stabilt og raskt, med google maps med navigasjon :)

Blir dog en nexus one på meg, bare fordi den er mye raskere, større skjerm til web og ikke minst innebygd 3,5mm :)

Trodde en måtte bruke HTC Sync for å legge inn ny ROM? Uansett... hva har du i mappen C:\Program Files (x86)\HTC\HTC Driver ? Der har jeg ingenting, og den leter der etter driver (men finner da naturligvis ingenting).

Lenke til kommentar

OS 2.1 til Hero - men ingenting til Magic og Tattoo

Ifølge den polske side android.com.pl vil HTC frigive Android 2.1 til HTC Hero i Europa. fra den 15 februar. Oplysningerne kommer fra HTC i Polen.

Det oplyses også at HTC Magic ikke vil få flere opdateringer (som mange med rette havde frygtet) og at HTC Tattoo ikke vil blive opdateret, dette på grund af begrænsninger i smartphonens hardware.

Link

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar
Trodde en måtte bruke HTC Sync for å legge inn ny ROM? Uansett... hva har du i mappen C:\Program Files (x86)\HTC\HTC Driver ? Der har jeg ingenting, og den leter der etter driver (men finner da naturligvis ingenting).

Har ingen mappe som heter HTC i program files, har ikke lagt inn annet enn SDK-en, og driverne som følger med der.

Jeg har bare brukt sdk-en og ADB til å roote telefonen og legge inn roms og programmer på den måten. Det finnes mange gode forklaringer på hvordan på forumet til xda-developers :)

Lykke til

Lenke til kommentar

Det oplyses også at HTC Magic ikke vil få flere opdateringer (som mange med rette havde frygtet) og at HTC Tattoo ikke vil blive opdateret, dette på grund af begrænsninger i smartphonens hardware.

Link

"begrænsninger i smartphonens hardware" - les som: "fordi HTC vil selge flere telefoner" :)

Heldigvis finnes det jo måter å oppgradere på, takket være flittige mennesker. De som ikke bryr seg nok til å gå den veien, oppdaterer sjeldent telefonene sine uansett... :/

Dog er det tydeligvis et problem med RAM på de brandede magics (f.eks vodafone, som jeg selv har), så det kan nok også ligge litt i at de ikke vil diskriminere mot de som har billigversjonen. Det er jo ellers ikke forskjell på hw i hero og magic...

Lenke til kommentar

Link

"begrænsninger i smartphonens hardware" - les som: "fordi HTC vil selge flere telefoner" :)

Heldigvis finnes det jo måter å oppgradere på, takket være flittige mennesker. De som ikke bryr seg nok til å gå den veien, oppdaterer sjeldent telefonene sine uansett... :/

Dog er det tydeligvis et problem med RAM på de brandede magics (f.eks vodafone, som jeg selv har), så det kan nok også ligge litt i at de ikke vil diskriminere mot de som har billigversjonen. Det er jo ellers ikke forskjell på hw i hero og magic...

Ja, det begynner å bli ganske tydelig at det er uoffisielle updates en må basere seg på. Får roote telefonen i helga og legge inn Cyanogen eller noe.

Har ingen mappe som heter HTC i program files, har ikke lagt inn annet enn SDK-en, og driverne som følger med der.

Jeg har bare brukt sdk-en og ADB til å roote telefonen og legge inn roms og programmer på den måten. Det finnes mange gode forklaringer på hvordan på forumet til xda-developers :)

Lykke til

Jeg la inn SDK-en jeg også, men fant ingen drivere der :O

Hvor ligger de?

Fikk beskjeden: "Failed to fetch URL https://dl-ssl.google.com/android/repository/repository.xml, reason: HTTPS SSL error. You might want to force download through HTTP in the settings." når jeg starta setup. Kommer ikke lenger enn det.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

I må tilgive mig hvis jeg spørge i den forkerte tråd, men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge. Man er vel blandt venner..

Motorola har lige præsenteret deres nye lækre Motorola backflip som kommer med OS 2.1 og jeg har lige set en kort video på YouTupe hvor den præsenteres.

motorolabackflipgooglea.jpg

Smartphonen er ikke så vigtigt, da jeg helst vil havde en Android Nexus One, men det er musikken til gengæld.

Musikken på videoen lyder som en moderne rockudgave af Tubolar Bells af Mike Oldfield, -jeg tror i hverfald jeg har hørt tonerne fra det album. Passer det ikke meget godt ?

Nogen som kender musikken og findes der ikke en applikation som kan høre og genkende musik numre ud fra rytmerne? Tak for hjælpen :-)

http://www.youtube.com/watch?v=QHyMCZL9Djk...player_embedded

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...