Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Merk at AdFree dessverre blokkerer ting som ikke skal blokkeres også. Sist jeg prøvde fikk jeg f.eks. ikke lastet ned eller hørt på podcast fra nrk.

red: Min løsning er å bruke DroidWall til å bestemme hvilke programmer som får koble seg til 3g-nettverk. Når jeg er tilkoblet wifi koster jo ikke reklamen noe, og litt er jeg villig til å sponse dem som lager gode spill. ;)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://developer.htc.com/adp.html er endret, ser ut som de har lagt opp nye images for 1.6. Noen som vet hva som er nytt?

Forøvrig sliter jeg med at mobilen ofte ikke gidder å koble seg på 3G. Jeg har WLAN på skolen og hjemme, men ønsker at så fort det forsvinner skal den benytte 3G. Det hender jeg må trikse det til, f. eks. ta airplane-mode av og på. Noen tips?

Lenke til kommentar
Forøvrig sliter jeg med at mobilen ofte ikke gidder å koble seg på 3G. Jeg har WLAN på skolen og hjemme, men ønsker at så fort det forsvinner skal den benytte 3G. Det hender jeg må trikse det til, f. eks. ta airplane-mode av og på. Noen tips?
Sliter med det samme på cyanogen. Kan jo tyde på at det er et driverproblem?
Lenke til kommentar

Jeg kjører HTC sin ADP 1.6, veldig originalt altså. Jeg har på følelsen av at det er "intelligensen" som avgjør hvilket nett man skal bruke det er noe feil med, kanskje den tror vi ennå er på WiFi? Når jeg har kjørt wpa_cli ser jeg at den lett får litt hikke og ikke kommer seg helt ut av tilstandene.

En ting som styrker teorien min, er at symbolet for åpne trådløse nettverk ofte står i notification baren når dette skjer, selv om det kanskje ikke finnes noen i nærheten.

Lenke til kommentar

Fått meg android mobil selv, kjøpte en SciPhone N21 (General Mobile DSTL1), må få oppgradert til 1.6, så jeg får tilgang til market.

Meen, har et spørsmål, dial'ern min vil bare bruke amerikanske telefonnummer, og blir evig forvirra når jeg prøver å ringe uten +47 foran.. Noen tips? Finner ingen innstillinger hvor jeg kan endre dette?

Lenke til kommentar
Jeg har sett på nye Google Maps, men får ikke navigasjon i Europa. Noen som har forsøkt denne metoden og kan bekrefte at navigasjon virker?

edit: frakk2000: hva med å laste ned en annen dialer fra market?

Går ikke alltid å uninstalere, og hvis package.xml har key'en for google maps så får man ikke instalert. Prøv å søke i tråden etter package.xml så finner du info på hvordan du ordner det.

//edit, glemte en detalj, ja, det virker :p

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

Hei.. Jeg vurderer å kjøpe meg en Android telefon. Er det noen flere på vei inn på det norske markedet(evt det utenlandske) enn de som er der nå?(Hero, Tattoo, Magic)

For dere som bruker litt trange bukser, hvordan fungerer det med Hero? Noe sier meg at det blir et problem.

Jeg har en Nokia N97 nå, og det som provoserer meg mest er at den ikke er videre kjapp. Hvordan er hastigheten på Android i forhold?

Og ikke minst, siden dette er HTC. HTC Diamond er den største dritttelefonen jeg noensinne har hatt, da tenker jeg først og fremst på byggekvalitet, siden det er forskjellig OS. Skjermen ble ripete som et helvete, og selve mobilen utrolig slitt på kort tid. Og det er den treigeste telefonen jeg har hatt ever. Så jeg er veldig bekymret for en ny HTC-mobil.

Lenke til kommentar

Kjenner til det. Diamond var treg og ble fort ripete.

Men Hero derimot... Jeg kjenner ikke at jeg har den i buksa, så lenge vippen er nedover. Om den er innover er den nesten ikke merkbar, og om den er utover merker jeg den ikke.

Den er noe større og tyngre enn Diamond men det er ikke negativt. Hele telefonen føles mye bedre å holde i (og bakpartiet er flatt. Det ugjevne coveret var noe av det største problemet med Diamond...)

Android er også overlegen sammenliknet med Windows mobile. Det er ikke buissness rettet, så jeg har fremdeles ikke funnet en måte å koble seg til nettverkslokasjoner (har noen et tips?) men det vil du nok ikke savne hvis du ikke trenger det. Og det er mye mer fleksibelt enn Iphone vil jeg si.

Skjermen blir ikke ripete. Har hatt telefonen i et halvt år nå og jeg har ikke engang fått noen 'skjønnhetsriper'. Ingen ting! Har ikke hatt den med nøkler i lomma da, men alikevel.

Og du savner ikke stylusen i det hele tatt. Både soft tastatur og menyer er meget bra tilpasset fingre.

Eneste jeg kan si noe på er at Hero er fremdeles noe treg. Har ikke skaffet meg et bedre minnekort, men det sies at alt går raskere med et bedre minnekort. Jeg gir den en sekser, med batteriet som eneste trekk. Det holder kanskje i to dager med wifi på, uten å ringe mye.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal si noe om Hero etter å ha hatt den i 5 dager, så er det at jeg synes den ikke er spesielt bra out of the box. Man må være klar over at det er mange funksjoner som man kanskje vil finne på andre mobiler som man selv må skaffe fra Marked. Ikke at det er noe negativt, du får jo på den måten velge selv hva du vil ha og trenger.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe skjermbeskyttere. Det har reddet mobilen min et par ganger!
Amen! Det fulgte en med min Dream, og det er greit å kunne gnukke bort kliss/fingermerker "hardhendt" med vanlig papir, uten å tenke på at det ikke er bra for skjermen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...