Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På skolen har vi tilgang til trådløst nett som vi kan logge på med passord.

Problemet er at man manuelt må stille inn HTTP-proxy til tjener:hydra.stfk.no og port:8080 - men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan stille inn dette manuelt på min HTC Hero. Noen som kan hjelpe?

Bildet viser hvordan iPhone skal stilles inn for å koble seg til nettverket (fra veiledning gitt av IKT-tjenesten)

bilde006red.jpg

Jeg bor i Trondheim, og har gjennom skolen tilgang til Trådløse Trondheim gratis, men også der har jeg problemer med å få logget på. Noen tips?

Lenke til kommentar

Problemet er at man manuelt må stille inn HTTP-proxy til tjener:hydra.stfk.no og port:8080 - men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan stille inn dette manuelt på min HTC Hero. Noen som kan hjelpe?

Hei, du går inn på settings/wireless/controlls/wifi settings/ og når du er der inne trykker du på meny knappen, da får du opp en liten meny der du kan velge scan eller advanced, trykk på advanced og du får opp en meny der du kan skrive det inn.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørsmål, gpsen virker ikke på heroen min, eller den virker, men jeg får opp helt feil posisjon, på google maps så viser den posisjonen min 500m ifra der jeg er, og på apps som feks gps status 2, så får jeg ikke inn speed, posisjon, altitude osv.

det funket helt fint før, men for en liten stund siden så sluttet det bare å virke, noen tips?

Lenke til kommentar
Jeg roota telefonen min, og kjørte Marked enabler etterpå. Det virket det, men når jeg ser på APN så er de satt til E-Plus sine APN. Jeg bruker chess, men vil det ha noe å si, enten for regningen eller tilkoblingen?

Hei.

Det har etter min egen erfaring ingenting å si. Vil du gå tilbake til Chess sin APN er det 2 alternativer:

1. Raskeste måten er å velge mellom fra/til 2G/3G og tilbake til 2G/3G ettersom hva du bruker. På den måten blir de riktige innstillingene gjennopprettet.

2. Starte hele telefonen på nytt, blir akkurat som over, men bare tregere.

Foreløpig har jeg APN= O2 - DE Tysk, men ringer og sender sms som vanlig til de prisene jeg skal ha.

Dersom du skal bruke mobilt interentt må du gå tilbake til Chess sin APN.

Lenke til kommentar

Hei, du går inn på settings/wireless/controlls/wifi settings/ og når du er der inne trykker du på meny knappen, da får du opp en liten meny der du kan velge scan eller advanced, trykk på advanced og du får opp en meny der du kan skrive det inn.

Der kan jeg kun velge static IP, og plotte inn IP adress, Gateway, Netmask, DNS1 og DNS2. Alle disse kommer opp kun med numerisk tastatur - skulle tro Gateway var relevant for "hydra.stfk.no", men med kun numerisk tastatur får jeg ikke testet. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Noen som har spotify som kan sjekke om det er mulig å streame musikk i 320 bitrate på mobilen og om det er noen begrensninger på offline mode. Mao, kan 100 folk dele en spotify account, laste ned 500 sanger hver og aldri gå online igjen?

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
spotify-programmet koster ikke noe. det er gratis :) men for å bruke det så må du betale :p og det gjør du hos spotify.com

funker fett. kan til og med laste ned playlista til fonen

Det eksisterer ikke på markets for gratis/trial programvare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...