Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neida, bare å laste ned fra Market.

 

Får ikke tilgang til ahome i norge.

 

Ah fikk "Market Enabler 3.0 beta" til og funke som snus så nå får jeg tilgang til betal programvaren:)

 

Hm, det er jo fint å høre at noen har fått det til.

Jeg for min del kan se alle betal-programvare, men får visstnok ikke betale for de.

Putter jeg inn kreditkortinfo, får jeg "A network error has occured".

 

Min googlekonto er norsk-registrert, kanskje det er derfor.. Hvem vet.

Lenke til kommentar
Har du opprettet Google Checkout på kontoen din?

 

Jeg har selv kjøpt et par apps fra Market med min vanlige Google konto, men jeg måtte opprette Checkout først.

 

Nei det har jeg ikke. Var innom der men tenkte det ikke var så lurt siden min konto er norsk-registert, dvs. Land valgt som Norge.

Burde jeg opprette ny konto og velge f.eks. USA som landet jeg befinner meg i? Eller spiller det ingen rolle?

 

EDIT: Glem det, leste ikke innlegget ditt nøye første gangen. :p

Du sier jo at du bruker din vanlige google-konto.

Ellers takk for svar! Skal prøves.

Endret av daihiep
Lenke til kommentar
Min konto står også som norsk.

 

Det eneste Market sjekker er et par properties som er lagret på telefonen. Market-enabler endrer disse verdiene slik at det ser ut som du kommer fra Tyskland eller USA, og dermed kan du handle. Nasjonalitet på Google kontoen blir ikke sjekket.

 

Tusen takk.

Registrerte på nettet og nå funker det:)

Lenke til kommentar
noen som hørt hørt noe mer om når sense kommer til Magic eller hvordan det går med spotify på android?

 

Spotify betatestes, og fungerer i følge min mann hos htc utmerket... Paid apps kommer forøvrig når android er ferdig oversatt til norsk, noe som skal være "rett rundt hjørnet".

Lenke til kommentar
digg, burde ikke være så langt unna da (spotify). spurte ikke om payed apps, var sense til magic jeg lurte på :)
Jeg mener å huse at det ikke kom?

 

Jeg håper virkelig det gjør det da, for da blir det sannsynligvis lettere å porte over til G1. (Regner med at det som da kommer kan kjøre på android-"kjernen" og ikke trenger like mye closed source htc-rammeverk. Håper i hvert fall.)

 

Prøvde en hero-rom et lite døgn nå. (JacxHERO etellerannet-b) Jeg digget

-bedre dialer

-bedre kalender (android stock-kalenderen er rett og slett ubrukelig/grusom)

-Sosiale nettverks-tingen integrert i contatcs-appen! Fantastisk! Det er slikt en "morgendagens telefon" skal gjøre. Utrolig digg.

 

Men:

-sms-problemer

-ingen led-blink til varsliner eller noe annet

-ingen bluetooth

-TREG! Prøvde med en 33M swap-partisjon on swappiness på 40, 45, 50, 55 og 60. Tok fortsatt over 15sec å laste home. Noen ganger nesten 30 med noen av innstillingene. Skal visst være bedre med 96MB swap-partisjon og andre swappiness-verdier. Men med de andre problemene syntes jeg ikke det var verdt å prøve for mye.

 

Kjører cyanogens igjen nå (siste stable 4.x) og batteritiden har blitt MERKBART bedre nå! Og enda raskere enn sist. That man is a genious. Nå skulle jeg bare hatt alle tingene jeg digget fra Hero samtidig... :/

Lenke til kommentar

Joda, Sense er planlagt til andre telefoner (bl.a. Magic) HTC må bare få optimalisert koden sånn at den blir kjørbar på Magicen. Akkurat nå sliter jo til og med Heroen med litt lagg, og det sier jo litt.

 

Alle Hero rommene som er laget av communitiet har samme problemer når de blir portet til Magic, Hero og alle andre. Mangel på RAM. Det er hovedsaklig en eller to ROMer som blir oppdatert, JACxHeroski og Champion (tror jeg, av Drizzy Drake).

 

 

Vil forsåvidt anbefale alle å bruke Soulifes Rogers ROM. Med Rogers rommene får du en fin blanding av funksjonalitet og fart. Hero er for sent, mens AOSP er for funksjonsfattig. Hvis du i tillegg laster ned switchrom scriptet kan du bytte fram og tilbake uten at du mister noe data :)

 

Se etter trådene på http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=448.

Lenke til kommentar

Oisann. Til ovennevnte post med den linken. Du linker til roms for HTC Dream, som er HTCs første android telefon. Magic heter i dette tilfellet Sapphire! Legger dere inn feil rom er det ikke så rart deg går lite bra. Selv bruker jeg en HERO rom og fungerer utmerket, men dog uten blåtann, led.

 

Sense er bra, bra kalender og bedre kontaktbok enn originalen som er å finne i magicen.

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=480

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg en HERO rom og fungerer utmerket, men dog uten blåtann, led.
Hvilket?

Vel og merke, så har jeg G1, og flere andre i tråden og. Men det virker jo som om en del folk lagr samme ROM til både Dream og Sapphire, så det kunne være verdt en test hvis du har funnet et som er bra. Hvilke innstillinger bruker du for swap/compcache o.l.?

 

Zappza: Hvilke fordeler har Rogers rom-ene?

Siste cyanogens er rask og stabil, har htc-exchange-støtten (Work Email), og støtter WPA enterprise (endelig!)

Er contacts, dialer og calendar bedre?

Lenke til kommentar
Oisann. Til ovennevnte post med den linken. Du linker til roms for HTC Dream, som er HTCs første android telefon. Magic heter i dette tilfellet Sapphire! Legger dere inn feil rom er det ikke så rart deg går lite bra. Selv bruker jeg en HERO rom og fungerer utmerket, men dog uten blåtann, led.

 

Sense er bra, bra kalender og bedre kontaktbok enn originalen som er å finne i magicen.

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=480

Jeg har hele tiden hatt oppfatningen av at Magic og Dream har identisk hardware bortsett fra litt ekstra RAM og hardware keyboardet? Da skal vel i teorien samme firmware kunne brukes på begge?

Vet ikke sikkert da, har aldri vært på Sapphire forumet og lest :)

 

Zappza: Hvilke fordeler har Rogers rom-ene?

Siste cyanogens er rask og stabil, har htc-exchange-støtten (Work Email), og støtter WPA enterprise (endelig!)

Er contacts, dialer og calendar bedre?

Dialer er mye, mye bedre. Contacts er nesten det samme, og exchange støtten er bedre. Du kan ha email, kalender og kontakter synkronisert. Vil anbefale Soulifes ROM :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...