Babelfisken Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Huh, første gang jeg har postet i denne tråden. Holder vanligvis til på xda-dev forumene men må jo bidra litt her og Her er en apns-conf.xml fil med innstillingene til alle operatørene jeg vet om i Norge. Har ikke fått sjekket om andre enn Telenor funker, men alle skal i teorien virke. Hvis de ikke fungerer, si i fra så skal jeg prøve å finne ut hva som er galt Har jeg forstått det riktig at med denne fila får man satt opp telefonen for MMS og G3 data uansett opeartør? Høres jo glimrende ut. Bare en liten ting, akkurat hvor er apns-conf.xml sa du? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Har jeg forstått det riktig at med denne fila får man satt opp telefonen for MMS og G3 data uansett opeartør? Høres jo glimrende ut. Bare en liten ting, akkurat hvor er apns-conf.xml sa du?apns-conf.xml filen er rett og slett .xml filen hvor Android lagrer innstillingene for mobilt internett og MMS. Det jeg har gjort er å samle inn alle innstillingene fra alle de ulike operatørene i Norge. Har oppdatert posten nå, glemte å legge ved filen Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Veldig bra Zappza, greit å slippe å lete rundt på nettet etter disse. Ser at du har med wap-innstillingene til telenor, men har internett-instillingene til de fleste andre operatørene. Jeg vet ikke egentlig hva den praktiske forskjellen er, men internett-instillingene til telenor er hvertfall: <apn carrier="Telenor Internet" mcc="242" mnc="01" apn="internet" user="" server="" password="" mmsproxy="" mmsport="" mmsc="" type="" proxy="" port="" /> Lenke til kommentar
Itw Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvordan får man vaøgt mp3 filer som ringelyd? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Last ned Rings Extended eller Tone Picker fra Market. Lenke til kommentar
Radieer Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvis jeg kjøper HTC Hero med det engelske operativsystemet, kan jeg da oppdatere til norsk senere? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Veldig bra Zappza, greit å slippe å lete rundt på nettet etter disse. Ser at du har med wap-innstillingene til telenor, men har internett-instillingene til de fleste andre operatørene. Jeg vet ikke egentlig hva den praktiske forskjellen er, men internett-instillingene til telenor er hvertfall: <apn carrier="Telenor Internet" mcc="242" mnc="01" apn="internet" user="" server="" password="" mmsproxy="" mmsport="" mmsc="" type="" proxy="" port="" /> Huh, det visste jeg ikke. Kan endre til det du har nevnt, men har selv brukt de innstillingene helt uten problemer, og alt funker. Men skal endre uansett, skader vel ikke edit: Sånn, har nå lagt ved den oppdaterte versjonen apns_conf.xml Endret 30. juli 2009 av Zappza Lenke til kommentar
Daerain Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Ny videoanmeldelse av Hero Her forsvinner bekymringene for lagget OS, han anmelder retail utgaven av telefonen. Lenke til kommentar
tytte89 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Nå må jeg spørre dere om en ting! Har hørt at det ikke går ann å kjøre/installere apps på et sd kort med android? noen som kan avkrefte/bekrefte dette? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Nå må jeg spørre dere om en ting! Har hørt at det ikke går ann å kjøre/installere apps på et sd kort med android? noen som kan avkrefte/bekrefte dette? Det er vel både rett, feil og upresist. Nei, det kan du ikke dersom du ikke rooter telefonen da. Nei, men so what. Folk har installert 30-50 applikasjoner og har fortsatt > 100mb igjen. Jo, du rooter telefonen og installerer et program som ordner dette for deg. Velger du å gjøre dette bør du også ha et raskt minnekort. Dette er ganske omtrentlig og bare informasjon jeg har tilegnet meg siste uken mend jeg venter på å komme meg til havn og får hentet min nye Helt. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg avkrefter/bekrefter dette Nei, det går ikke an i utgangspunktet. Men jo, du kan roote telefonen og legge inn programvare som gjør dette. Lenke til kommentar
tytte89 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg avkrefter/bekrefter dette Nei, det går ikke an i utgangspunktet. Men jo, du kan roote telefonen og legge inn programvare som gjør dette. Takk for fine svar. Er det vanskelig å roote telefonen? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hvis jeg kjøper HTC Hero med det engelske operativsystemet, kan jeg da oppdatere til norsk senere? Ja. Htc arbeider med dette as we speak. De regner med å ha norsk magic klar i august og norsk hero litt etter dette... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Veit ikke om det har blitt snakket om her, men har noen prøvd Gameboid eller Scummvm? Skal prøve disse på når jeg får min HTC Hero, håper at jeg kan spille Broken Sword på den, hadde vært fett! Hehe, så en video av Gameboid og ser VELDIG bra ut, gleder meg:D der er videoen om noen ville se den Jeg har alle nintendo-emulatorene, men har bare testet ut snesoid so far. Programmet funker, men lyden er ikke helt på topp. Må skaffe meg roms til de andre emulatorene før jeg kan teste dem Tytte89, er bare å følge en guide. Masse fordeler med å roote telefonen, blant annet får man tilgang til paid apps Ny android telefon! http://www.engadget.com/2009/07/31/motorol...s-in-the-flesh/ Endret 31. juli 2009 av Raijin Lenke til kommentar
tytte89 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Veit ikke om det har blitt snakket om her, men har noen prøvd Gameboid eller Scummvm? Skal prøve disse på når jeg får min HTC Hero, håper at jeg kan spille Broken Sword på den, hadde vært fett! Hehe, så en video av Gameboid og ser VELDIG bra ut, gleder meg:D der er videoen om noen ville se den Jeg har alle nintendo-emulatorene, men har bare testet ut snesoid so far. Programmet funker, men lyden er ikke helt på topp. Må skaffe meg roms til de andre emulatorene før jeg kan teste dem Tytte89, er bare å følge en guide. Masse fordeler med å roote telefonen, blant annet får man tilgang til paid apps Ny android telefon! http://www.engadget.com/2009/07/31/motorol...s-in-the-flesh/ Kan du gi meg en link til en Root guide? Lenke til kommentar
Empty Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Nå vet jeg ikke hvilken telefon du har, men her er i alle fall en guide til hvordan roote en Dream/G1: http://androidforum.no/forum/viewtopic.php...810543da7943aad Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Apps2sd er å kjøre apps fra sd kort ja. Swap fil lages ikke selv, det er noe som man må skru på, og ja det bedrer ytelse når minne er problemet, men det er ingen magisk løsning på problemet. Hvordan lager man en swap fil? hva er anbefalt str? 256? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 har problemer med å mounte telefonen til pc'en. har prøved med 2 pc'er og 5 forskjellige kabler, har også samme problemet når jeg hører på musikk med min magic. Kjører hero rom på den så mitt spørsmål er om jeg bør legge inn standard rom før jeg levere den inn. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Du bør kanskje utdype problemene litt mer, og gjerne se på logger (adb shell -> logcat tror jeg det var) hvis vi skal kunne hjelpe deg. Og ja, ikke lever inn telefon med modifisert ROM, da vil de nok sette seg på bakbena Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Noen som vet hvor man får tak i en billig holder for G1, gjerne fra Norge? Jeg har allerede kjøpt en, men likte ikke vinkelen på mobiltelefonen da den sto ganske vinkelrett på bordet. Er ute etter noe mer sånn: Problemet er at på den er frakten nesten $13, og selve produktet koster rundt $16... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå