borchgrevink Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Prøv appen Nine i stedet. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Jeg opplever at "Exchange Services" stjeler opp i mot 60-70% av batteriet på Xperiaen min og lurer på om det er noen triks jeg kan ta i bruk her? Dette er spesielt tydelig etter å nylig ha fått den nyeste oppdateringen. Har opplevd det samme for en stund tilbake, da holdt det og slette exchange kontoen, for og så legge den inn på nytt. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Er jeg alene om å oppleve tastatur-bug hver gang man har visket ut noe eller brukt ordbok i tekstfelter som aviskommentarer? Slik at egentlig alt blir ubrukelig og umulig å skrive noe fornuftig: https://youtu.be/0-x_Q8eWxSE Endret 25. april 2015 av toth Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Opplevd det ja. Men ikke på den siste telefonen. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Jeg opplever at "Exchange Services" stjeler opp i mot 60-70% av batteriet på Xperiaen min og lurer på om det er noen triks jeg kan ta i bruk her? Dette er spesielt tydelig etter å nylig ha fått den nyeste oppdateringen. Har opplevd det samme for en stund tilbake, da holdt det og slette exchange kontoen, for og så legge den inn på nytt. Takk Hvordan? er ikke sikker på om jeg forstår. Slette Exchange kontoen? Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Hei, hva er en ok pris for en 5 mnd gammel HTC ONE M8? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Hei, hva er en ok pris for en 5 mnd gammel HTC ONE M8? Som selger eller kjøper. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 2500 - 3000 vil jeg si er en god pris som kjøper. Kanskje opptil 3500 hvis den er strøken. Man får kjøpt ny til ca 4500,- Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Jeg opplever at "Exchange Services" stjeler opp i mot 60-70% av batteriet på Xperiaen min og lurer på om det er noen triks jeg kan ta i bruk her? - Dette er spesielt tydelig etter å nylig ha fått den nyeste oppdateringen.Har opplevd det samme for en stund tilbake, da holdt det og slette exchange kontoen, for og så legge den inn på nytt. Takk Hvordan? er ikke sikker på om jeg forstår. Slette Exchange kontoen? Bruker du noen Microsoft konto eller epost tjenester fra dem, eventuelt en epost konto via bedrift/jobb-sammenheng på telefonen? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Jeg opplever at "Exchange Services" stjeler opp i mot 60-70% av batteriet på Xperiaen min og lurer på om det er noen triks jeg kan ta i bruk her? - Dette er spesielt tydelig etter å nylig ha fått den nyeste oppdateringen.Har opplevd det samme for en stund tilbake, da holdt det og slette exchange kontoen, for og så legge den inn på nytt. Takk Hvordan? er ikke sikker på om jeg forstår. Slette Exchange kontoen? Bruker du noen Microsoft konto eller epost tjenester fra dem, eventuelt en epost konto via bedrift/jobb-sammenheng på telefonen? Njaaaeeei...er veldig usikker på hele Exchange-greia.. Jeg trodde "Exchange" var en slags felles betegnelse for alt som har med synking av mail (og andre ting som oppdaterer seg) å gjøre, inn og ut, altså selve funksjonen. Jeg forstår at jeg har misforstått, er litt dummy.. Jeg bruker ikke epost i jobb/bedriftssammenheng. Jeg bruker en Microsoftkonto ja, har en Live.no-mail, den eneste jeg bruker. Det er helt grasalt hvor mye strøm som blir tappa her nå.. ...70%.. Telefonen var fulladet da jeg dro på jobb i morges, har såvidt touchet den frem til nå - Nede i 30% hvorav 70% av bruker kommer fra Exchange services... Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Jeg opplever at "Exchange Services" stjeler opp i mot 60-70% av batteriet på Xperiaen min og lurer på om det er noen triks jeg kan ta i bruk her? - Dette er spesielt tydelig etter å nylig ha fått den nyeste oppdateringen.Har opplevd det samme for en stund tilbake, da holdt det og slette exchange kontoen, for og så legge den inn på nytt. Takk Hvordan? er ikke sikker på om jeg forstår. Slette Exchange kontoen? Bruker du noen Microsoft konto eller epost tjenester fra dem, eventuelt en epost konto via bedrift/jobb-sammenheng på telefonen? Njaaaeeei...er veldig usikker på hele Exchange-greia.. Jeg trodde "Exchange" var en slags felles betegnelse for alt som har med synking av mail (og andre ting som oppdaterer seg) å gjøre, inn og ut, altså selve funksjonen. Jeg forstår at jeg har misforstått, er litt dummy.. Jeg bruker ikke epost i jobb/bedriftssammenheng. Jeg bruker en Microsoftkonto ja, har en Live.no-mail, den eneste jeg bruker. Det er helt grasalt hvor mye strøm som blir tappa her nå.. ...70%.. Telefonen var fulladet da jeg dro på jobb i morges, har såvidt touchet den frem til nå - Nede i 30% hvorav 70% av bruker kommer fra Exchange services... Hvis du ikke har jobbmail, og eneste mailen du har synket til mobilen er live.no, da skal du ikke kjøre noen exchange-tjenester i det hele tatt. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Jeg opplever at "Exchange Services" stjeler opp i mot 60-70% av batteriet på Xperiaen min og lurer på om det er noen triks jeg kan ta i bruk her? - Dette er spesielt tydelig etter å nylig ha fått den nyeste oppdateringen.Har opplevd det samme for en stund tilbake, da holdt det og slette exchange kontoen, for og så legge den inn på nytt. Takk Hvordan? er ikke sikker på om jeg forstår. Slette Exchange kontoen? Bruker du noen Microsoft konto eller epost tjenester fra dem, eventuelt en epost konto via bedrift/jobb-sammenheng på telefonen? Njaaaeeei...er veldig usikker på hele Exchange-greia.. Jeg trodde "Exchange" var en slags felles betegnelse for alt som har med synking av mail (og andre ting som oppdaterer seg) å gjøre, inn og ut, altså selve funksjonen. Jeg forstår at jeg har misforstått, er litt dummy.. Jeg bruker ikke epost i jobb/bedriftssammenheng. Jeg bruker en Microsoftkonto ja, har en Live.no-mail, den eneste jeg bruker. Det er helt grasalt hvor mye strøm som blir tappa her nå.. ...70%.. Telefonen var fulladet da jeg dro på jobb i morges, har såvidt touchet den frem til nå - Nede i 30% hvorav 70% av bruker kommer fra Exchange services... Hvis du ikke har jobbmail, og eneste mailen du har synket til mobilen er live.no, da skal du ikke kjøre noen exchange-tjenester i det hele tatt. Det høres bra ut, men jeg er usikker på hvordan jeg fikser dette. Jeg har både "force stoppet" og "disabled" exchange-appen - og når jeg da skal åpne inboxen min får jeg beskjed om at jeg må "aktivisere" igjen for å synke inboxen.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Jeg opplever at "Exchange Services" stjeler opp i mot 60-70% av batteriet på Xperiaen min og lurer på om det er noen triks jeg kan ta i bruk her? - Dette er spesielt tydelig etter å nylig ha fått den nyeste oppdateringen.Har opplevd det samme for en stund tilbake, da holdt det og slette exchange kontoen, for og så legge den inn på nytt. Takk Hvordan? er ikke sikker på om jeg forstår. Slette Exchange kontoen? Bruker du noen Microsoft konto eller epost tjenester fra dem, eventuelt en epost konto via bedrift/jobb-sammenheng på telefonen? Njaaaeeei...er veldig usikker på hele Exchange-greia.. Jeg trodde "Exchange" var en slags felles betegnelse for alt som har med synking av mail (og andre ting som oppdaterer seg) å gjøre, inn og ut, altså selve funksjonen. Jeg forstår at jeg har misforstått, er litt dummy.. Jeg bruker ikke epost i jobb/bedriftssammenheng. Jeg bruker en Microsoftkonto ja, har en Live.no-mail, den eneste jeg bruker. Det er helt grasalt hvor mye strøm som blir tappa her nå.. ...70%.. Telefonen var fulladet da jeg dro på jobb i morges, har såvidt touchet den frem til nå - Nede i 30% hvorav 70% av bruker kommer fra Exchange services... Hvis du ikke har jobbmail, og eneste mailen du har synket til mobilen er live.no, da skal du ikke kjøre noen exchange-tjenester i det hele tatt. Det høres bra ut, men jeg er usikker på hvordan jeg fikser dette. Jeg har både "force stoppet" og "disabled" exchange-appen - og når jeg da skal åpne inboxen min får jeg beskjed om at jeg må "aktivisere" igjen for å synke inboxen.. Hva mener du med "Exchange-appen"? Jeg ser ingen grunn til at du i det hele tatt skal ha en app som heter "exchange" på telefonen din. Prøv uansett følgende; Legg inn live.no-eposten din i en annen e-mail-app - kan anbefale Cloudmagic eller Microsofts egen Outlook. Slett mailkontoen fra den appen du bruker idag. Se om dette løser biffen. Det høres ut som mailappen du bruker idag feiltolker live-mailen som en exchange-basert mail, det er den ikke - den skal synkes via POP/imap, ikke exchange som er en annen protokoll. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Jeg opplever at "Exchange Services" stjeler opp i mot 60-70% av batteriet på Xperiaen min og lurer på om det er noen triks jeg kan ta i bruk her? - Dette er spesielt tydelig etter å nylig ha fått den nyeste oppdateringen.Har opplevd det samme for en stund tilbake, da holdt det og slette exchange kontoen, for og så legge den inn på nytt. Takk Hvordan? er ikke sikker på om jeg forstår. Slette Exchange kontoen? Bruker du noen Microsoft konto eller epost tjenester fra dem, eventuelt en epost konto via bedrift/jobb-sammenheng på telefonen? Njaaaeeei...er veldig usikker på hele Exchange-greia.. Jeg trodde "Exchange" var en slags felles betegnelse for alt som har med synking av mail (og andre ting som oppdaterer seg) å gjøre, inn og ut, altså selve funksjonen. Jeg forstår at jeg har misforstått, er litt dummy.. Jeg bruker ikke epost i jobb/bedriftssammenheng. Jeg bruker en Microsoftkonto ja, har en Live.no-mail, den eneste jeg bruker. Det er helt grasalt hvor mye strøm som blir tappa her nå.. ...70%.. Telefonen var fulladet da jeg dro på jobb i morges, har såvidt touchet den frem til nå - Nede i 30% hvorav 70% av bruker kommer fra Exchange services... Hvis du ikke har jobbmail, og eneste mailen du har synket til mobilen er live.no, da skal du ikke kjøre noen exchange-tjenester i det hele tatt. Det høres bra ut, men jeg er usikker på hvordan jeg fikser dette. Jeg har både "force stoppet" og "disabled" exchange-appen - og når jeg da skal åpne inboxen min får jeg beskjed om at jeg må "aktivisere" igjen for å synke inboxen.. Hva mener du med "Exchange-appen"? Jeg ser ingen grunn til at du i det hele tatt skal ha en app som heter "exchange" på telefonen din. Prøv uansett følgende; Legg inn live.no-eposten din i en annen e-mail-app - kan anbefale Cloudmagic eller Microsofts egen Outlook. Slett mailkontoen fra den appen du bruker idag. Se om dette løser biffen. Det høres ut som mailappen du bruker idag feiltolker live-mailen som en exchange-basert mail, det er den ikke - den skal synkes via POP/imap, ikke exchange som er en annen protokoll. Beklager feil fra min side. Mente ikke at det var en app. Når jeg går til settings/power management/battery usage ligger Exchange-services øverst i listen sammen med alle appene. Når jeg så velger inn "Exchange services" får jeg muligheten til å force-stoppe tjenesten og i tillegg disable den helt. Jeg skal slette alt jeg har av mail-apper osv. jeg og laste inn Outlook som du foreslår. brb Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Nei det ble bare surr... Slettet Outlook-appen og tok i bruk den "innebygde" mail-appen som jeg også var koblet opp til Live.no-kontoen. Nå fungerer ingenting - prøver å sende mail til meg selv. Den når ikke frem. Inbox nekter å synke...og finner ikke tilbake til Exchange-services som jeg deaktiverte slik at jeg kan aktivere den igjen.. Den legger seg jo ikke under battery-consumption lenger heller siden den er deaktivert.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Nei det ble bare surr... Slettet Outlook-appen og tok i bruk den "innebygde" mail-appen som jeg også var koblet opp til Live.no-kontoen. Nå fungerer ingenting - prøver å sende mail til meg selv. Den når ikke frem. Inbox nekter å synke...og finner ikke tilbake til Exchange-services som jeg deaktiverte slik at jeg kan aktivere den igjen.. Den legger seg jo ikke under battery-consumption lenger heller siden den er deaktivert.. Kan du ta en sladdet screenshot av kontooppsettet ditt? Det høres ut som du gjør noe feil. Prøv å; - slette alle mailkontoer du har på hele telefonen - åpne den innebygde mail-appen, legg inn hotmailadressen og passord, og la den ordne resten selv. - se at innstillingene ang synk står til Push - se at du ikke har deaktivert sync generelt på telefonen. Finne igjen Exchange-services: Innstillinger>programmer>deaktiverte Forøvrig kan du lese her: http://forums.androidcentral.com/google-samsung-galaxy-nexus/202864-exchange-services-killing-my-battery.html Endret 28. april 2015 av toth Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Nei det ble bare surr... Slettet Outlook-appen og tok i bruk den "innebygde" mail-appen som jeg også var koblet opp til Live.no-kontoen. Nå fungerer ingenting - prøver å sende mail til meg selv. Den når ikke frem. Inbox nekter å synke...og finner ikke tilbake til Exchange-services som jeg deaktiverte slik at jeg kan aktivere den igjen.. Den legger seg jo ikke under battery-consumption lenger heller siden den er deaktivert.. Kan du ta en sladdet screenshot av kontooppsettet ditt? Det høres ut som du gjør noe feil. Prøv å; - slette alle mailkontoer du har på hele telefonen - åpne den innebygde mail-appen, legg inn hotmailadressen og passord, og la den ordne resten selv. - se at innstillingene ang synk står til Push - se at du ikke har deaktivert sync generelt på telefonen. Finne igjen Exchange-services: Innstillinger>programmer>deaktiverte Forøvrig kan du lese her: http://forums.androidcentral.com/google-samsung-galaxy-nexus/202864-exchange-services-killing-my-battery.html Tusen takk for hjelp! Jeg tror ting har ordnet seg nå. Om det skulle vise ikke å ha ordnet seg likevel legger jeg ut noen sceenshots. Jeg slettet "alle" mail-apper, dvs. "Outlook". Jeg la inne denne fordi jeg ikke likte brukergrensesnittet på den originale/innebygde mail-appen. Da fikk jeg problemer med å synke. Det lot seg ikke gjøre fordi jeg har disabled Exchange Services. Jeg lastet så ned "Type-mail" istedet for Outlook og aktiviserte Exchange Services igjen. Nå popper det opp mailer og battery-usage har ubetydelige apper øverst i lista. Det kan virke som at problemet lå i "Outlook-appen"(?) Kommer tilbake til problemet om det blir problemer igjen. Takk for hjelp Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Andre som sliter med lav lyd i Spotify appen? Siste tiden har jeg merket at lyden i Spotify er langt lavere enn i andre apper, hører jeg på Spotify må jeg ha lyden på maks omtrent, og når jeg da bytter til f.eks Soundcloud eller noe, så blir jeg nærmest døv, ettersom lyden da plutselig blir langt høyere. Edit: Byttet til et annet headset så forsvant problemet.. Endret 12. mai 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå