Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

I utgangspunktet burde jo hver app være universal, slik at de funker på både android nettbrett og telefoner!

 

Synes man skulle kunne velge hvilken enhet man sitter med og så hadde UI tilpasset seg deretter :D

Det er her jeg faller litt av. For slik jeg skjønner det skal ikke dette være no problem med de verktøyene Google har lansert. Hvorfor er det da slik at dette fortsatt er ett problem da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I utgangspunktet burde jo hver app være universal, slik at de funker på både android nettbrett og telefoner!

 

Synes man skulle kunne velge hvilken enhet man sitter med og så hadde UI tilpasset seg deretter :D

Det er her jeg faller litt av. For slik jeg skjønner det skal ikke dette være no problem med de verktøyene Google har lansert. Hvorfor er det da slik at dette fortsatt er ett problem da?

 

 

Tja si det.. Hvis verktøyene er lagt opp til at det skulle være mulig så burde jo samtlige apper ha dette på plass.. Kanskje Google ikke har kommunisert det godt nok?

Lenke til kommentar

Det må lages forskjellig kode for tablet og phone for ulik skjerm , oppløsning og user interface elementer.

Som lenge bruker av tablet ser man dette i godt skrevne apps som er for landskaps mode på tablet og utstrakt bruk av sidemenyer , mens når hovedbruk på phone er det portrett og da er det ikke plass til sidemenyer . Så man kan ikke bare autoskalere.

 

Ser det samme i appstore market for ios også mellom iphone og iPad. Appstore på min bruker kategoriserer nå etter type device . Om appene er i to utgaver eller en med multi service støtte vites ikke.

Om både android og ios lar deg lage en felles app med kode for «tablet mode og phone mode» vet jeg ikke da jeg ikke har satt meg inn i det.

Merk også at utvikler/programmerings verktøy lages ikke bare av Apple og Google.

Det finns nok enn god del ulike holdninger hos programmerere også som må tas med i betraktningen.

Lenke til kommentar

Var det eg ante.

 

Vel, får kose meg med mitt, så får hu ha sitt

 

Veldig synd at nrk ikke klarer å ha direkte via Chromecast!

 

 

Jepp. Har lest meg grønn. De har jobbet med dette over et år nå..... Og som vanlig prioriteres Apple verden.

 

I tillegg kommer TVNorge sin løsning som kun fin er til ipad. Kan jo bare tenke seg hvor lenge før det kommer til Android.....

Hvorfor kjører du ikke bare skjermspeiling til chromecast og viser NRK/TVN/hva som helst på din android/pc?

Lenke til kommentar

Joda. Det gjør eg.

 

Hva gjør så kona? Det er en annen sak. Og ungene.

 

Er borte to uker om gangen og skal vi få til overgangen må nye ting ligne mest mulig på gamle ting.

 

Nå er de fornøyde, mens eg gjør ting på min måte.

 

TVNorge har ingen planer Android løsning enda, så der blir det pc uansett en stund.

Lenke til kommentar

Om både android og ios lar deg lage en felles app med kode for «tablet mode og phone mode» vet jeg ikke da jeg ikke har satt meg inn i det.

Jeg vet ikke hvordan det er IOS men mange av appene jeg har installert på Asus Padfone Infinity starter opp i telefonmodus dersom jeg bruker den som mobil og i brettmodus dersom jeg starter opp appen når mobilen står i dockingstasjonen/brettet.

Lenke til kommentar

 

 

Var det eg ante.

 

Vel, får kose meg med mitt, så får hu ha sitt

 

Veldig synd at nrk ikke klarer å ha direkte via Chromecast!

Jepp. Har lest meg grønn. De har jobbet med dette over et år nå..... Og som vanlig prioriteres Apple verden.

 

I tillegg kommer TVNorge sin løsning som kun fin er til ipad. Kan jo bare tenke seg hvor lenge før det kommer til Android.....

Hvorfor kjører du ikke bare skjermspeiling til chromecast og viser NRK/TVN/hva som helst på din android/pc?

Jeg har slitt med video som hakker/lugger via skjermdeling. Vet ikke hvordan unngå det. Synd Chromecast ikke støtter 5Ghz.

Lenke til kommentar

Spørsmål!! :)

 

Jeg tror jeg ryker på en økonomisk smell her fordi Xperia Z Ultra rett og slett er for diger til å kunne tas med overalt..(Jeg kunne returnert den ja, men størrelsen til tross, digger den)

jeg vurderer derfor å klinke til ved å kjøpe en Experia til og bruke tvilling sim-kort.

 

Jeg lurer da på hvordan samspillet dem imellom vil bli, vil jeg til stadighet måtte logge meg på alle slags sosiale medier, spotify osv hver gang jeg bruker de forskjellige telefonene?

Har hittils testet dette med min gamle Lumia1020, forsøkt å bytte SIM - da må jeg logge meg på alt på nytt hver gang jeg bytter tilbake. Ikke så rart kanskje da det er en del 3.parts apper jeg må benytte på min WP. Lurer på om det samme vil skje mellom 2 Experiaer.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Spørsmål ang. "Accounts":

 

Jeg bruker kun ****@Live.no = Outlook.com konto.

Dette fungerer fint på Androidtelefonen min, mailer popper opp som de skal i Default-mailboxen i desktop.

 

Når jeg så går til settings og ser oversikt over mine kontoer finner jeg kun google account (+ andre slik som whatsappkonto osv..)

 

Når jeg oppretter en outlook.com account her får jeg plutselig dobbelt opp med mail.

Dvs. om jeg åpner mailene via notificationsmenyen ligger de dobbelt og om jeg velger å åpne mailen med et "outlook-ikon" får jeg mail-lista mi i en annen og mer oversiktlig mail-nettleser enn den som er default, dette uten å ha lastet ned noen outlook-app..

 

Noen som vet hvordan jeg kun kan ha denne aktivert slik at jeg slipper å få dobbelt opp? altså blir det et problem å deaktivere google-kontoen? Eller er det best å kun deaktivere notifications på google-mailen?

 

Beklager eventyrfortelling, vanskelig å holde det kort :)

Lenke til kommentar

Spørsmål ang. "Accounts":

 

Jeg bruker kun ****@Live.no = Outlook.com konto.

Dette fungerer fint på Androidtelefonen min, mailer popper opp som de skal i Default-mailboxen i desktop.

 

Når jeg så går til settings og ser oversikt over mine kontoer finner jeg kun google account (+ andre slik som whatsappkonto osv..)

 

Når jeg oppretter en outlook.com account her får jeg plutselig dobbelt opp med mail.

Dvs. om jeg åpner mailene via notificationsmenyen ligger de dobbelt og om jeg velger å åpne mailen med et "outlook-ikon" får jeg mail-lista mi i en annen og mer oversiktlig mail-nettleser enn den som er default, dette uten å ha lastet ned noen outlook-app..

 

Noen som vet hvordan jeg kun kan ha denne aktivert slik at jeg slipper å få dobbelt opp? altså blir det et problem å deaktivere google-kontoen? Eller er det best å kun deaktivere notifications på google-mailen?

 

Beklager eventyrfortelling, vanskelig å holde det kort :)

Om du legger inn konto i mailprogrammet så er det kun en epost konto som den appen har tilgang til.

 

Legger du den inn via "accounts" er det en konto med mer funksjonalitet. Du kan enten fjerne konto fra mailprogrammet, eller deaktivere epost i account (hvis mulig)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan skru av varslingen at batteriet er fullt?

Brukte denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.psencik.simple.silencermed min S2 og det funket bra men nå har jeg LG G3 med android 5.0 og da får jeg ikke lastet ned denne.

Har en løsning som fungerer, men den krever root tilgang.

 

Det du gjør er at du går inn i system->media->audio->ui mappen, og finner lyden du vil ha av. Når du har funnet lydfilen, legger du til for eksempel .bak i slutten av filen ("lydnavn".ogg.bak).

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Den eneste appen jeg har oppdaga har manglende støtte for pålogging fra flere enheter er Snapchat. Facebook, Instagram, Spotify, Twitter osv. har ikke krangla på det.

 

Det heter forøvrig Xperia ;)

 

Sorry. Hvordan sletter jeg? Så det du skrev først nå og da ble svaret mitt feil.

Endret av tsetsefluen
Lenke til kommentar

 

Spørsmål ang. "Accounts":

 

Om du legger inn konto i mailprogrammet så er det kun en epost konto som den appen har tilgang til.

 

Legger du den inn via "accounts" er det en konto med mer funksjonalitet. Du kan enten fjerne konto fra mailprogrammet, eller deaktivere epost i account (hvis mulig)

 

Jepp takk.

 

Liker ikke helt den originale mail-nettleseren. Liker ikke at jeg først åpner den nye mailen - deretter må jeg "aktivere" en av mailene i listen under for at den nye skal bli registrert som lest. Bagatell men litt irriterende.

- Flere som bruker outlook går jeg ut ifra, hva er deres favoritt app/mail-nettleser?

 

-ang. notifications - finnes det en måte å få telling/et tall på selve app-ikonet hvor man ser hvor mange notifications man har totalt på hver enkelt app?

 

- hvilket er det beste/smartete keyboardet? Kan erindre at Swiftkey var min favoritt for noen år siden, men mye har vel hendt siden den gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...