Slai Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Riktig. Men noen har litt merkelige preferanser, så var bare nysgjerrig Endret 13. oktober 2014 av Slai Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Tipper denne blir rundt samme størrelse som z1 som eg har nå. Eg hadde ikke kjøpt så stor en gang til.... Tenker da total størrelsen. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. Vet at jeg graver opp en litt gammel post nå, men jeg vil med all respekt melde meg uenig med deg ^^ Jeg er også en motstanter av task killers, og å generelt tvinge apps i senk. Som du sier så er det unødvendig, og det vil kreve mer batteri (minimalt for de fleste apps, men greit) å starte de opp igjen. Det vil også forsinke tiden det tar å åpne programmene igjen. Når det er sagt, så forutsetter denne mentaliteten at apps er kodet på en skikkelig måte, og at systemet ikke gjør feil. Det er ikke alltid tilfellet, og det hender apps blir "hengende", og da renner batteriet ut i alle ender av telefonen. Wakelocks som det også heter, holder telefonen våken slik at prosessoren kjører på en unødvendig høy frekvens. Eksempelet under er fra Snapchat, men jeg har også opplevd det samme med andre store apps som Facebook. Google sine apps fungerer i min erfaring, naturlig nok en del bedre Endret 23. oktober 2014 av Mixy Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. Vet at jeg graver opp en litt gammel post nå, men jeg vil med all respekt melde meg uenig med deg ^^ Jeg er også en motstanter av task killers, og å generelt tvinge apps i senk. Som du sier så er det unødvendig, og det vil kreve mer batteri (minimalt for de fleste apps, men greit) å starte de opp igjen. Det vil også forsinke tiden det tar å åpne programmene igjen. Når det er sagt, så forutsetter denne mentaliteten at apps er kodet på en skikkelig måte, og at systemet ikke gjør feil. Det er ikke alltid tilfellet, og det hender apps blir "hengende", og da renner batteriet ut i alle ender av telefonen. Wakelocks som det også heter, holder telefonen våken slik at prosessoren kjører på en unødvendig høy frekvens. Eksempelet under er fra Snapchat, men jeg har også opplevd det samme med andre store apps som Facebook. Google sine apps fungerer i min erfaring, naturlig nok en del bedre Da er vi vel forsåvidt enige da. Den eneste gangen man trenger å tvangsavslutte applikasjoner er når de ikke oppfører seg som de skal. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Og for mange applikasjoner kan det være greit å være føre-vár. Som med snapchat ble jo telefonen varm, men ettersom den lå på pulten merket jeg ingenting før etter en time når jeg sjekket den. Mange Android brukere vet jo heller ikke hvordan jeg har fått frem skjermen jeg har tatt screenshot av, og da er det ofte greiere å lukke alle apps, enn å gjøre som oss å lukke bestemte problem-apps Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. Vet at jeg graver opp en litt gammel post nå, men jeg vil med all respekt melde meg uenig med deg ^^ Jeg er også en motstanter av task killers, og å generelt tvinge apps i senk. Som du sier så er det unødvendig, og det vil kreve mer batteri (minimalt for de fleste apps, men greit) å starte de opp igjen. Det vil også forsinke tiden det tar å åpne programmene igjen. Når det er sagt, så forutsetter denne mentaliteten at apps er kodet på en skikkelig måte, og at systemet ikke gjør feil. Det er ikke alltid tilfellet, og det hender apps blir "hengende", og da renner batteriet ut i alle ender av telefonen. Wakelocks som det også heter, holder telefonen våken slik at prosessoren kjører på en unødvendig høy frekvens. Eksempelet under er fra Snapchat, men jeg har også opplevd det samme med andre store apps som Facebook. Google sine apps fungerer i min erfaring, naturlig nok en del bedre Dette har jeg ikke greie på, så nå spør jeg for å lære. Hva på dette bildet er det som viser at Snapchat-appen bruker unødig batteri? Jeg ser det står "Keep awake - 26s", det hadde jeg tolket som 26 sekunder og ikke noe jeg hadde brydd meg om? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 CPU-total 57 min, CPU-foreground 1min. Dvs appen har brukt prosessoren i nesten en time, selv om jeg bare har brukt appen i ett minutt. Sånn sett er dette værre enn en vanlig wakelock ettersom den ikke bare holder prosessoren over dvale-frekvenser, men har løftet den en del over det igjen fordi den brukes aktivt. Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Vet ikke om dette er kjent, men fikk nettopp Gravity filmen gratis av Google.. Så en post om det på r/movies, og etter å ha gått på "My movies" fikk jeg tilbudet å legge den til biblioteket mitt. Ikke mitt bilde, men samme valget kom opp. Endret 25. oktober 2014 av skifyr 2 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg fikk opp "Ikke tilgjengelig i ditt land" Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Takk for tipset, fikk lagt den til i mitt bibliotek. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Installerte appen og da jeg åpnet den så rakk jeg akkurat å lese noe sånt som "Vi spanderer.." før det ble borte Har sett Gravity uansett så jaja Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Gikk på "Mine filmer" og fikk lagt den til. Om jeg søkte opp filmen og prøvde det samme så fikk jeg feilmelding "Ikke tilgjengelig i ditt land". Takk for tipset! Filmene i Play er altfor dyre, så kjekt med en gratis. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Ha ha. Jeg fikk Shaun the sheep som gratis film! Google vet tydeligvis at jeg har små barn! Gravity har jeg uansett på Netflix. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Samme her, Sauen Shaun...... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Takk for tipset! Filmene i Play er altfor dyre, så kjekt med en gratis. Synes det er dyrt å kjøpe de, men å leie er ikke så dyrt vel? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Haha har faktisk Sauen Shaun selv. Da fikk jeg noe Får vel laste den ned for kiden i huset. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Takk for tipset! Filmene i Play er altfor dyre, så kjekt med en gratis. Synes det er dyrt å kjøpe de, men å leie er ikke så dyrt vel? Litt forskjellige priser. Noen koster 29kr for SD og 39kr for HD, mens de fleste man kan leie koster 39kr for SD of 49kr for HD. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Hvordan synes dere utvalget norsk musikk er på Play Unlimited? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Jeg og madammen har til nå delt en spotify konto. Nå har vi fått en konto til hver av oss. Er det noen som vet hvordan jeg får til å exportere hennes spillelister over på hennes nye konto ? Er det mulig å få Spotify appen til å lagre musikken på minnekortet i stedet for lokalt på telefonen ? Lenke til kommentar
johnsen87 Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Jeg og madammen har til nå delt en spotify konto. Nå har vi fått en konto til hver av oss. Er det noen som vet hvordan jeg får til å exportere hennes spillelister over på hennes nye konto ? Er det mulig å få Spotify appen til å lagre musikken på minnekortet i stedet for lokalt på telefonen ? Tok et søk på google, og det virker som at de sperret for dette (offline på minnekortet) da de lanserte den nye versjonen av spotify for noen måneder tilbake.. men jeg så også noen tips og triks for hvordan du kunne få offline-listene lagret på minnekortet selv med den nye versjonen. Utrolig irriterende at noen apper sperrer for å bruke minnekortet!! Endret 7. november 2014 av johnsen87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå