mobilglad Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Noen som vet OneCall oppsett for HTC G1? Jeg har kjøpt en nå nettopp, men kommer desverre ingen vei før jeg har aktivert en Gmail konto. Fyren jeg kjøpte av sa at mobilen funker med Tele2. Og han visste ikke om det funket med andre opperatører. Det eneste jeg kan gjøre med mobilen er å ringe nød nummer, skal det være slik før man har aktivert en gmail konto? Når jeg trykker Add new APN, kommer følgende ting som skal fylles ut, noen som kan hjelpe til å fylle den? name apn proxy port username password server mmsc mms proxy mcc 242 mmc 05 apn type PS: har desverre ikke tid til å lese gjennom hele tråden for å se om de spørsmålene er besvart før. EDIT:Skrivefeil Endret 12. juni 2009 av Afghan0 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg vet ikke om det fortsatt er flere som har problemer med MMS/WAP-oppsett på sin Magic, men dette fikset det for meg hos Chess: For data: Navn: Chess WAP APN: netcom Proxy: 010.254.254.010 Port: 8080 Brukernavn: chess Passord: chess MMC: 242 MNC: 02 APN type: default For MMS: Navn: Chess MMS APN: mms.netcom.no Brukernavn: chess Passord: chess MMSC: http://mms/ MMS Proxy: 193.209.134.133 MMS Port: 8080 MCC: 242 MNC: 02 APN Type: mms Husk å restarte mobilen. Evig tusen takk! Da har jeg endelig fungerende MMS-instillinger! Deilig! Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Noen som vet OneCall oppsett for HTC G1? Jeg har kjøpt en nå nettopp, men kommer desverre ingen vei før jeg har aktivert en Gmail konto. Fyren jeg kjøpte av sa at mobilen funker med Tele2. Og han visste ikke om det funket med andre opperatører. Det eneste jeg kan gjøre med mobilen er å ringe nød nummer, skal det være slik før man har aktivert en gmail konto? Når jeg trykker Add new APN, kommer følgende ting som skal fylles ut, noen som kan hjelpe til å fylle den? name apn proxy port username password server mmsc mms proxy mcc 242 mmc 05 apn type PS: har desverre ikke tid til å lese gjennom hele tråden for å se om de spørsmålene er besvart før. EDIT:Skrivefeil HEr er oppsett for One CAll internett og MMS: Hvorfor du ikke får ringt er noe annet... låst til tele2? Vet ikke.. Name: OneCall Internet APN: internet Proxy Port Username Password Server MMSC MMS proxy MMS port MCC: 242 MNC: 05 APN type: default Name: OneCall MMS APN: mms Proxy Port Username Password Server MMSC: http://mms.nwn.no MMS proxy: 89.254.65.20 MMS port: 80 MCC: 242 MNC: 05 APN type: mms Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Takk takk, funket. Det var ikke bare ringing, jeg kunne ikke gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Men det er i orden nå? Etter å ha lagt inn internet og mms parameterene? Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jepp, nå funker alt som det skal. Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Klødde meg litt i hodet før jeg fant ut av dette, så kanskje det kan spare noe andre litt tid hvis jeg opplyser om at wallpaper dimensjonen er 640x480. Man skulle tro det var 960x480 (3x320 i bredde), men en eller annen hadde en genial idé om å la det være overlapp slik at man får en parallax effekt av at ikonene beveger seg uavhengig av bakgrunnen når man scroller til siden. Rimelig sikker på at det hadde sett veldig mye kjipere ut uten den lille detaljen. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Har lagt inn MMS og WAP for Chess og OneCall i førsteposten. Gi beskjed på PM dersom dere har flere jeg kan legge inn Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) var å hentet min magic på posten idag. kjøpte den fra netbutikken til netcom med italk small. men jeg kommer meg ikke på internet og får heller ikke logget meg på google kontoen. når jeg skal på internet står den bare å jobber i en evighet og når jeg skal logge på konoten får jeg feilmelding om at den ikke greier å koble opp og at det kan være noe gale med sim kortet (men jeg har brukt det før i andre mobiler og hatt 3g). noen som vet om det er noen instillinger som må gjøres? eller hva som er gale? LØST: måtte visst følge denne for å kommer på internethttps://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon...lp/manuelt.html og en soft reset Endret 13. juni 2009 av Andre88no Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 hvorfor vil ikke det norske tastaturet fungere på magicen min? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 hvorfor vil ikke det norske tastaturet fungere på magicen min? Regner med at du har aktivert det i tekstmeldingsfunksjonen etter du installerte det? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) hvorfor vil ikke det norske tastaturet fungere på magicen min? Av en eller annen grunn virker den ikke på nordiske magicer som har htc tastaturet. Jeg har ikke funnet ut hva som er galt enda. Hvis du vil hjelpe meg med å finne ut hva som er galt, så jeg kan prøve å fikse det, kan du koble magicen til pcen, og kjøre adb logcat fra consoll (cmd) mens du prøver å åpne tastaturet på magicen, også kopiere all teksten fra consoll hit. adb kan du få fra SDK. Jeg har også lagt ved adb for windows og linux. adb.zip Endret 13. juni 2009 av trygveaa Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Det er samme problemet med Better Keyboard og leste en plass at disse telefonene mangler noen biblioteker som finnes originalt på Cupcake, men som HTC har tatt bort. Irriterer meg grønn over HTC-looken på dialer og keyboard. Endret 13. juni 2009 av kraftpapir Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Kan man skifte skins på android? er det mulig å installere ting som f eks. 5 Icon Dock sm iphone kan? Er det Hard skjerm på magic'en eller sånn som det er på htc diamond? Endret 13. juni 2009 av Dole-Duck Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Ja, med litt mekk. Ja, man har flere måter å tilpasse grensesnittet bla. aHome og Open Home Det er hard skjerm, ikke glass, men hard plastikk i motsetning til myk på Diamond. Dette også fordi Magic bruker en annen skjermteknologi (samme som på iPhone) enn Diamond. Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei Noen som vet hvordan jeg "kommer inn til" minnekortet? Og hvilke videoformat støtter G1? Jeg har lastet ned en del video spillere,men får ikke spilt video. Alt bidrag/svar mottas med takk. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 De fleste videspillerne søker automatisk gjennom minnekortet, så da spørs det om videofilene dine er i riktig format. Angående tastaturet og manglende biblioteket: Kan dette være et symptom på et problem som kommer til å bli en god del større fremover, med ulike android-implementasjoner? Når alle gjør "hva de vil" med det resultatt at flere applikasjoner ike virker på ulike modeller, blir det fort lite lukrativt å utvikle aplikasjoner. Mangler det rett og slett regler for hva som skal være med i en android-installasjon? Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Så jeg kan ikke utforske minnekortet i mobilen? Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Så jeg kan ikke utforske minnekortet i mobilen? Jo, last ned en file manager / terminal og se i /sdcard. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Angående tastaturet og manglende biblioteket: Kan dette være et symptom på et problem som kommer til å bli en god del større fremover, med ulike android-implementasjoner? Når alle gjør "hva de vil" med det resultatt at flere applikasjoner ike virker på ulike modeller, blir det fort lite lukrativt å utvikle aplikasjoner. Mangler det rett og slett regler for hva som skal være med i en android-installasjon? Tenkte på akkurat det samme selv. Håper det ikke blir for mye fiksfaks fra produsentene. Jeg ønsker meg en mest mulig ren installasjon uten masse produsenttull og akkurat der er jeg litt skuffet i forhold til Magicen kontra Dream. HTC har lagt inn og forandret på litt for mye etter min smak. Finner sikkert en måte å fjerne dette på etterhvert. Endret 13. juni 2009 av kraftpapir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå