toth Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det ser ut som den står/har stått i flymodus mesteparten av tiden. Har man ikke på noen form for sendere og ikke skjermen, er det veldig lite igjen som kan bruke strøm - apper og lignende som bruker jevnlig strøm gjør gjerne så i forbindelse med nettilkobling, så i flymodus er jo det aller meste i dvale. All push og update-sjekker bl.a. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 WIFi er påslått manuelt i dette tilfelle (under hele perioden). Blutooth er off. Flymodus bruker jeg spesielt ofte på tablet når er hjemme/jobb for å slå av GSM/SIM kortet (GSM/2G/3G/4G radio off). Blutoth kan man også slå på manuelt - på en enhet i flymodus. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 8 dager i flymodus er ikke så imponerende. Rekorden jeg har på min jobbmobil, en Sony Xperia go er 18 eller 19 dager. Da var wifi og mobildata deaktivert men den var på mobilnettet hele tiden. Jeg skal poste en skjermdump i morgen. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Jeg tok feil, det var bare 17 dager og noen timer jeg hadde i oppetid. Mobilen hadde stått med 1% batteritid igjen fra kl 10 om dagen til kl 14.15 når jeg gikk hjem. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Ikke dårlig.Men den skal klare mere . http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-go/specifications/ Jeg har en Nokia E 71 serie liggende som iflg kilder klarer +/- 20 dager standby om ikke mobilsignal er kav dårlig. Ikke at jeg kan verifisere det (om jeg hadde funnet den igjen i boden) Endret 10. september 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Klart, går vi tilbake til gamledager er jo saken en annen, 6310i'en holdt jo en uke med moderat til høy bruk. Uten bruk vil jeg anta den fint kunne ligget 3-4 uker. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) E71/72 er fra 2008/2009. Ikke gamledager det i min ordbok. Fikk meg HTC Desire med Android 2.1 2010? Halv året før det var det HTC Hero som hadde inntog som en av de første Android enheter. Her måtte man begynne streve med å ha mobilen i live etter en full bruks dag. Og slik er det fremdeles ? Endret 10. september 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Min Desire låg på mobilnett og wifi i over 7 døgn ene gangen eg testet. Reiste på jobb og lot den ligge på benken. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Den er bare helt genial! Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Ikke dårlig.Men den skal klare mere .http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-go/specifications/ jeg vet den skal klare mer men vi har i lenger tid slitt med dårlig mobildekning på jobben, noe man kan se på skjermdumpen. Dette er nå fikset så på neste lading vil den kanskje vare lenger. Antennen på experia ho har imponert meg. Hjemme er det elendig dekning både på Netcom og Telenor sitt nett. Jeg har testet mot begge operatørene med Asus Padfone Infinity, Samsung Galaxy S4 og S5 i tillegg til Sony Xperia Z2. Alle disse klarte å koble seg til GSM-nettet til begge leverandørene men med forskjellig kvalitet på signalet de fikk inn. Det var bare den lille billige Xperia Go som fant 3G signaler. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Har en Xperia Z hvor jeg for to dager siden fikk varsel om oppdatering. Sitter nå med Android versjon 4.4.2 (trodde jeg hadde hatt denne lenge). Det som nå har skjedd er at fjernkontrollen/mikrofonen på alle mine ørepropper ikke lenger responderer. Har et par som til og med er "Made for Android". Hverken pause/start, bytte sang, eller mikrofon fungerer lengre. Andre med samme erfaring? 1 Lenke til kommentar
MigeMaur Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Det er jo helt innlysende at Google har forhåndskopiert av Apple med disse funksjonene her ;-) Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Har en Xperia Z hvor jeg for to dager siden fikk varsel om oppdatering. Sitter nå med Android versjon 4.4.2 (trodde jeg hadde hatt denne lenge). Det som nå har skjedd er at fjernkontrollen/mikrofonen på alle mine ørepropper ikke lenger responderer. Har et par som til og med er "Made for Android". Hverken pause/start, bytte sang, eller mikrofon fungerer lengre. Andre med samme erfaring? Jays? I såfall kan du prøve JAYS Headset Control fra Play. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Anbefaler folk å sjekke ut Unicon. Den tillater deg å bruke icon packs på stock launcherere. Root er nødvendig. Koster 9kr men den er fullstendig verdt det! Android er fantastisk! ????? https://play.google.com/store/apps/details?id=sg.ruqqq.IconThemer&hl=en Edit: Husk å installere xposed Endret 12. september 2014 av RollsReus™ Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Edit: dobbel... Endret 12. september 2014 av RollsReus™ Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Anbefaler folk å sjekke ut Unicon. Den tillater deg å bruke icon packs på stock launcherere. Root er nødvendig. Koster 9kr men den er fullstendig verdt det! Android er fantastisk! https://play.google.com/store/apps/details?id=sg.ruqqq.IconThemer&hl=en Edit: Husk å installere xposed Jeg har brukt Icon Changer Free i flere år nå, funker helt strøkent, trenger ingen root: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jy.iconchanger.ad Kan også velge gjennomsiktighet, dille med farger, størrelser og tekst. Sammen med Metro Icon Pack blir det meget strøkent. Screenshot: Endret 12. september 2014 av toth 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Icon Changer er sikkert et godt alternativ hvis du ikke har root, men etter det jeg har skjønt så fungerer ikke den helt på samme måte. Med Icon Changer så kan du vel kanskje bare skifte et ikon om gangen, eller? I Unicon så får du opp en liste med icon packs som er installert på telefonen inkludert den som er standard for launcheren. Så kan man egentlig bare laste ned en haug av icon packs fra Play og velge og vrake fra appen. Uansett, har du Android så er det nesten et must å roote! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Uansett, har du Android så er det nesten et must å roote! Hvorfor det? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 På grunn av all friheten du får. Og den bringer mange fordeler, langt flere enn ulemper. Er bare å Google etter grunner til å roote. Men hvis du ikke har tenkt å gjøre mer enn det du har mulighet til fra før av så haster det nok ikke noe særlig. Er jo også fint å ha litt peiling på hva man driver med når man rooter, men du lærer mye underveis og imens du bruker enheten. Skal sies at rooting kan være en løsning på mange ting. Om du for eksempel ikke har abb. på Spotify og du bruker den på mobilen så vil du være tvunget til å shuffle, men på nettbrett så kan du fritt velge sang selv uten abb. Med root kan man lett fikse dette slik at Spotify tror du bruker et netbrett slik at du kan velge sangen som passer deg. Dette er en av veldig mange ting som er mulig med root. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå