Hotel Papa Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Noen som vet om det er mulig å få shazam eller soundhound som en app på lock screen? Jeg har en som heter trackID, men der må jeg logge inn på telefonen for at den skal funke. Hadde vært greit å slippe å taste koden når man feks kjører bil. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Skal være mulig å legge inn widgets på låseskjermen, og soundhound har en "tap to listen" widget. Så skulle tro det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Får til å legge til widgets på låseskjermen, men finner ikke den fra soundhound. Google har visstnok en som funker greit, men den er ikke tilgjengelig her i Norge. Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Mobilen setter automatisk hvilemodus til etter 15 sekunder etter at jeg oppgraderte til 10.4.B.0.569. Har prøvd å sette den tilbake til 30 sekunder, men den spretter tilbake til 15 sekunder med en gang jeg tar telefonen ut av laderen. Gjelder forøvrig Xperia Z. Flere som sliter med det samme? JA!!!Sliter som F"# med akkurat det samme.Har lasta ned en widget som gjør at jeg kan trykke tilbake til 1 minutt ganske fort, men det må jo gjøres ofte så det er litt slitsomt.irriterende!! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Ingen som kjenner til en løsning for å for å få fjernet den nød-anrop knappen på lockscreen uten og bruke en tredjepart lockscreen, eller flashe en rom som ikke har den der knappen? Bruker pattern lock og er stadig borti den nød-anrop knappen når jeg skal låse opp telefonen ... små irriterende. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Tror ikke en sånn løsning eksisterer. Enkleste løsning? Velg et mønster som ikke gjør at du kommer borti den knappen :-) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Gammel vane er vondt og vende. Også tror jeg det er når jeg trykker på den fysiske hjem knappen på S4-en får å "vekke" skjermen jeg kommer borti, og ikke når jeg tegner selve mønsteret. Men forsøkte og Google det litt og ser ikke ut som det noen enkel løsning desverre, Lenke til kommentar
Doffen jr. Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Brukte tidligere "Nora", Norwegian SVOX for å få norsk tale på mn Note 2, men Svox virker ikke på de nyeste versjonene av Android. Noen som vet om en bra løsning for å få norsk tale på mobilen? Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) - Endret 11. mars 2014 av K_7 1 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Skal til Frankrike i sommer og leie bil. Trenger da en turn by turn GPS app. Her hjemme bruker jeg Google sin egen, men for å unngå roaming ønsker jeg å kjøpe en tilsvarende. Vil helst unngå å de dyreste, da behovet er begrenset og fordi jeg antakelig klarer meg med en enklere. Hadde Sygic til iPhone i sin tid men ser den koster €35, noen billigere alternativer som fungerer? Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Mulig det kan være noe av interesse i denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1527725&hl= Edit: Ser at Sygic for bare Frankrike koster 20 euro, men dumt hvis du har tenkt å bruke den andre plasser og. Endret 27. februar 2014 av K_7 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Du får jo ofte med gps i nye leiebiler. Evt. også en ekstern. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Du får jo ofte med gps i nye leiebiler. Evt. også en ekstern. Koster vel noe sånn som 20 euro dagen. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Mulig det kan være noe av interesse i denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1527725&hl= Edit: Ser at Sygic for bare Frankrike koster 20 euro, men dumt hvis du har tenkt å bruke den andre plasser og. Takker har lastet ned et par gratis alternativer som jeg tenker jeg tester i løpet av våren. Ser jeg får hele Europa for 35 euro da blir det heller det enn bare Frankrike til 20 om jeg likevel ender med å punge ut. Er jo ikke langt til Italia og Monaco, samt at jeg kan bruke den senere. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Har brukt copilot europe i et par år nå og er passe fornøyd med appen. Den gir vanligvis gode ruteforslag, men som med de fleste andre navigasjonsapper, så er ikke kartene alltid like oppdaterte. Det er også enkelt å migrere appen mellom enheter. Av negative bemerkninger kan jeg nevne iOS brukergrensesnittet som kan virke tungtrådt i begynnelsen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Finnes det ingen "fram" knapp til Chrome? På z1 har jeg bare en knapp for å gå tilbake, litt irriterende om man skal hoppe fram og tilbake mellom sider.. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Har knapp for både frem og tilbake når jeg trykker på de tre prikkene oppe til høyre. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Aha, der de ligger ja.. Takker. Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Skal til Frankrike i sommer og leie bil. Trenger da en turn by turn GPS app. Her hjemme bruker jeg Google sin egen, men for å unngå roaming ønsker jeg å kjøpe en tilsvarende. Vil helst unngå å de dyreste, da behovet er begrenset og fordi jeg antakelig klarer meg med en enklere. Hadde Sygic til iPhone i sin tid men ser den koster €35, noen billigere alternativer som fungerer? Du kan jo bufre google maps, så lenge du kalkulerer ruten mens du er på nett, kan nett være av hele turen så vidt jeg har forstått. https://productforums.google.com/forum/#!msg/maps/ogcspAG-StA/r7e0by2NpdgJ edit: Evt. OsmAnd (Open street maps): https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand OsmAnd (OSM Automated Navigation Directions) is a map and navigation application with access to the free, worldwide, and high-quality OpenStreetMap (OSM) data. All map data can be stored on your device's memory card for offline use. Via your device's GPS, OsmAnd offers routing, with optical and voice guidance, for car, bike, and pedestrian. All the main functionalities work both online and offline (no internet needed).Some of the main features: Navigation • Works online (fast) or offline (no roaming charges when you are abroad) • Turn-by-turn voice guidance (recorded and synthesized voices) • Optional lane guidance, street name display, and estimated time of arrival • Supports intermediate points on your itinerary • Automatic re-routing whenever you deviate from the route • Search for places by address, by type (e.g.: restaurant, hotel, gas station, museum), or by geographical coordinates Map Viewing • Display your position and orientation on the map • Optionally align the map according to compass or your direction of motion • Save your most important places as Favorites • Display POIs (point of interests) around you • Can display specialized online tile maps • Can display satellite view (from Bing) • Can display different overlays like touring/navigation GPX tracks and additional maps with customizable transparency • Optionally display place names in English, local, or phonetic spelling Use OpenStreetMap and Wikipedia Data • High quality information from the best collaborative projects of the world • Global maps from OpenStreetMap, available per country or region • Wikipedia POIs, great for sightseeing (not available in free version) • Free download, directly from the app (download limit 10 map files in free version) • Always up-to-date maps (updated at least once a month) • Compact offline vector maps • Select between complete map data and just road network (Example: All of Japan is 700 MB, or 200 MB for the road network only) • Also supports online or cached tile maps Safety Features • Optional automated day/night view switching • Optional speed limit display, with reminder if you exceed it • Optional speed-dependent map zooming • Share your location so that your friends can find you Bicycle and Pedestrian Features • The maps include foot, hiking, and bike paths, great for outdoor activities • Special routing and display modes for bike and pedestrian • Optional public transport stops (bus, tram, train) including line names • Optional trip recording to local GPX file or online service • Optional speed and altitude display • Display of contour lines and hill-shading (via additional plugin) Directly Contribute to OpenStreetMap • Report map bugs • Upload GPX tracks to OSM directly from the app • Add POIs and directly upload them to OSM (or later if offline) • Optional trip recording also in background mode (while device is in sleep mode) OsmAnd is open source and actively being developed. Everyone can contribute to the application by reporting bugs, improving translations, or coding new features. The project is in a lively state of continuous improvement by all these forms of developer and user interaction. The project progress also relies on financial contributions to fund the development, coding, and testing of new functionalities. By buying OsmAnd+ you help the application to be even more awesome! It is also possible to fund specific new features, or to make a general donation on osmand.net. Very approximate map coverage and quality: • Western Europe: **** • Eastern Europe: *** • Russia: *** • North America: *** • South America: ** • Asia: ** • Japan & Korea: *** • Middle East: ** • Africa: ** • Antarctica: * Most countries around the globe available as map downloads! From Afghanistan to Zimbabwe, here are just few more examples: Argentina, Australia, Brazil, Canada, China, France, Germany, Israel, Italy, Mexico, Spain, UK, USA. Endret 4. mars 2014 av toth 1 Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Tidenes review Endret 4. mars 2014 av EspJak1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå